Před dvěma roky se svět zbláznil ze hry Pokémon GO. Hrála se po celém světě a znamenala první masové uplatnění rozšířené reality v praxi. Obliba hry byla natolik extrémní, že na mnoha místech zřídili zákazy jejího hraní, servery kolabovaly a i v ulicích českých měst byly k vidění skupinky lovců s mobily v ruce. Zájem o hru posléze opadl, ale pořád se hraje a zájem o ní opět postupně stoupá.
Vývojáři se navíc snaží ukázat, jak se dá herní systém využít pro podporu různých akcí. Nyní se proto Niantic spojil s nadací národních parků pro kampaň Rivers and Trails a láká hráče do přírody.
Kdo se chce zapojit, musí vyrazit lovit Pokémony s mobilní hrou Pokémon GO někam do přírody, k potoku, do lesy či hor, a poslat vývojářům obrázek z výletu, případně k tomu využít tag na Instagramu s fotografií a speciálními tagy #explorewithniantic a #findyourway.
Pokud od vás vývojáři dostanou příspěvek, pošlou vám zpět ručně napsanou pohlednici a speciální nášivku za splněnou výzvu. Za každou pohlednici či sdílenou fotografii také firma pošle 5 dolarů na účet nadace národních parků.
Pro Niantic je to nezisková akce, díky které však připomene provázání své hry s reálným prostředím a ukáže možnosti pro případné marketingové využití. Teď se lovili Pokémoni v přírodě a hráči za to dostanou pohlednici, příště mohou lovit třeba u fastfoodového řetězce a dostat za to slevu na hamburger.