Pokémon Go: skvělá hra zrcadlem společnosti (recenze)

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 45

Diskuze k článku

Klára Zámková  |  27. 11. 2016 21:19

Nějaká rada?
Dobrý den. Mám problém se hrou. Po té co jsem si jí nainstalovala mi v pohodě fungovala asi týden. Po té mi přestala reagovat na data, ale na WIFI normálně reagovala. Jakmile jsem na WIFI, tak normálně funguje, ale jakmile zapnu mobilní data a vyjdu ven, tak po pěti minutách cesty přestane hra reagovat a úplně se sekne, jakoby neměla internet. Mám mobil Sony E4, což by být problém neměl a mobilní data mám od Odoriku, který je v síti T- mobile. Nevíte někdo co s tím?

|   |  Odpovědět
icecool  |  31. 07. 2016 00:33

Svět se zbláznil, jde to vidět už dlouho, ale hledání pokémonů v reálu je teda úlet. Lidi, co na to skočili, opravdu lituju. To za chvíli vymyslí nějaký chytrák hru se střílením ostrejma na ulici a bude opravdu veselo.

|   |  Odpovědět
abc  |  26. 07. 2016 09:42

Dalsi krok k degeneraci lidi a zavislosti na elektronice. Zamereno klasicky predevsim na mladez, ktera si to prenese do dospelosti, aby se uz bez mobilu nikdo nesel ani vys*** natoz nekam ven na vylet..

Peace.

|   |  Odpovědět
Macphenom  |  25. 07. 2016 17:51

No to snad nemůžete myslet vážně! Ta "hra" zatím neobsahuje prakticky žádné herní prvky, je naprosto neoptimalizovaná a špatně nastavená. Že se vodní pokémoni objevují u vody? Já je všechny chytil v nákupáku kde neni voda široko daleko... naopak u nás u rybníka (který mapa uznává jako vodní plochu) nic. Právě jsem level 9 tzn jsem si zatím téměř nezahrál a pro zajímavost jsem se podíval na využití baterie v iPhonu 6 který používám jako svůj hlavní telefon, převážně k práci a za poslední týden se Pokemon GO podílel na spotřebě z 72%! na druhém místě jsou mapy (které naprosto stejně používají GPS,LTE + rozsvícený displej) se směšnými PĚTI procenty. Hra je nestabilní, často je pořeba jí vypnout a znova zapnout protože nejde na nic kliknout.. ale je pravda že k serveru už se připojuje. Kompas doteď neukazuje na server, přestože v mapách i v ingresu funguje dokonale.

Co tahle hra pořebuje:
1) Pokémon musí být před chycením poražen v souboji tak jak to vždycky bylo, teď máte svého startera úplně k ničemu.
2) Ostatní hráči musí být na mapě vidět (když k tomu dají svolení) s možnosti vyzvat je na 1vs1
3) Pokémoni se musí spawnovat i jinde než v nákupních centrech a velkých městech, schválně jsem to zkusil v práci a jen tak si hru nechal zaplou a za půl hodiny jsem chytil třeba 5.. když to samé udělám na vesnici 15km za prahou tak za tři hodiny nic!

Naprosto nechápu tenhle článek.. autor hru nemohl hrát

|   |  Odpovědět
LT  |  25. 07. 2016 22:52

amen..

Hraju/studuju hru od vydani, rozhodne pro herni odvetvi dulezity meznik diky tomu ze verejnost seznami s nejakym posunem hernich principu, ale co se tyce samotnyho navrhu, tak neni ani z pulky tim cim by byt mela, design za hrou opravdu na hodne zakladni urovni.
Od spatneho uvodu do hry a misty nesmyslnym UI (coz se v mediich zacalo chvalit jako 'skvele rozhodnuti podporujici komunikaci a mentoring mezi hraci'), pres prazdny klikaci gameplay, po fakt, ze hra vubec nebuduje zadny vztah se svetem, ktery vytvari. Starter pokemon ma smysl presne 0, pritom presne k nemu bych mel mit nejvetsi vztah. Z pokemonu se stava jen nesmyslny item s par cislama, co hrac porovna a bez jakychkoliv vycitek odhodi 'zviratko' co mel predtim, namisto aby to puvodni vychovaval a zlepsoval.

