Podívejte se na rozdíly mezi old-gen a next-gen verzemi GTA V

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 30

Diskuze k článku

Miraki  |  19. 11. 2014 13:00

Docela by mě zajímalo proč se na PS4 nepohybují větve stromů, když tomu u PS3 tak bylo. Navíc v porovnávacím videu PS3 a PS4 se nozmálně pohybovaly na obou konzolích a na PS4 dokonce o dost výrazměji... a když jsem si hru koupil tak ani ň...

 |   |  Odpovědět
xind  |  12. 06. 2014 08:22

gta4 je porad nejnarocnejsi hra, neverim ze bude nejaky velky rozdil v engine oproti gta5
vzdycky udelaji dve hry na stejnem engine, jen dodelaji lepsi textury a par drobnosti.. neco jak gta sa-gta vice city nebo fallout3 - fallout nw, skyrim - oblivion nebo kdysi gta sa- gta vice city

 |   |  Odpovědět
romanz  |  16. 06. 2014 08:58

no a prave ty lepsi textury a dohledova vzdalenost nekolik kilometru udela tu vetsi narocnost.
Samozrejme detaily pujdou snizit, tak to asi bude srovnatelny s GTA IV, ale na grafiku jaka je v traileru to bude chtit opravdu spis nejakou dnesni lepsi konfiguraci (i5/i7, 8GB a dobra 2GB grafika), ta vzdalenost spolu s HD texturama sezere hodne vykonu grafiky i cpu (pokud nemaji auta a lidi mizet po 100m)

 |   |  Odpovědět
PetrX  |  18. 06. 2014 05:29

GTA-IV . souhlas s náročností .- koupil jsem si ji hned jak vyšla - a ne sestavě co jsem měl (na tu dobu celkem slušnou) se to hrát nedalo. Plnohodnotně jsem si to zahrál až za cca. 1,5 roku po výměně hw.

 |   |  Odpovědět
GeckoN  |  12. 06. 2014 00:22

Vidim ze spousta lidi nema moc odhad na HW, ktery hra bude vyzadovat...

Vzhledem k tomu, ze soucasna verze GTA V je vyvijena paralelne pro Xbone, PS4 a PC, tak bych ocekaval (spis jako minimum) naroky podobne HW vybaveni techto konzoli. Xbone/PS4 jsou zalozene na navzajem podobnem (asi 3 roky starem) HW:

CPU: 2x4 jadrovy AMD Jaguar (x86-64 -stejne jako PC) asi 1.6 GHz (pri zatezi vyssi frekvence). Vykon CPU v PS4 je velice hrube prirovnatelny k AMD FX-8120 podtaktovanemu nekde pod 2 GHz.

GPU PS4: AMD Radeon, 20 CU (1280 jednotek) frekv. cca 800MHz, vykon v plovouci carce: asi 2 TFLOPS. Vykon nekde mezi Radeon HD 7850 a 7870.
GPU Xbone: AMD Radeon, 12 CU (768 jednotek) frekv. cca 800MHz, vykon v plovouci carce: asi 1,3 TFLOPS. Vykon asi jako Radeon HD 7770.

RAM (spolecna pro CPU i GPU): 8GB DDR3 + 32MB SRAM (Xbone), 8GB GDDR5 (PS4), propustnost pod nakych 200GB/s.

Snad to nekomu pomuze...

 |   |  Odpovědět
GeckoN  |  12. 06. 2014 00:41

Podle toho si jde udelat obrazek jaky HW budete pro GTA V potrebovat. Je treba taky zohlednit fakt, ze na novych konzolich hravelmi pradepodobne NEPOBEZI v 1080p ale spis kolem 900p pro PS4 a 700p+ pro Xbox a to pri 30FPS (strop) . Taky nejde ignorovat fakt ze vschny PS4 a vsechny Xboxy maji totozny HW a bude mozne kod lip optimalizovat nez v pripade nejednotne platformy jako je PC.

