Ono záleží jak se ta záchrana světa podá.
Takovej Fallout na to šel pěkně zlehka z blbýho sehnání součástky pro opravu vodní čističky se stalo něco epickýho.
Torment byl o zničení vlastní nesmrtelnosti.
Icewind Dale a Baldurs Gate vycházeli přímo z deskovky hra na hrdiny, tak tam opravdu menší opus neuškodí.
Gothic aj Risen jeli pomalu, nejdřív hra na sebe na malém ostrůvku a pak to přerostlo v něco víc.
KOTOR mělo taky záchranu galaxie, ale jednička byla podaná takovým způsobem, hlavně rozzulení kolem hlavního hrdiny
Ono, když se chce, tak to jde i se stokrát omletým tématem, proto byla třeba záchrana světa v DA 1 zábavná, protože takhle podaná doposud nebyla, dvojka byla strhaná kvůli tomu, že se posrali scénáristi a někdo jim ten rádoby hrdinskej vejšplach povolil vydat.
Pak tu máme Zaklínače, který sice s druhým dílem trochu ztratil dech, oproti prvnímu dílu, ale furt byl někde jinde, než většina dnešních rpg.
Takový Bound by Flame je klasickej příklad toho, jak se dokáže slibný rpg totálně pokazit.
DA si zatím podle zahraničních hodnoceních vede dobře, za což jsem rád. Snad se tvůrci poučili z dvojky a naslouchali hráčům. :)