Pokračování Summonera

Bylo nebylo, odehrál se kdysi v daleké zemi zvané Království Medévské jeden velice zvláštní příběh. Jeho hlavním hrdinou byl Josef, chlapec vládnoucí nadpřirozenými silami Vyvolávače. Jednoho dne byla jeho země napadena a on se musel vydat hledat kouzelné prsteny, aby mohl nájezdníky přemoci. Ta hra se jmenovala Summoner a vyšla už před téměř dvěma lety. Dnes chystá společnost Volition její pokračování, které má navázat na nepochybné kvality tohoto výborného RPG.
Pokračování Summonera

Na konci prvního dílu RPGčka Summoner Josef nalezl a spojil osm kouzelných prstenů a stal se tak bohem Urathem. Summoner 2 začíná dvacet let po těchto událostech, daleko od míst, kde se odehrávala jednička. Přesuneme se tisíce kilometrů od Medévského království, na opačnou stranu světa, kde se rozkládají země Halassar a Galdyrie. Zemi Halassar vládne mladá královna Pava, která je zároveň hlavní hrdinkou druhého Summonera, kterou bude hráč ovládat. Pava má mnoho rysů společných s Josefem z jedničky - narodila se se značkou, která je důkazem toho, že je jedna z vyvolených, kteří mají schopnosti vyvolávání (nebo spíše transformování, viz. dále). Stejně jako Josef, je Pava velmi přizpůsobivá a hráč si z ní může udělat postavu přesně podle svých představ - vládne různými skilly a je možné s ní hrát různými herními styly. Ale mezi Pavou a Josefem existuje i několik zásadních rozdílů. Tak například Pava už od začátku ví, že je ztělesněním bohyně Laharah, které lid země Halassar dobrovolně slouží jako bohyni stvoření (lid Josefa ji považoval za bohyni zla). Za další, Pava nepotřebuje k vyvolávání prsteny - namísto toho píše speciální znaky, které se mění v Aosi, jazyk stvoření. Posledním důležitým rozdílem je to, že Pava je jen z poloviny člověk, její druhá polovina je Odonská, což je rasa, která obývá území zemí Halassar a Galdyrie již od nepaměti. Má díky tomu přirozenou imunitu vůči ohni a ohnivým kouzlům.

Historie země Halassar je velice zajímavá a přímo propojená s příběhem. V dávných časech jí vládli moudří králové, kteří sloužili bohyni Laharah. Podle jejich mýtů zasadila Laharah semeno, ze kterého později vyrostl Strom Elehu, zdroj veškerého stvoření. Laharah stvořila Prvorozeného, který založil Království Halassaru. Avšak poté, co silná bouře strom poničila, Laharah odešla - slíbila však, že se jednoho dne vrátí a strom vyléčí. Když byla Laharah pryč, králové znejistěli a odvrátili se proto od správné cesty. Jejich služba Laharah se stala zvráceným, pekelným čarodějnictvím. To byli první Nhuvasarimové, nekromanceři, kteří byli zdrojem zla v prvním Summonerovi.

Byl to Githiran I., první císař Galdyrie, který dobil království Halassarské a vypudil je. Obnovil původní smysl služby bohyni Laharah jako bohyni stvoření. Proroci začali psát o tom, jak království povstane z trosek starého impéria. Věřili, že se Laharah vrátí a zvítězí nad zlem a utrpením. Tyto jejich spisy byly sesbírány a uloženy v Knize proroků.

Přesuňme se ale nyní od mýtů a legend do "současnosti" druhého Summonera. Království Galdyrie ovládalo celý region po dvě dlouhá tisíciletí. Impérium rostlo, ale jako každé jiné se i ono nakonec rozpadlo - do mnoha desítek menších královstvíček. Před dvaadvaceti lety král Azraman II. zdědil to, co zbylo z původního impéria, včetně země Halassar. O dva roky později se Josef stal bohem Urathem a v jedné horské vesničce v Galdyrii se narodilo dítě. Surdama Kir, starší kněžka bohyně Laharah, dítě vzala a prohlásila ji znovuzrozenou bohyní. Pojmenovala ji "Pavakhasija" (zkráceně prostě Pava), což znamená "dítě proroctví".

