Náklady na digitální distribuci nejsou 0... Kam na to pořád chodíte?
Ok, máš pravdu. Nicméně rozdíl tam je - hra se musí zaplatit v průběhu prvních 6 týdnů až třech měsíců. Za tu dobu může hru z jedné krabičky dohrát (i kdyby byla hodně dlouhá) třeba třicet lidí. Kdežto auto si za tu dobu vymění maximálně dva lidi a i to by bylo dost. Navíc aut není potřeba prodat miliony kusů, aby se náklady vrátily, stačí několik tisíc nebo desítek tisíc.
Hráči by pořád chtěli kvalitu, ale nejsou ochotní za ni zaplatit. Kdo si chce koupit S-kovej Mercedes, je smířený s tím, že za něj vyplázne 2 miliony. Hráči by se ale podělali, kdyby po nich někdo za hru, jejíž vývoj stál sto milionů, chtěl tři tisíce. Tak se holt hledaj způsoby, jak bez zvyšování cen zvýšit příjmy.
A ke knihám a filmům - jde o úplně jiný trh a prostředí. Náklady na napsání, vydání a prodej knih jsou proti stejným nákladům u her naprosto minimální a je tam podstatně větší zákaznická základna a je to jiná sorta lidí. Navíc si nemyslím, že by vydavatelé byli nadšení z toho, že musí poskytovat jeden výtisk do knihoven, jenže s tím nejsou schopni nic dělat.
No a filmy se distribuují několika různými distribučními kanály, kde optické nosiče rozhodně nejsou primárním zdrojem příjmů (nejdřív jde film do kin, pak teprve na DVD/Blu-Ray a do televize).