Podrobte si galaxie – vše je přeci jen otázkou času!

Nějak takhle by se možná dal formulovat slogan hry Stars! Supernova, druhého pokračování poměrně úspěšné turn-based vesmírné strategie Stars!, která zažívala své nejlepší časy před pěti lety. A to přesto, že neoplývala ani nádhernou grafikou ani propracovaným příběhem, ale prostě proto, že to byla výborná vesmírná strategie, která z mého pohledu mohla hravě konkurovat i takovému velikánu, jakým byl právě v té době vycházející Master of Orion 2.
Podrobte si galaxie – vše je přeci jen otázkou času!
Nějak takhle by se možná dal formulovat slogan hry Stars! Supernova, druhého pokračování poměrně úspěšné turn-based vesmírné strategie Stars!, která zažívala své nejlepší časy před pěti lety. A to přesto, že neoplývala ani nádhernou grafikou ani propracovaným příběhem, ale prostě proto, že to byla výborná vesmírná strategie, která z mého pohledu mohla hravě konkurovat i takovému velikánu, jakým byl právě v té době vycházející Master of Orion 2. Její propracovaný strom vynálezů, ohromné množství různých planet, lodí (které jste si mohli sami navrhovat), vybavení, dokonalá detailnost, to vše z ní dělalo hru, která se dala hrát třeba i několik týdnů (ale kdež, někdy i mnohem více!). Její malý, ale přesto dostačující úspěch dovolil lidem kteří se na tvorbě Stars! podíleli vytvořit vývojářský tým Mare Crisium (Moře nesnází - menší měsíční moře) a pustit se do tvorby pokračování.

Stars: SupernovaStars: Supernova

Druhý díl má doslova posunout hranice tohoto žánru. Zatím snad žádná (mně známá) hra, dokonce ani první díl Stars, totiž nedovolovala vybudovat impérium o rozloze několika galaxií (nejrůznějších tvarů - spirálovité, kulovité, a další) a obsahující tisíce planet. Právě to však druhý díl slibuje - nad takovouto možností zcela jistě zaplesá srdíčko každého Božského Imperátora (možná někdo z vás zná Leta - tak to můj vzor;) a nevyléčitelného Megalomana. To je však pouze jedna z vylepšených vlastností oproti původní hře, je jasné, že na řadu musí přijít i další nezbytnosti. Tedy např. grafika, která se ponoří do chladné ocelově-umělohmotné nálady, a navodí tu správnou atmosféru hluboké budoucnosti. Tmavě zelené proudy dat o planetách - výroba, spotřeba, výnosy a ztráty z války, to samé z aliance, a budete si připadat jako v srdci nějakého matrixu. Diplomacie se posune mnohem dále, než jak byla ztvárněna v díle prvním (jestli vůbec byla). Hlavní slovo dostanou špióni, oblíbená (a většinou smrtící) to jednotka například ve vesmírné RTS Fragile Allegiance (taktéž z doby prvního dílu Stars!).

Stars: SupernovaStars: Supernova

Obrovského zjednodušení se má dočkat ovládání. Hlavně by měly konečně odpadnout někdy naprosto zbytečné a únavné rutinní operace jako výroba kolonizační lodi před kolonizací planety či přesun minerálů (ty jsou vlastně hlavními surovinami ve Stars!, a jejich role se zřejmě v druhém díle nezmění) mezi planetami. To vše se zjednoduší například do jednoduchého kliknutí na položku Kolonizovat planetu. Automaticky se vyrobí loď, vyšle se k planetě a nakonec na ní i založí kolonii. Pro minerály bude zřízena jedna gigantická centrála, ve které budete moci rozdělovat "balíčky" surovin mezi jednotlivé planety. Jednoduché, geniální. Velcí Vládcové se tak budou moct zaměžit na mnohem důležitější akce, kde půjde třeba o tisíce lodí či miliardy životů nevinných občanů Všegalaktického Impéria (ne že by na nich někomu záleželo ... ale platí daně, tak co).

Stars: SupernovaStars: Supernova

Stars! Supernova by měly vyjít na podzim 2000. Popravdě, nesmírně se na ně těším. Asi jsem megaloman :).

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: komiksárna za vše…

Deadpool byl kdysi průlomem pro filmovou komiksovou scénu a Spider-Man se nyní snaží o to samé také na herním poli. Povedlo se?

4.  9.  2018 | | 14 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A