Protože kněžky měly odedávna obrovskou moc, postavily se za Pavu už od jejího narození miliony obyvatel, včetně Azramanova vlastního bratra Taurgise. Azraman samozřejmě Paviny nároky nechtěl uznat a bojoval, aby udržel království pohromadě, avšak po dlouhém zápase nakonec prohrál a země Halassar si získala nezávislost. Ve věku čtyř let vyhrála Pava svůj trůn.

A co je vlastně cílem hry v druhém díle Summonera? Paviným, tedy i vaším nejvyšším cílem je naplnit proroctví a stát se bohyní Laharah. Není přesně známo jak toho dosáhnout - a je tedy na vás, abyste tuto cestu objevili. Asi jste si už domysleli, že Paviny schopnosti vyvolávání jsou spojeny s jejím proroctvím - jak už bylo řečeno, má moc psát jazykem Aosi, jazykem bohů. Jedná se o řeč stvoření, což znamená, že když v tomto jazyce napíšete například slovo "strom", tento strom oživne. Pava se v průběhu hry může učit další, nové znaky jazyka Aosi. Je totiž možné je nalézt na runách, masivních kamenných artefaktech rozesetých po celém světě. Na každém z nich je jedna Aosi runa, kterou se Pava může naučit psát. Původ těchto kamenů je neznámý, avšak ví se, že existují již celé věky.

Paviina schopnost vyvolávání se trochu liší od té, kterou vládl Josef. Jedná se více o transformaci - když Pava napíše něco jazykem Aosi, promění se v runu, která se pak stane "vyvolanou" bytostí. Protože touto schopností vládnou mimo ní pouze bohové, je to další důkaz její božské nadpřirozenosti.

Stejně jako v jedničce, i ve dvojce budete moct mít ve skupině více postav, zde to budou maximálně tři. V průběhu hry jich ale dostane na výběr sedm, jsou to konkrétně tyto:

Sangaril - Byla trénována jako zabiják rodu Munarinů, avšak svůj klan zradila, aby zachránila Pavu. V Halassaru je to neznámý člověk, odpadlík, zároveň je však oddanou přítelkyní a spojencem. Vládne mistrovstvím ve výrobě jedů ze sekretů vodních živočichů. Dokáže se hladce proplížit za záda svých oponentů a způsobit tak maximální škodu.

Taurgis - Je to mladší bratr Paviina rivala, krále Azramana z Galdyrie. Taurgis vedl Paviiny vítězné armády proti armádám Galdyru a získal pro Halassar nezávislost. Ačkoliv je to mistr ve zbrani, jeho skutečnou zálibou je historie. Často navštěvuje královskou knihovnu a probírá se starobylými svazky.

Krobelus - Mladý misionář Urathu si proklestil cestu až k postu vysokého kněze svého řádu. Dokázal vyslat křižáckou výpravu proti zemi Halassar, vedl armády Medévie přes celý svět, aby zničil Paviino království. Údajně zná tajemství o jejím proroctví.

Morbazan - Přestože jeho vzhled je monstrózní a silný, Morbazan preferuje boj pomocí kouzel. Štěstí ho potkalo ve městě Munari, kde bojoval jako gladiátor v místní aréně. Jeho původ je námětem mnoha spekulací, avšak schopnost pohlcovat duše je pro něj legendární.

Iari - Tajemní bohové známí pouze jako Nevidění si vymysleli tuto technologickou podivnost. Iari bojuje pomocí energetických zbraní, integrovaných v jejím kovovém exoskeletonu, čerpajíc energii z mocných drahokamů. Účel, za kterým byla tato bytost postavena, je neznámý.

Princ Neru - Příběhy o princi Nerunovi zasely strach do srdcí kapitánů a obyvatel přímořských vesniček již před staletími. někteří říkají, že je to nestvůra, která přebývá pod mořskou hladinou. Jiní tvrdí, že je to drak, který má doupě na odlehlém ostrově v Půlnočním moři. A jsou i tací, kteří věří, že je to prostý smrtelník.