Ze jsou pokemoni vsude ve meste (vazne Praha co 5 minut to novy spawn a staci jen sedet na miste), a kdyz jdu prirodou tak na nic nenarazim. Vodni pokemoni u vody z moji zkusenosti jsou, ale zaroven goldeen/staryou neni problem najit v naprosto suchy oblasti kde nejblizsi potok je desitky kilometru, proste vsechno je vsude (krom farfetchda a kangaschana mb = asie/afrika, to je cely).

Vazne jsem tu hru chtel mit rad, a i kdyz ji doted zkousim a zkoumam, porad nerozumim rozhodnutim ji udelat az takovou jaka je ted. Casual je jedna vec, Empty & Shallow vec docela jina.

|   |  Odpovědět
aa  |  25. 07. 2016 15:20

Konečně nějaká zpráva o pokeprdech! Uz sem se nemohl dockat

|   |  Odpovědět
Kott02  |  25. 07. 2016 14:56

Zrcadlo společnosti, to sedí protože kdo hraje tuto hru je kre*en

|   |  Odpovědět
Peter  |  25. 07. 2016 14:06

Spojenie reality a virtuálneho sveta si viem predstaviť oveľa zmysluplnejšie. Napr. taký virtuálny geocaching. Že sa niekde odfotím alebo odfotím tam nejakú vec a uložím to. Potom to ostatní môžu hľadať. Že objavím pekné miesto a ostatní ho môžu nájsť tiež pomocou indícií. Pritom aj majitelia atrakcií, prevádzkovatelia služieb a predajcovia tovaru by si takto mohli robiť interaktívnu reklamu. Možno súťaže o reálne výhry a pod. Skoro neobmedzené možnosti. A oni spravia takú blbosť, že pokémoni.

|   |  Odpovědět
brekky  |  25. 07. 2016 15:03

De facto namísto kešek lovíte pokémony. :D

|   |  Odpovědět
Normal  |  25. 07. 2016 13:43

To je ale p*čovina jak byk

|   |  Odpovědět
xind  |  25. 07. 2016 08:31

dobrá hra

|   |  Odpovědět
avatar
25. 07. 2016 08:16

Aj ja chcem byť závislé decko, čo bez pikaču nevie výjsť z domu....

|   |  Odpovědět
S4TW  |  25. 07. 2016 10:06

Vím, že pro někoho, jako ty, je těžké to pochopit, ale hrát hru může i člověk, co chodí normálně ven s přáteli. Může si třeba hodinku-dvě lovit Pokémony a pak si jít sednout do hospody ke korbelu. Hru jsem nehrál, ani neplánuji, nějak mě ten koncept nezaujal, ale naprosto chápu, že se najdou lidé, které baví. A to, že to hraje takové množství lidí? Prostě skvělá reklama, tak je to se vším, Coca Colu také pije taková spousta lidí hlavně díky reklamě. A s tou závislosti? Když budeš chodit každý den pokecat s přáteli do hospody, tak se z tebe taky může stát závislák na alkoholu, to ovšem neznamená, že každý, kdo chodí do hospody bude, dát se vlastně říct, že valná většina nikdy nebude, stejně tak u Pokémonů . Ale to by musel člověk občas i přemýšlet, než začne bezhlavě kritizovat...

|   |  Odpovědět
martin  |  25. 07. 2016 10:52

To jsi asi nezazil silenstvi okolo tehle hry. Chapu ze muzes jit ven polovit pokemony a pak zajit na skopek. Ale takhle bys toho moc nenahral a ti co hru hraji ji hraji stylem ze cumi do telefonu kdyz jdou, cumi do telefonu kdyz jedou na bruslich, cumi do telefonu kdyz jedou na kole, cumi do telefonu kdyz jedou autem. Myslel jsem ze v CR se ta hra nechyta, ale potkavam cim dal vic blaznu, co delaji nepredvidatelne ukony na cyklostezkach jen protoze hraji hru. Se slovy "tady je!" skupinka 4 cyklistu (z nichz tri cumi do telefonu) prudce strhne smer nevnimaje okoli. Podle me je to blbost. Ale z nejakeho duvodu me pokemoni minuli (je mi 33), takze jsem mozna jen zaujaty konceptem hry (ne pokemonu, ale teto hry) a chovanim "hracu".

|   |  Odpovědět
Hunter  |  25. 07. 2016 12:34

A co je lepšího na tom, kdo hraje třeba Battlefield, Countera, StarCraft, Trackmanii, ...?