Takze pro alespon srovnatelny nebo lepsi zazitek jako na konzolich:

CPU: Nemyslim si, ze by hra na PC vyzadovala 8 fyzickych jader, ale jednotlive casti enginu pobezi v samostatnych vlaknech a Rockstar se urcite zameri na 4 a vice jadrove procesory,
idealne s podporou 8 vlaken v HW. 6 nebo 8 jadrove CPU hra bezpochyby vyuzije a bude tedy vyhodou... Na CPU bych si dal v pripade GTA (Rage) teda celkem pozor, dulezity je vykon pri vice vlaknech - neco jako Intel i7 3820 nebo AMD FX-8350 by melo docela stacit.

Graficky HW na konzolich je dost zastaraly a pro framerate 30FPS+ by melo stacit neco jako: NVIDIA GTX 660 Ti, GTX 760 nebo AMD Radeon HD 79xx, 89xx, Radeon R9 (blizsi info od nekoho kdo si v AMD/ATi frci), otazka jake bude rozliseni textur ve srovnani s PS/Xbone ale 2GB graficke pameti by mohly dostacovat.

Operacni pamet - 8GB by melo stacit, stejne jako na konzolich si neco veme OS/Firmware, ale vyhodou je u PC dedikovana graficka pamet na grafice. Klasicke DDR3 1600 by nemely byt uzkym mistem...

Pro skutecny PC zazitek (min. 1080p nebo vyssi, 60FPS, vyssi nastaveni graf. detailu...): GTX 680/770 nebo vyssi (nebo srovnatelna od AMD), taktovana i7-4770K nebo nejaka ta "paradicka" do LGA-2011...

Na slabsim HW si urcite zahrajete, jen zalezi na tom jak jste narocni co se kvality a plynulosti zobrazeni tyce. Pokud ale mate starsi/nizko taktovane 4 jadro, grafiku starsi nez stredni trida s DX11 (tedy napr. GTX 560, 660, 760... u NVIDIE) nebo pokud mate jen 4GB RAM ci mene, tak bych si nadeje na pekny zazitek nedelal...

 |   |  Odpovědět
Ruafa  |  12. 06. 2014 11:00

Pojede na tomhle GTA 5 bez sekání?

Základní deska MSI Z87-GD65 GAMING
Procesor Intel Core i5-4670K 3,40Ghz
Grafická karta MSI R9 270X Hawk 2Gb
4x Operační paměť Corsair 8GB DDR3 1333MHz CL9
SSD disk Kingston HyperX 3K SSD 120GB

 |   |  Odpovědět
nekdo  |  12. 06. 2014 12:43

Spíš ne, počítal bych s takovou sestavou tak 20fps :/

 |   |  Odpovědět
x  |  12. 06. 2014 13:47

Ak sa aspon trochu pozru v R* na optimalizaciu pre PC, tak si myslim ze ti to uplne bez problemov utiahne, mas predsa len celkom vykonnu zostavu. Ono treba brat ohlad aj na to, ze by nerobili hru, ktoru by takmer nikto nerozbehol, to by asi stroskotalo na obchodnom oddeleni.

 |   |  Odpovědět
GeckoN  |  12. 06. 2014 17:19

Tvrdého sekání/zamrzání bych se nebál. Kapacita paměti bude stačit (nevím jestli jde o 4x8GB=32GB nebo dohromady 8GB, tak či tak to bude pro GTA samotné určitě stačit), 1333MHz pochopitelně stačí -většina her pořád nedokáže plně využít ani šířku pásma DDR2 800Mhz, takže jakékoliv DDR3 budou ok (DDR3 1600 uvádím, protože se dnes jedná o jakýsi nepsaný standard...), rozdílu si ve hrách nevšimnete ani s FPS counterem.
Pokud by něco v paměti chybělo tak SSD dodá i větší objem dat naprosto bez potíží - "next-gen" konzole jsou vybavené pouze úsporným 5400rpm 2,5" HDD a Blu Ray mechanikou...