Yago - Josefův učitel z prvního Summonera se vrací. Už není posedlý démonem Machivalem, kterého na konci jedničky zabijete, a tak je velmi užitečný pro svou důslednou znalost Aosi. Hledá svou dceru Rosalindu, abatyši Ionského kláštera, která zmizela úplně beze stopy.

Jak vidíte, žádná z postav není zásadně kladná a naopak ani zlá (snad jen vyjma Krobeluse). Takže závěrečné shrnutí aneb na co se můžeme v Summonerovi 2 těšit? Zcela jistě to budou navýsost propracované postavy (disponující desítkami skillů a kouzel), a to jak ty, za které budeme moct hrát (viz. výše), tak i ostatní NPC. Boj proti množství nepřátel bude veden v reálném čase, údajně jakousi vysoce originální metodou. Dále lze očekávat množství (přes 30) nádherných, fantastických lokací, a to jak po grafické, tak i architektonické stránce (kupříkladu snové Město masek). Samozřejmě všechno opět bude z pohledu třetí osoby ve 3D.

A na konec jsem si nechal tu nejsmutnější zprávu - Summoner 2 totiž bude určen už jen a pouze pro platformu PlayStation 2, takže PCčkáři mají protentokrát prostě smůlu. Opravdu nevím čím to - vždyť jednička byla primárně vyvíjena právě pro PC a až posléze pro první Playstation. Zřejmě ale neměla takovou prodejnost, aby se na tuto platformu vyplatil i vývoj dvojky. Je to smutné, ale je to tak. Ještě musím dodat, že, jak jistě dobře vědí ti, kteří hráli jedničku, grafické enginy pro PC od Volition jsou (byly) jedny z nejlepších (což potvrzují i vesmírné simulátory Freespace a Freespace 2) a ani na PS2 jistě neudělají programátoři a grafici svému řemeslu ostudu.

Summoner 2 bude asi jen stěží konkurovat takovým sériím jako Final Fantasy, ale každopádně by se mělo jednat o velice kvalitní RPG, které můžeme na evropském trhu čekat v době před Vánocemi 2002.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšího hitu Rockstaru?

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšíh…

GTA V je jistě stále celkem cool záležitost, poločas rozpadu se ovšem přiblížil a spolu s ním i myšlenky na nástupce v podobě GTA VI. Jaké bude?

9.  5.  2018 | | 6 N/A
Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Pomalými krůčky se k nám dostává léto a s ním i období sucha. Květnový line-up tomu ale rozhodně neodpovídá.

11.  5.  2018 |
LEGENDY: Gangsterské herní šílenství se zrodilo ze zkratky GTA

LEGENDY: Gangsterské herní šílenství s…

Slavná série Grand Theft Auto nastartovala žánr, kterému se dnes zjednodušeně říká gangsterky. Od svého zrodu jako chyba v kódu se dostala až na výsluní herního průmyslu.

9.  5.  2018 |
Walmart zešílel: odhalil Splinter Cell, Rage 2, Borderlands 3 a řadu dalších

Walmart zešílel: odhalil Splinter Cell…

Úniky se občas stávají, obchodní řetězec Walmart to ale tentokrát opravdu slušně skonil.

9.  5.  2018 | | 3 N/A
E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na největším herním veletrhu

E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na…

Letošní E3 bude velké. A bude stát za to.

21.  5.  2018 | | 7 N/A
Marvel v herním průmyslu: nastává zlom po vzoru filmů?

Marvel v herním průmyslu: nastává zlom…

Jednomu ze dvou největších komiksových vydavatelství světa se to v poslední době daří jak na poli komiksů, tak na filmovém plátně. Co se ale týče produkce počítačových her, nikdy na tom nebylo extra dobře. To se ale možná v blízké budoucnosti změní a my si tak užijete s našimi oblíbenými superhrdiny a záporáky také nějaké pořádné herní dobrodružství.

20.  5.  2018 | | 2 N/A