Čumí do monitoru když sedí, čumí do monitoru když sedí, čumí do monitoru když sedí, čumí do monitoru když sedí ... to je opravdu _mnohem_ zábavnější než hrát Pokémon Go.

Jinak mi hráči nepřijdou nijak moc nebezpeční. Hlavně jsou legrační.

|   |  Odpovědět
avatar
25. 07. 2016 19:57

Ale tí ľudia zahrajú a idú "po svejch" a tak má hranie vyzerať. Nie robiť veci, ktoré by ma bez hry ani nenapadli

|   |  Odpovědět
Dr.Sid  |  25. 07. 2016 15:34

Kdyz jdu v Olomouci parkem tak dobre pulka lidi lovi. Jinak s tema autama a cyklistama je ovsem tragedie, na druhou stranu resitelna ve hre. Jedes rychleji jak 10km/h .. smula.

|   |  Odpovědět
avatar
25. 07. 2016 19:49

Chápem hranie, ale keď kvôli hre človek robí, čo by bez nej neurobil, je to na pováženou. A hranie za normálne skôr veriem systemom - sadnem k hre, zahrám a idem robiť iné veci. Nie behať z mobilom po ulici práve kvôli hre. Aj z pitia s priateľmi sa môže z Teba stať závislák, preto je dobré si vyberať vhodných priateľov. A som viac za hry, ktoré sú aj trošku osožné, ale pekemon je v čom (pýtam sa)? Ak pomáha chodiť von, tak je to zlé, že bez neho by to človek nerobil. Autíčka pomáhajú v ovládaní auta (často za okolností aké si nikto v reale netrúfne), miny sú o logickom premýšľaní.... - toto považujem za dobrý prínos človeku.

|   |  Odpovědět
EDA  |  25. 07. 2016 07:49

Koncept a myšlenky hry dostat lidi od computeru je záslužná. Tedy alespoň tak se to prezentuje. Ale to, že můj známý chytá pokemony i při jízdě služebním autem a pak je schopen se pro ně vracet i 20km ukazuje, jak nebezpečné hraní bez rozumu může být. E.

|   |  Odpovědět
EDA  |  25. 07. 2016 07:51

Při jízdě znamená v tomto případě: Při řízení…

|   |  Odpovědět
avatar
25. 07. 2016 08:22

Skrátka je to choré. Keď nejaká vec prinesie niečo dobré, 99% ľudí si nedokáže uvedomiť, že tie záslužné veci by šli aj inak/bez tej veci. Niekto obhajoval komunizmus, lebo im zaviedli elektrinu. Debil by si myslel, že je to logické, ale bez komunistov by elektrina nebola? Bez pikačov by ľudia nemohli chodiť von? Veď von chodíme kvôli zdraviu a kvôli stretnutiam s inými (priateľmi, známymi, rodinou)... Ak ľudí pikaču omrzí, zase budú doma? Ako je možné, že na toto väčšina nepríde? A závislosť je vždy zlá. A zvlášť na veciach a najhoršia na virtualnych veciach.

|   |  Odpovědět
25. 07. 2016 07:39

a kto mi vysvetli, preco hru pre deti do 10r hraju s takym fanatickym zaujmom aj dospeli?

|   |  Odpovědět
The Puppy of Sodom  |  25. 07. 2016 07:50

Já ti to vysvětlím rád. Jednak lidé co na pokemonech vyrostli jsou už dnes kolem 30ti, jednak se pleteš v tom na koho je hra cílena. Stejně jako v případě MLP FiM, je hra cílena na velké věkové spektrum. A navíc je to přelom v hraní tak, jak ho známe. Všichni to chtějí zkusit. A v neposlední řadě je to taky viral. Vidíš to v televizi, slyšíš v rádiu a čteš na netu. Ještě nějaké otázky?

|   |  Odpovědět
25. 07. 2016 08:10

podla toho akym sposobom prebieha chytanie a boje pokemonov(proste tukanie po obrazovke), som tych 10r vysoko este nadhodnotil.

ja som tiez vyrastal na chip and dale rozpravkach, ale zeby ma lakalo chodit po meste a na displeji triet kreslenym postavickam zadocky, nemozem povedat.