Procesor by na refresh herního světa při nějakých 30FPS měl stačit (trochu se obávám jak se Rockstaru povede optimalizovat pro 4 jádrové/vláknové procesory, ale snad s tím budou počítat - pořád je to mainstream). Klasické snížení počtu objektů (draw distance, traffic density - pokud bude nastavení dostupné) by mohlo k vyšším FPS případně dopomoct.

Radeon R9 270X je v číslech o něco výkonnější než GPU v PS4, čekal bych teda nějakých 30FPS při 1080p a grafickém nastavení odpovídajícím grafice na PS4, 2GB grafické paměti by mělo být pro textury v normálním rozlišení dostačující).

Trochu se divím, když vidím i5 4670k s celkem slušnou deskou běžet na 3,4GHz, což je default pokud se nepletu... pokud bude CPU limitující určitě bych se nebál ho trochu popostrčit, někde mezi 4,0 a 4,5 GHz by to mělo jít v pohodě (slušný chladič apod. jako vždy!) a to už by bylo v jakémkoliv SW náročném na CPU znát, tedy i v GTA IV, V...

 |   |  Odpovědět
16. 06. 2014 10:46

Tenhle HW na to staci. Ale pes je zakopany v optimalizaci. Bude-li tak extremne spatna, jaka byla v GTA4 hned po vydani, urcite si nezahrajete. Kdyby RS predvedli dobrou praci, jelo by to v pohode.

 |   |  Odpovědět
GeckoN  |  16. 06. 2014 17:24

Optimalizace je opravdu zásadní (i některé dnešní hi-end sestavy se u GTA IV zapotí) ale v případě GTA IV nebyla jediným problémem při portu na PC.

Konzole PS3/Xbox 360 byly ve srovnání s tehdejším průměrným herním PC mnohem mnohem výkonnější co se CPU týče, naproti tomu GPU těchto konzolí bylo spíš podprůměrné.... CPU v Xbox 360 je založrné na arch. PowerPC proto není jednoduché srovnání s procesory x86 možné, ale hrubý výkon CPU v plovoucí čárce je přes 100 GFLOPS! Většina z nás tehdy měla v lepším případě nějaké slušné 2 jádro od intelu (klasická E8400) s nějakýma 20 - 30GFLOPS, což je obrovský rozdíl proti konzolím... A to byl velký problém - Rage engine má velice komplexní fyziku, významná část práce související s grafiky se počítala také na CPU... prostě celá hra je zaměřená na CPU, ale ve světě PC už tehdy byly hry náročné převážně na GPU... Nechci Rockstar obhajovat, port GTA IV to byl hrozný, ale rozdílnost HW konzolí a PC je něco s čím mohli těžko něco udělat, bez zásadního přepsání engine a úprav hry samotné by se to neobešlo (to vše pro "hrstku" PC hráčů) - GTA IV by tak bylo výrazně jinou hrou než na konzolích...

Dnes je situace naštěstí jiná architektura CPU je u konzolí stejná jako u PC a rozložení výkonu mezi CPU a GPU je u konzolí a PC taky obdobné. Navíc rozdíl ve výkonu konzolí a PC je pro tuto generaci menší a typické herní PC zde většinou vyhrává... Proto si myslím že GTA V nebude zdaleka taková katastrofa.

 |   |  Odpovědět
panrt  |  11. 06. 2014 13:58
11. 06. 2014 11:51

Hrál jsem GTA na X360 a musím říct, že Rockstar asi jako jediný producent her umí opravdu vyadit engine k dokonalosti. I přes ten ultra slabý výkon X360 jsem si opravdu kochal, co dokázali do hry dostat za detaily, jak živoucí a obroovské to město bylo.
Když to srovnám třeba s Battlefield 4, který pravidelně hraju, tak je grafika i plynulost neporovnatelná. V září jdu do X-one (komp mám taky ale s kamarády hraju onine na Xku), tak jsem zvědav :)

 |   |  Odpovědět
xind  |  12. 06. 2014 08:25

hmm a ted skus zapnout gta4 na pc na max a budes jinak zirat, ale dnesni high endy to davaji tak tak

 |   |  Odpovědět
12. 06. 2014 11:32

Omlouvám se, zapomě jsem zmínit, že jsem hrál GTA5.

