Playstation 5: vše, co víme o nové herní konzoli od Sony

Nový Playstation přijde příští rok a o připravované konzoli už leccos prozradily i oficiální zdroje. Hráči dostanou výkonnější hardware a vývojáři nové možnosti.

Známe jméno!

Po půl roce se opět objevují nové oficiální informace na webu Wired, který znovu vyzpovídal jak architekta Marka Cernyho, ale také CEO Jima Ryana. Hned zprvu to odpálili oficiálním názvem konzole. Málokoho asi překvapí, že další konzole Sony se bude jmenovat PlayStation 5. Sice jsme to tušili, ale už to konečně víme oficiálně! Spolu s tím přišla i připomínka, že s uvedením na trh míří na konec příštího roku

Ještě před tím, než se Cerny pustil do bližšího popisu specifikací konzole, přišla řeč na podporu ray-tracingu, o které mluvil minule. Řekl, že dostal spoustu ohlasů s tím, že fanoušci měli obavy kvůli tomu, že to bude jen obyčejné softwarové řešení. Opak je ale pravdou. "Máme hardwarovou ray-tracing akceleraci přímo na GPU, což je myslím to, co ode mě lidé chtěli slyšet," řekl Cerny. 

Cyberpunk-2077-ray-tracing-1-e1560336090548-920x612.png
Ray-tracing pěkně hardwarově. 

Dále byla řeč o SSD, kterým se pyšní jak nový PlayStation, tak nová konzole od Microsoftu. Cerny řekl, že to nebude jen o rychlosti, ale také o efektivitě, díky které budou mít vývojáři lehčí práci. "Když se opět podíváte například na hru Marvel's Spider-Man, některé části dat se duplikují až 400x na HDD v PS4." S SSD tak odpadá nutnost těchto operací a ušetří se i místo. Jak to vývojáři využijí už je ale čistě na nich. Když už jsme u velikostí, tak je jistě také dobré zmínit, že fyzické kopie PS5 her se budou prodávat na 100GB discích. 

Spolu s novými možnostmi správy dat chce také Sony změnit přístup k instalacím a následnému odstraňovaní her. "Než abychom ke hrám přistupovali jako k blokům dat, zvolíme o něco jemnější přístup," dodal Cerny. To by prý mohlo znamenat, že byste si mohli instalovat singleplayer a multiplayer zvlášť. Možností je samozřejmě více, ale opět je hlavně na vývojářích, jak je využijí. 

Změn samozřejmě dozná i uživatelské rozhraní. Prý se snaží o to, abyste hru nemuseli vůbec spustit a hned věděli, co v ní můžete dělat. "I když hru budeme schopni spustit rychle, nechceme aby hráč musel spustit hru, vypnout, spustit, vypnout... Multiplayerové servery budou poskytovat náhled toho, co ve hře aktuálně můžete dělat. Singleplayerové hry pak poskytnou informace o misích, které aktuálně můžete hrát a jaké odměny byste za ně dostali - a všechno tohle bude vidět rovnou v uživatelském rozhraní," podotkl opět Cerny.