Pokémon: Omega Ruby a Alpha Sapphire – Hoenn vás opět vítá (recenze)

Není to tak dlouho, co nás potěšili noví Pokémoni X a Y. Teď jsou tu kapesní potvůrky znovu, tentokrát staršího ražení.

První i druhá generace už má své předělávky, takže asi jen málokoho překvapí, že se na řadu dostala i generace třetí. V podobě Omega Ruby a Alpha Sapphire se tak vracíme do regionu Hoenn. Tvůrci vzali engine z předchozí dvojice dílů X/Y, takže si herní svět inspirovaný japonským ostrovem Kjúšů můžete prohlédnout pěkně ve 3D. A je na co koukat.

Pokémon Ruby 01.jpgPokémon Ruby 03.jpgPokémon Ruby 04.jpg

Mimo výrazného faceliftu narazíte na nějakou novinku tuhle, či si všimnete určitých změn támhle, nicméně v základu jde stále o tu samou hru, kterou jste (možná) hráli před dvanácti lety. A víte co? Vůbec to nevadí. Pokémoni totiž staví na tak fortelných herních základech, že je vždy čirá radost se vrhnout do světa bojovných potvůrek.

Stát se tím nejlepším

Příběh vás, jako už tolikrát předtím, vsadí do role mladého trenéra (či trenérky), který vyráží do světa lovit Pokémony, bojovat s trenéry a čelit globálnímu zlu, které zde má podobo týmů Magma a Aqua (záleží na verzi hry) snažících se získat legendární Pokémony, jež chtějí zneužít k vyvolání klimatických změn.

V konkrétní herní podobě to znamená, že máte před sebou poměrně klasické RPG s cestováním po světě, nakupováním užitečného vybavení, kecáním s NPC, plněním hlavních i vedlejších úkolů a pochopitelně bojováním. Ale to píšu v podstatě jen pro rychlé zopakování základů, protože předpokládám, že jste se s populární herní RPG sérií už někdy setkali. Co konkrétně jiného tedy Omega Ruby a Alpha Sapphire (neboli ORAS) nabízí?

Staré i nové

Engine z X/Y už jsem zmínil – prostředí i Pokémoni vypadají díky němu výrazně lépe než v 2D originálu. Bohužel tvůrci opět nedokázali nabídnout konstantní prostorový efekt, který je limitovaný prakticky jen na boje a stejně jako v X/Y si všimnete občasných znatelných poklesů frameratu.


Pokémon Ruby 08.jpgPokémon Ruby 09.jpgPokémon Ruby 10.jpg

Přepracování se mimo grafiky dočkaly zvuky a hudba, která se dokáže opravdu vrýt pod kůži. Nablýskané audiovizuální zpracování sice potěší, ale znatelně víc oceňuji herní vylepšení. ORAS v sobě má zakomponované novinky z minula, jako je například systém megaevolucí, nový typ Fairy, hromadné bitvy i PlayNav služby (tréninkový Super Training, multiplayerový Player Search System i mazlící Pokémon-Aime).

Pokémon Ruby 05.jpgPokémon Ruby 15.jpgPokémon Ruby 07.jpg

Oproti originálnímu Ruby a Sapphire se tentokrát střídá den a noc se vším, co k tomu patří. Co naopak nepotěší, je fakt, že ORAS nechal původní podoby trenérů, které nejde na rozdíl od X/Y měnit. Nemusí se líbit ani zjednodušení Pokéblocků, kde se v potaz bere už jen barva bobulí, ze kterých děláte pelety.

Dobrá práce

Systém soutěží Pokémon Contest (kvůli kterým vlastně Pokéblocky vyrábíte) se dočkal nových prvků, stejně tak tajné základny jsou výrazně bohatší než v originále. No, a z úplných novinek rozhodně musím vypíchnout možnost volně létat nad regionem na zádech Latiose (či Latiase, záleží na verzi) a plížení se v trávě, díky čemuž lze narazit na vzácnější verze Pokémonů s jinými útoky.

Pokémon Ruby 11.jpgPokémon Ruby 14.jpgPokémon Ruby 13.jpg

Co ještě zmínit? Třeba to, že mega evoluce doplnil jejich opak v podobě de-evoluce dvou hlavních legendárních Pokémonů (Kyogre a Groudon). Rozšířil se i počet efektů počasí v bojích.

Dostupné pro: 3DS
Žánr: RPG
Výrobce: Game Freak | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 28. listopadu 2014
  • Extrémně zábavné
  • Krásná, pestrobarevná grafika
  • Spousta úprav a vylepšení
  • Občas padající FPS
  • Chybí prostorový efekt
  • Pro veterány až příliš jednoduché

Nad změnami a nuancemi jednotlivých úprav by se dalo polemizovat dlouho – řádce fanoušků chybí Battle Frontier z Emeraldu, jiní nemají rádi Hoenn kvůli nadbytku vodních cest, ale vývojářům se nedá upřít, že odvedli dobrou práci. ORAS nepředstavuje prostý HD remake, které jsou v současnosti tolik v oblibě, ale tvůrci využili možnosti k vybroušení hran a přinesení ještě lepšího herního zážitku.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní agenda: říjnová smršť hitů

Herní agenda: říjnová smršť hitů

Se začátkem října se vrací i naše pravidelná agenda těch největších hitů, které vás s nadcházejícím měsíci čekají. Podzimní sezóna je v plném proudu a není týden, kdy by nevyšel alespoň jeden očekávaný titul. Pojďme se tedy na to společně podívat.

30.  9.  2018 | | 1 N/A
Je potřeba mít hardware nové generace, říká Sony o Playstation 5

Je potřeba mít hardware nové generace,…

Společnost Sony potvrdila, že již pracuje na další generaci herního hardwaru.

10.  10.  2018 | | 21 N/A
Assassin

Assassin's Creed Odyssey: hippokratick…

A co z toho, že to ani není asasín? Bavit se budete báječně!

3.  10.  2018 | | 3 N/A
Fotografové vyrazili do Řecka, nafotili nádherné snímky v AC Odyssey

Fotografové vyrazili do Řecka, nafotil…

Stejně jako Origins i Odyssey nabízí propracovaný fotorežim. A umělecké kousky na sebe nenechaly dlouho čekat!

8.  10.  2018 | | 7 N/A
7 tipů na bláznivé hry, které překvapí i zabaví

7 tipů na bláznivé hry, které překvapí…

Což takhle dát si oddych? Což takhle zahrát si něco trochu méně seriózního?

10.  10.  2018 | | 2 N/A