|   |  Odpovědět
avatar
25. 07. 2016 08:30

Človek je nejako vytvorený a istí ľudia, ktorí to pochopili viac ako my ostatní to využívajú. Preto nenávidím PR a pod. sračkové oddelenia. Človek často dá na obal, tak každá vec, ktorá sa má dobre predávať má čo najligotavejší obal aj keby to boli zabalené ***. Rovnako u pikaču. Firma pochopila na čom sa človek stane rýchlo závislý a tak to vymysleli tak, aby sme na tom boli závislý. Plus dodala tomu obal (dôvod chodiť von) a už to žerú (skoro) všetci. Akoby bez pikača som nemohol ísť von a normálne sa baviť s priateľmi a ešte bez trasenia sa nad tým či pikača chytím, alebo nie. Priatelia ma neomrzia nikdy, pikaču omrzí časom každého. Ale nechápem že toto nedochádza nikomu.

|   |  Odpovědět
avatar
26. 07. 2016 08:10

tak prečo komentuješ pod článkom , ktorého hra ťa tak STRAŠNE nezaujíma ?

|   |  Odpovědět
martin  |  25. 07. 2016 10:57

V cem konkretne je ten prelom hrani jak ho zname? Znas Ingress? Ten uz tu nejaky rok je a je to uplne stejna hra, krom toho ze tam nejsou pokemoni ale nabouravas portaly ktere pak spojujes s jinymi a zabiras tak uzemi.
Jsem rad ze neposloucham radio a nemam televizi, jinak by me tahle kravina otravovala vsude :D (je mi kolem 30ti)

|   |  Odpovědět
Dr.Sid  |  25. 07. 2016 15:32

Prelom je to v poctu hracu.

|   |  Odpovědět
The Puppy of Sodom  |  25. 07. 2016 19:37

Ingress znám, ale rozdíl je právě v tom, že nikdo jiný už ne. Pokémoni mají úžasnou výhodu v tom, že jsou celosvětově obrovsky oblíbení a tenhle systém jim jednoduše výborně sedí. Neříkám, že Ingress má špatnou myšlenku. Jen sama o sobě ve zpracování v jakém teď je, nemá moc hodnotu. A ten přelom, uvidíš, nastane celkem brzy. S tím jak se vyhoupla popularita AR se do toho budou cpát daleko větší prachy. Velké společnosti přijdou s lepšími a komplikovanějšími hrami a já si myslím, že AR má ze všech videoher potenciál největší. Jen je technologicky složitější. Půjdu ještě dál a napíšu, že do 3 let Valve (...které, jak víme, se cpe do všeho co vynáší...) vydá novou AR hru, pravděpodobně na vlastím AR hardwaru (brýle?). Další společnosti se pustí do toho samého a tak jak teď vidíme boje o VR, bude to samé i s AR. Nakonec se to zřejmě vše sjednotí, ale to ještě bude chvilku trvat. A co se těch sportů týče... Vím, že fotbal nevymizí, ale myslím, že bude značně vylepšený. Protože s míčem, kterého se sice fyzicky nedotknu, ale on bude reagovat jako kdyby ano, se dají udělat daleko zajímavější věci než s tím reálným.
A bude spousta nových AR sportů, a už se nemůžu dočkat až budu sledovat zápasy mágů, kde pro vytvoření spellu je třeba řekněme 20 vět pronesených v latině a k tomu naprosto přesný pohyb rukama. A ještě jedna věc... vždy jsem chtěl ocas. A tohle mi ho dá dřív než plastické operace

|   |  Odpovědět
The Puppy of Sodom  |  25. 07. 2016 07:13

Podle mého názoru to jako zrcadlo společnosti nepůsobí vůbec smutně. Realita je okoukaná a nezáživná. Hry jako fotbal nebo hokej dnes zaujmou jen málokoho a s dalším vývojem bude těchto lidí ještě ubývat. S dostatečně propracovanou technologií budou totiž sporty v AR tak úžasné, že čutání do míče už moc lidí neohromí. budeme světky zápasů, které jsme zvyklí vídat v anime typu Dragonball / Naruto, budeme schopni vytvořit světy podobně jako v Minecraftu, Garryho modu nebo Cryenginu. S nasazením brýlí nebo čoček se jednoho dne přeneseme do snového světa, který bude ale zcela skutečný. Hry budou přitom postavené na fyzických vlastnostech hráče, stejně jako na vynalézavosti. Sporty v přímém přenosu budou stále sledovat miliony lidí. Jen už nepůjde o pár nepříliš zajímavých míčových her, jako tomu bylo doposud. Vše co děláme se stane dobrodružstvím pokud to tak budeme chtít. Není to nahrazení života, jen vylepšení. V článku se píše o zrcadle dnešní společnosti. Tak to ale není. "Dnešní" společnost není ani lepší a ani horší než ta před 20 nebo 50 lety. Lidé jsou stále stejní. Narodili jsme se však na předělu dvou velkých ér historie lidské zábavy. Žili jsme v době, kdy videohry jsou již daleko zábavnější než hry reálné. Náš problém však je, že ty opravdu dobré jsou dostupné jen doma. AR tuhle hranici zboří.

