Podmořští Titáni zrození z Krakena

Aneb Submarine Titans, nová real-time strategie od australského týmu Ellipse Studios, kterou deník Washington Post zvolil jako jednu z pěti nejlepších her na nedávném E3. Ohlas této hry je vskutku nevídaný, překvapivý dokonce i pro samotné vývojáře - jak sami říkají, je téměř neuvěřitelné, že si v prvních pár dnech po uveřejnění stáhlo demoverzi Submarine Titans přes 500 000 lidí.
Podmořští Titáni zrození z Krakena
Aneb Submarine Titans, nová real-time strategie od australského týmu Ellipse Studios, kterou deník Washington Post zvolil jako jednu z pěti nejlepších her na nedávném E3. Ohlas této hry je vskutku nevídaný, překvapivý dokonce i pro samotné vývojáře - jak sami říkají, je téměř neuvěřitelné, že si v prvních pár dnech po uveřejnění stáhlo demoverzi Submarine Titans přes 500 000 lidí.

Mnoha internetovými magazíny jsou ST přirovnáváni ke Command & Conqueru pod mořem. Samozřejmě, že tohle nebude první strategická hra, která se odehrává pod hladinou. Vzpomeňme jednu z nejklasičtějších strategických sérií - X-COM (nebo také UFO), jejíž druhý díl se taktéž odehrával pod světovými oceány. Suchopárná RTS dnes nemá přílišnou naději na úspěch, a tak musejí i ST přijít s novými věcmi, byť by jich bylo opravdu malinko. Tak hrozné to však v tomto případě naštěstí nebude.

Submarine TitansSubmarine Titans

Samozřejmě, vše bude opět postaveno na surovinách, potažmo i resource managementu. Real-time strategie, které tohoto principu nevyužívají, by se daly spočítat na prstech jedné ruky. V ST budou dvě hlavní suroviny - podivné Corium, což je radioaktivní vedlejší produkt - není známo čeho, prostě čehosi, který je obrovským zdrojem energie. Zadruhé je to křemík, který se získává z mořského dna. Se surovinami blízce souvisí rasy, které ve hře potkáte. Tentokráte budou dvě - lidé a Silikonoidi (anglicky prostě "Silicon"). Jistě jste si již domysleli, že to budou zřejmě Silikonoidi, kdo bude velmi lpět na křemíku. To lidé budou naopak využívat ono Corium. Jenže s lidmi je ještě jedna malá potíž - zkoušeli jste si někdy, jak dlouhou vydržíte pod hladinou (nemyslím ve vaně)? No, myslím, že většina z vás maximálně několik minut, ne-li méně. Vyhrát podvodní válku v několika minutách je, uznejte sami, zhola nemožné. Proto bude další "surovinou" pro lidi ještě kyslík. A ještě jeden spotřební artikl budou lidé potřebovat, a totiž kov. Z čeho jiného by stavěli své gigantické podmořské základny a titánská vozítka? S tím Silikonoidi problém nemají, protože u nich se staví pomocí jakýchsi "kokonů", které se automaticky přemění v cokoliv, co si vymyslí. To vše samozřejmě dává hře za obě dvě rasy zcela jinou jiskru, protože bude nutné vždy použít trochu jinou strategii. Jednou musíte neustále dbát na přísun kyslíku, na druhé straně zase nesmíte ani na chvilku opominout křemík.

Hra bude v sobě mít integrovány jakési "autopiloty". Pokud se zaměřujete spíše na vlastní boj a rozdělování surovin vás při hře obvykle jen zbytečně zdržuje, předáte prostě řízení resource managementu počítači a soustředíte se pouze na přípravu armády. To samé lze samozřejmě aplikovat i obráceně.

Submarine TitansSubmarine Titans

Další velice pěknou, řekl bych "znovuobjevenou" vlastností hry je, že si můžete velice rychle zjistit informace o každé jednotce, kterou vidíte na obrazovce, prostými několika kliknutími myší. Tuto vlastnost jsem ve většině nových RTS velice postrádal, protože strategické rozhodování je bez detailní znalosti vlastností jednotek poměrně obtížné. Je však zajímavé, že ještě před pár lety byla myslím tato vlastnost nedílnou součástí každé RTS (Dune 2 a dále).

V současné době probíhá hutné betatestování hry, takže její finální verze je již velice blízko. Současně s ní vyjde i mnoho nástrojů pro tvorbu vlastních scénářů a misí, takže se možná dočkáme jakéhosi podmořského Starcrafta. Hrrr na ně!