Po SWATu je tu další URNa - M.O.U.T. 2025

Útvarů rychlého nasazení je všude až přehršel. Nebudu-li počítat ty fešácky zakuklené policisty, kteří tu a tam vyrazí do ulic na zátahy po želatinových medvídcích, největší sláva těmto jednotkám jednoznačně plyne ze západu, odkud spolu s jejich slávou přišlo i několik her. A právě M.O.U.T. je další specializovaná jednotka rychlého nasazení proti terorismu.
Útvarů rychlého nasazení je všude až přehršel. Nebudu-li počítat ty fešácky zakuklené policisty, kteří tu a tam vyrazí do ulic na zátahy po želatinových medvídcích, největší sláva těmto jednotkám jednoznačně plyne ze západu, odkud spolu s jejich slávou přišlo i několik her. A právě M.O.U.T. je další specializovaná jednotka rychlého nasazení proti terorismu.

Celým názvem se jmenují M.O.U.T. Force a jsou tím nejúčinnějším, s čím se vláda a armáda vytahují v opravdu nepřehledných situacích a stavech, kdy si okolnosti žádají důrazný zásah někoho, jehož schopnosti sahají dále než k pojídání koláčků a baštění hamburgerů na předním sedadle policejního šestilitrového korábu. Jistou náplast této bezprostřednosti většiny policistů poskytují SWAT jednotky, které jsou vysílány na speciální mise za účelem jasným – zabít/zachránit/unést/zničit (nehodící se škrtněte). Však i v několika herních titulech již představovaly tyto jednotky nejednou první housle.

V boji proti skutečnému terorismu ale může obstát jen jeden celek. Celek, kde každý jedná spolu s celým týmem jako jeden muž. Celek, kde v detailech leží těžiště celé strategie. Ano, tušíte správně – těmito jednotkami jsou ony zmíněné M.O.U.T. týmy, jejichž úkol je již na první pohled zřejmý – boj proti terorismu tou nejměné vybíravou cestou plnou násilí, ale i hrdosti a pořádného kusu taktiky.

M.O.U.T. 2025M.O.U.T. 2025

M.O.U.T. 2025

Přejděme od teorie k praxi. M.O.U.T. 2025 je zároveň i hrou, která se snaží představit hráčům, jaké to je být součástí elitních jednotek. Jedná se o klasickou first person shooter, kde však již se skutečnou prácí člena zásahového komanda nenajdete mnoho společných prvků. Tím, že se hra přesune do pohledu hlavní postavy mizí možnosti taktizování a dalších strategických manévrů. Více se tak hra přiblíží módům CounterStrike do Half Life nebo například Soldier of Fortune, který si rovněž hraje na podobný simulátor.

Zajímavostí na hře by měly být animované textury, pomocí kterých by mělo prostředí získat nový nádech a hlavně kus života. O dynamických světelných efektech a průběžně se měnící hudbě podle okolností není třeba příliš mnoho povídat, jsou již samozřejmostí. Samozřejmostí, která vždy potěší. Mise budou probíhat ve dne i v noci, na pošti, v lese, ve městech a vesnicích, zkrátka všude tam, kde jen mohl terorismus zapustit své ošklivé kořeny zla a postupně se zabydlovat. Proti krtkovi se musí dédétéčkem, na teroristy platí olovo. Nevěříte? Vyzkoušejte.

Je možné hru hrát po sítí, a to až ve 32 lidech, což je myslím si mnoho – a to nejen po síti, ale i přes TCP/IP protokol. Hotová hra bude, až bude opravdu hotová – stručné, hloupé, ale jasné.

Váš názor Další článek: Masívní multiplayerové RPG od krále Artuše

Témata článku: , , , ,