|   |  Odpovědět
martin  |  25. 07. 2016 11:04

Celkove mas pravdu, ale nerekl bych ze virtualni hry jsou zabavnejsi nez klasicke kolektivni. Drtiva vetsina her (pocitacovych) te bavi dokud ji nedohrajes, vyjimecne perly si zahrajes opakovane a MMO hrajes do urciteho levelu. Ale klasicke jako cutani do mice, placani do mice te bavi porad stejne. Mozna i naopak cim casteji hrajes, tim lepe ti jde, tim vice te bavi. A ve virtualni realite chybi jedna vec... a to je fyzicky dotyk. Je super ze oblbnes oci a usi ale v koncetinach porad necitis nic. Tak mozna az se bude VR napojovat do mozku... :)
Je ale pravda ze profesionalni sport je dnes i ve hrani pocitacovych her, nicmene to nema s VR nic spolecneho. Zatim.

|   |  Odpovědět
Ash Ketchum  |  25. 07. 2016 06:48

"Propojení VR a reality"

Damy a panove, nechci se vas dotknout, ale WTF? Tu recenzi psalo dite? Mimochodem, na CDR pisou, ze hra jako takova je hodne slaba a dobry je jen socialni aspekt.

|   |  Odpovědět
ůoůo  |  25. 07. 2016 04:57

Stupidní zpráva, stupidní server...

|   |  Odpovědět
brekky  |  25. 07. 2016 14:57

A Váš stupidní urážející komentář bez argumentů.

|   |  Odpovědět
xcx  |  25. 07. 2016 02:09

A tohle nekdo dobrovolne hraje? Sice jsem na ere pokemonu vyrustal, ale abych ted ve svym veku je pronasledoval mi neprijde ani vtipne...
Asi to bude tim, ze na vecech jako jsou socialni site netravim 20h casu...

Jsem zvedavy kolik uz bylo umrti pri hrani tehle radoby hry...

|   |  Odpovědět
25. 07. 2016 09:44

Da sa to brat ako normalna pokemonia hra na mobil akurat namiesto mackania sipiek chodis po svete tym ze naozaj chodis. Akurat je to viac podla poslednej mody mobilnych hier ako podla povodnych gameboyovych pokemonov.

|   |  Odpovědět
Dr.Sid  |  25. 07. 2016 15:30

Neboj, nehraje to nikdo ..

|   |  Odpovědět

Skvele, servery funguji, uz jen staci vyresit to, ze se malo zapocitavaji usle kilometry, spatne optimalizovane UI, snizit narocnost na baterii, vyporadat se s fakeovanim GPS, ... Rekneme, ze tak za 2-3 mesice to bude super hra...

|   |  Odpovědět
puch  |  25. 07. 2016 07:13

Snizit narocnost na baterii..., LOL. Ano, aplikace bude resit, ze displej, data, fotak, gps spotrebovavaji moc baterie.

|   |  Odpovědět
25. 07. 2016 07:47

moj tip je, ze mainstream za tie 3 mesiace po tejto hre ani nestekne

|   |  Odpovědět
25. 07. 2016 09:40

Tie fake GPS suradnice osetrene maju, akonahle zapnes v developer options moznost mock location tak hra prestane prijimat GPS signal. Okaslat sa to da jedine rootnutym telefonom.

|   |  Odpovědět
marek  |  24. 07. 2016 17:29

em.. to se objevil nejaky update ze vodni pokemoni jsou u vody? Ja jen ze magicarp jde chytit jen tak na ulici. Kamera na telefonu se da zprovoznit jen pokud mate urcity typ telefonu jinak musite hrat pres simulaci. Krokomer je trosku pofiderni a tracker pokemonu taky nejede na 100%. Ale jinak je to zabavna hra, skoda jen ze nevyuzili vic veci z puvodnich pokemon her.

|   |  Odpovědět
gg  |  24. 07. 2016 21:27

Já magikarpa taky chytil na ulici, ale při dešti