 |   |  Odpovědět
Hitman  |  11. 06. 2014 09:24

rozbeham to na ATI 2600xt ?

 |   |  Odpovědět
Koren  |  11. 06. 2014 14:39

Mam podobnou grafarnu v notesu a nerozjel sem ani gta4. Z dnesniho pohledu je to fakt srot. Mas cas nasetrit na novou

 |   |  Odpovědět
Kurt wagen  |  11. 06. 2014 08:21

Hardwarové požadavky nextgen verze: min operační paměť - 32 GB, grafika - 8 GB, procesor only Intel 15 Core :)))

 |   |  Odpovědět
avatar
11. 06. 2014 08:48

A presto to pobezi na PS4 a XBox One ;).

 |   |  Odpovědět
11. 06. 2014 04:04

A co je to jako ten next gen? To je strasny buzzword a pritom mi to prijde ze pokud se jedna o grafiku tak takovahle hra ma takhle vypadat normalne a ne aby se tomu rikalo next gen...

 |   |  Odpovědět
jehovista  |  11. 06. 2014 09:33

Tady to znamena, ze to upravi na novou generaci konzoli. To neni zadny buzz word. Znamena to proste dalsi generace. Pouzivalo se to uz pred vydanim tech konzoli a jeste chvili se to pouzivat bude, nez zase oznami PS5/Xbox Zero.

 |   |  Odpovědět
Galerie  |  11. 06. 2014 02:07

stupidní ovládání galerie i zobrazování fotek + otravné banery všude okolo
kdy se už konečně inspirujete nějakým fungujícím enginem ...

 |   |  Odpovědět
lordr  |  10. 06. 2014 23:10

Mě teda přijde ta současná (podle těch obrázků) přirozenější a hezčí)

Není tak přehnaně kontrastní

 |   |  Odpovědět
iPakos  |  11. 06. 2014 09:07

Tak jestli ti ta "old gen" přijde hezčí a přirozenější, tak nejsi zrovna náročnej hráč.. Nechtěl bych ty rozmazaný obrázky vidět v pohybu..

 |   |  Odpovědět
avatar
10. 06. 2014 23:06

GTA nikdy neumelo pracovat se stiny a sluncem. Ten problem se s nima tahne uz od prvnich trojrozmernych verzi a nikdy se nenamahali to nejak opravit. Byl to proste jeden z charakteristickych znaku GTA grafiky. Pritom by stacilo u nich trochu zvetsit kontrast a hned by vypadaly lepe.

 |   |  Odpovědět
Andrew  |  11. 06. 2014 02:31

hlavne GTA slo po prvnich dvou celkem slusnych dilech do kytek

 |   |  Odpovědět
avatar
11. 06. 2014 08:46

Musim rict, ze GTA bylo dost zabavny, ale GTA London a GTA 2 mne vubec nechytly. Prislo mi to furt stejny.
Od GTA 3 az po GTA3: SA byla vzestupna tendence, kterou pohrbila GTA 4, ale to vynahradily GTA 5 a GTA Online. Scenar, rezie a herecky vykony GTA 5 sou lepsi nez vetsina dnesnich holywoodskych filmu.

 |   |  Odpovědět
panrt  |  10. 06. 2014 22:47

mám dotaz bude na E3 i capcom a nevíte kdy ?

 |   |  Odpovědět
Patrik Tkáč  |  10. 06. 2014 20:48

o řád ?

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor