Polda II - kompletní návod

Narazili jste v průběhu hraní Poldy II na nějaké problémy? odpovědi na káravé otázky, kde co najít a jak co zařídit naleznete právě v tomto kompletním průvodci, od prvního do posledního kliknutí.
Ve své kanceláři seberte odznak, otvírák, pistoli a klíč od cely ze šuplíku, dále pak sekeru a nůž ze zdi. Na chodbě prošacujte houmlesáka, získáte sirky. V telefonním automatu pak naleznete minci. Popovídejte si ještě s kolegou Matějem a v koši seberte kelímek a slupku od banánu. Teď tradá k šéfovi. Pokecejte s ním a ve skříňce na zdi najděte klíče od auta. Na chodbě mezitím Koprfíld spoutal Matěje – seberte kouli a brýle, pomocí sekery jim uražte nožičku a tou Matějovi otevřete pouta. Získáte tak pouta i s klíčem, který Matěje tlačil v kalhotách celou tu dobu. Venku před stanicí prozkoumejte popelnici a následně na ni použijte pouta – Koprfíld bude rázem váš.

V kanceláři vložte kelímek do otvoru v automatu a vhoďte do něj minci z telefonu; kávu pak vezměte. Zamiřte nyní k šéfovi – promluvte k němu, dostanete informace o případu. Vedle mapy je malý leták, který vám také řekne více. Než odejdete, zabavte ještě svačinu a cigára a můžete jít. Přečtěte si dokumentaci a v kanceláři vyzpovídejte Koprfílda. Bude chtít kafe a teprve potom vám řekne, kde hledat hotel Růžová budoucnost – na ulici Spálené. U Matěje cestou ven v laborce získáte pytlík sádry a lupu. Nyní jeďte autem do Spálené ulice.

Nejdříve sběr věcí – nůžky na stromě, kapesníček na trávě, pod odsunutým trámem řetízek. Promluvte s hasičem – bude vás chtít legitimovat. Pokud jste před policejní stanicí mluvili s výrostkem, policejní odznak najdete u výrostka stojícího u domu za požárním vozem. Pokud jste ho předtím ignorovali, nebude vám již vstupovat do života. Legitimujte se tedy a vyslechněte průběh vyšetřování. Jděte k zadnímu domu a vejděte do dveří – postaví se vám ale do cesty pes. Pokud se budete na psa ptát hasiče, dá vám lékárničku, po jejímž prozkoumání získáte projímadlo, pinzetu, náplast a stetoskop. Rozbalte svačinu a projímadlo napusťte do buřtíku – napadá vás, kam ten buřtík dát jinam, než obludě do chřtánu?

Vítr převrhne petrolejku a stůl začne hořet. Otevřete lednici, seberte vodku, v šuplíku na kuchyňské lince pak najdete adrenalin a čistící pastu. Ještě znárodněte stoličku a nalijte vodku na oheň. Účinek bude opačný, nyní však půjde sebrat pivo z lednice – mostecký Uhlopramen. Otevřete jej a uhaste za jeho pomoci oheň. Nyní rozhrňte závěsy a pomocí stoličky seberte v nádrži splachovadla klíček – klíček od skříně. Otevřete ji, vypadne panna, nyní již půjde skříň odsunout. V ten moment přijde na scénu Úchyl. Až se vykecá, pomocí pinzety vytáhněte z rýhy v zemi pod skříní hadřík, jenž bude obsahovat fotografie. Dejte je úchylovi – dostanete fotografii pachatelů. Nabídněte mu cigaretu a vyčerpejte následně veškerou konverzaci, kterou vám program nabídne. Sedněte do auta, na stanici se stavte pro prémie k šéfovi a pak přímo do Hybridária.

Policejní stanice na rohu ulice, to není jen tak lecjaká věc, lidé se jí svěřují...Hrad Klonenburg se mi staví již od počátku nepřátelsky. Až řeknu krleš...

Přejděte k okénku a zkuste se legitimovat. Kapesníkem vyčistěte lupu a prozkoumejte pravou kupku sena. Lupou ji tak budete moci zapálit a nepozorovaně proniknout dovnitř. Zahýbejte lešením, vhoďte kouli do kýblu a vylezte nahoru. Prozkoumejte okno, načež jím prohoďte slupku od banánu a peníze. Teprve nyní je bezpečné vejít. Hadrem vypněte přístroj uprostřed a seberte injekce ze stolku. Doktorovy kapsy ukrývají zvláštní přístrojek. Ten pak aplikujte jak na pacienta, tak na ostatní tři klony. Získáte takto čísla 138, 21, 8 a 100. V knihovničce zatlačte knihy, které obsahují daná čísla – otevřou se dveře do sklepa. Vejděte tam a nožem otevřete hydrant, objevivší se hadici připojte na kohout a pusťte vodu. Hned ji vypněte a náplastí zalepte díru. Nyní se s vámi bude hrabě již bavit. Vyzkoušejte všechny možnosti, které se vám nabídnou, poté můžete odejít. Naplňte prázdnou injekční stříkačku adrenalinem a píchněte ji doktorovi. Pohrozte mu pistolí a zjistíte, kde je cirkus, jenž by měl ukrývat Kachnana. Při odchodu ještě seberte přede dveřmi klacek.

Před manéží seberte polínko a sekeru. Když je zkombinujete dají dohromady třísku. Přečtěte si ceduli a vejděte do manéže. Promluvte s krotitelkou, bude ale zapírat. Vyjděte ven a přečtěte si druhou ceduli. S novými informacemi se vydejte zpět do manéže. Nyní bude krotitelka chtít zatykač – pro ten si zajeďte k šéfovi do kanceláře na stanici. Po předložení zatykače již bude poněkud svolnější, ale teprve po postrašení pistolí vám vyklopí, co ji trápí. Před vámi jsou najednou tři přání; první – přinutit klauna, aby se mohla krotitelka vrátit k němu do maringotky. Vstupte tedy venku do maringotky a seberte konvičku. Pomocí třísky propíchněte venku pneumatiku klece a dejte do konvičky trochu vody. Tu nalijte do krmné misky Ferdinandovi, abyste mu mohli vytrhnout brko. S jeho pomocí pošimrejte následně klauna a zbytek prvního přání již splní rozhovor a láhev vodky. Poté klíč doneste krotitelce do manéže. Druhé přání spočívá v identifikaci Kachnana podle nohou za oponou. Jeďte do Spálené ulice.

Nožem odřízněte horní část pytlíku se sádrou a prozkoumejte stopu v levé části obrazovky. Promluvte s hasičem – získáte kýbl s vodou. Seberte jej a rozmíchejte v něm pytlík sádry. Tu vylijte do stopy – otisk pachatele je váš. Porovnejte tedy v cirkuse otisk s prostředními nohami a druhý úkol je splněn. Třetí úkol je jednoduchý a sami zjistíte, že řešení je velice prosté. Kachnan je váš a výslech může začít. Až skončí, zazvoní telefon – další úkol volá. Vejděte tedy do šéfovy kanceláře a pohlédněte na mapu. V laborce proberte pistoli a nový případ s Matějem, v BIS potom získáte příručku pyrotechnika, když odpovíte na hádanku 0802 (logické, strana 1 první knihy, poté 8 svazků po 100 stranách a nakonec strana 100 knihy poslední – 1+800+1=802). Přečtěte si manuál a jeďte na Klonenburg.

Naládovanou pistolí sestřelte most a pomocí lupy prozkoumejte okénko. Odstraňte žvýkačku a otevřete okno – odměnou vám bude klika, která po narovnání pomocí sekery bude výtečně pasovat do výstupku na pravé straně brány. Průchod je otevřen. Pokuste se otevřít první dveře – jsou však zamčené. Seberte pochodeň a jděte tedy do druhých dveří. Z nádoby naberte střelný prach a podívejte se na kanón. O něm si pak promluvte s Napoleonem – dovolí vám z něho vystřelit. Nasypte do něj prášek a pochodní odpalte – získáte šroubovák, štípačky a klíč. Vyjděte ven a vstupte do dalších dveří – k Hitlerovi. Popadněte plynovou bombu a Messerschmidtku. Díky klíčku u ní otevřete skříňku – získáte deodorant, kartáček a kelímek.

Čtvrté dveře vedou do muzea. Seberte houbu a namočte ji v krvi. Mimoto vezměte i křídu a odsuňte tabuli. Na kartáček naneste čistící pastu z úchylova domu a objevíte nápis „Caesar + Mona Lisa“. Prozkoumáním vitríny objevíte, že byl zcizen klonoskop. Cestou ven se stavte u Hitlera a vyzpovídejte ho stejně jako Napoleona. Před první zamčené dveře postavte plynovou bombu a vystřelte na ni. Vstupte – jste blízko bomby. Seberte tedy drát visící na zástavě. Klikněte na bombu... drátem spojte plomby a pomocí stetoskopu zjistíte číselný kód. Odstraňte kryt. Pomocí deodorantu zmátnete snímače; nyní žvýkačkou zajistěte tlačítko a odšroubujte všechny čtyři šroubky. Nastává minuta M – štípačkami přecvikněte červený, fialový a nakonec modrý drát. Bombu deaktivujete stiskem tlačítka u počítadla. Svět je spasen, ale zločinec stále pobíhá po svobodě. Podle rady Hitlera se vydejte do severních doků.

Takového choppera mít... no zatím si z něj vezmu pouze benzín...Zapadající Slunce, Pamela na dece... a jiné, zcela jistě zajímavé, věci...

Z rozvodné krabice uprostřed ulice po otevření klíčem získáte páku. Vykročte si teď popovídat s týpkem na schodech. Po schodech dolů sejděte ke dveřím do hospody. Klackem seberte ponožku a pákou zastavte větrák. Zkuste zaklepat na dveře, nevíte ale, jak se dostat dovnitř, takže se vraťte k týpkovi. Poví vám o jistém Al Caponem – toho najdete na druhém konci trasy drezíny zaparkované v pravé části obrazovky. Jak vystoupíte, seberte pilku a popovídejte si s chlápkem. Dozvíte se, že šéf kasina se jmenuje Bill. Důležitá stopa, při dalším zaklepání totiž řeknete, že vás pozval Bill. Když gorila zmizí, vhoďte dovnitř ponožku a počkejte. Cesta je volná. Promluvte s chlápkem u automatu a pak mu třikrát objednejte a doneste panáka becherovky, tímto podlým způsobem získáte jeho kufřík. Po otevření nožem zjistíte, že obsahuje balíček karet, dámské kalhotky a klíč od WC. Vhoďte ještě minci z telefonního automatu do automatu hracího a získáte mnoho peněz. Nyní otevřete dveře na WC. Popadněte valašku vedle Slováka a s její pomocí zavřete okno s kamerkou. Promluvte k Billovi a přidejte se do hry, prohrajete. Několikrát nařkněte Gatese (helemese, Bill dostal už i příjmení) z podvodu, dokud se nepostaví, poté mu z bedny vezměte falešná esa. Vydejte se na policejní stanici a u šéfa dostanete falešné krále, ty zamíchejte do balíčku. Budete ještě posláni za Baštou do BISky, ale ten se zaseknul, takže u Matěje dostanete zaříkadlo, díky kterému bude Bašta opět komunikovat. Vymlaťte ještě jednou z automatu minci a jeďte do doků. U hracího automatu naberte opět peníze a jděte dozadu na WC. Žádejte o hru se svými kartami – stačí je ukázat Billovi. Tentokrát již vyhrajete a zjistíte, kde hledat Caesara. V klubu Rockbar.

Vydejte se tam, je to ulice vedoucí za vaším zaparkovaným vozem. Prohlédněte si choppera a seberte cihlu a láhev. Promlouvejte ke gorile tak dlouho, dokud nezačne zpívat „Neublížil som, neublížil som,“ poté již nic nebrání cestě do Rockbaru. Hned ve vchodu vystrčte zástrčku ze zásuvky a jděte si na pódium popovídat s Michalem. Získáte jeho autogram a mimo jiné se dozvíte, kde hledat Caesarova bratra – u baru. Pohlédněte tedy na poličku s nápoji. Uchopte skleničku a naberte do ní led, poté přidejte zelenou, tonic a rum. Vezměte si ještě jednu kostku pro sebe – tu pak hoďte Caesarovu bratrovi za krk a nalejte do něj honem drink – pošle vás na vrakoviště letadel. Vraťte ještě zástrčku do zásuvky a nastupte do auta – došel ale benzín. Jděte zpět k chopperu, vytrhněte hadičku pod sedadlem a naplňte láhev benzínem, jenž patří samozřejmě do auta. Na cestu si naplňte ještě jednou láhev, třeba se bude hodit.

Nyní jeďte na vrakoviště. Seberte provázek, plechovku, štěrk, šípky a rostlinu z keře. Šípky navlékněte na provázek a štěrk nasypte do plechovky – vzniknou korále a chrastítko. Nůžkami se prostříhejte pravým keřem skrze plot. Po podlezení plotu pokračujte ve své kleptomanii – popadněte Vizír a ručník, ten potom namočte v sudu. Promluvte s hipíkem, bude chtít tu snivou bylinu – dejte mu ji tedy a ostatním dejte, co jim patří – ženě chrastítko a druhé ženě korále. Bleskově zajeďte na Klonenburg a u Hitlera získejte podobiznu Caesara – bude ale chtít růžovou barvu, takže – vymačkejte houbu do kelímku a přidejte křídu – výsledek dejte Hitlerovi. Podobiznu ukažte hipíkovi a on vám již poví, jak se dostat k Caesarovi. U letadla prozkoumejte velký nápis Mona Lisa a zkuste otevřít dveře. Cihlou rozbijte sklo a seberte střep. Dveře pak otevřete zevnitř. Po vstupu do vraku postavte stoličku a střepem Caesara odřízněte. Pomocí mokrého ručníku ho pak snadno přivedete k životu. V cele mu ukažte houbu s krví a pak medailónek – zlomí ho to a přizná se. Skočte se stavit k Matějovi – poví vám o úkolu na pláži. Osedlejte automobil a vyražte na pláž.

Seberte kámen a škebli. Po můstku přejděte na vrak, kde šutrem urazte zámek – získáte harpunu, která se díky dámským kalhotkám dá krásně spravit. Prohlédněte záchranný kruh a zatáhněte za píšťalu – racek sedící na ní upustí prsten, který po spojení s perlou ze škeble (otevřete ji pomocí nože) vytváří přítulný prstýnek. Poslední věcí je lanko na nejvyšším rameni – přeřízněte jej rzivou pilou, čímž získáte síť. S její pomocí chytnete kraba. Vpravo od východu z lokace je cesta nahoru na kopec – není vidět, pozor na to. Touto cestou přijdete za Larou. Když se pokusíte vejít k ní do domu, bude křičet, proto vpusťte do dveří kraba – i když pravda je, že bude křičet tak jak tak. Popadněte vývrtku a jahodu, z vývrtky stáhněte špunt a ucpěte jím ji. Krab uteče a vy můžete Laru „odšpuntovat“. Vyjděte z domu a pokračujte po cestě dolů. Seberte proutek a nasypte Esmeraldě do sklenice Vizír, poté si s ní promluvte. Nabídněte jí jahodu, dostanete klíček od schránky a můžete navíc sebrat golfové hole. Klíčkem odemkněte schránku a máte první část anonymního dopisu. Jděte dál po cestě k Marylin. Seberte láhev žitné, odšpuntujte ji, nakrmte jí dřevěného kohouta a seberte jeho trus. Hnojivo pro záhonek tak již máte hotové. Rozhoďte ho po záhonku a pomocí proutku na něm najděte vodu. Vykvetlou květinu pak seberte. Promluvte si s oběma Marylin, jedné pak dejte autogram a druhé prsten, hned budete mít o další dva kousky dopisu více. S tímto úlovkem se vraťte k Laře – darujte jí květinu a vyjděte opět ven. Prozkoumejte bágl s holemi a objevivší se hůl šestku železo použijte na harpunu. Tou sestřelte kokos. Sejděte dolů k Pamele a popovídejte si s ní – bude chtít natřít záda, k čemuž vám poslouží kokos. Až skončíte, máte všechny části dopisu. Když je spojíte, dají dohromady celek. Ten je pak třeba prozkoumat nad konvicí u Lary v domě. Vaše další cesta povede do továrny DNA.

Zastřelte velblouda a z mrtvoly si prohlédněte visačku – přistupte k otvoru v kaktusu a promluvte do něj. Poté vytáhněte trn. Seberte hadr, promluvte s profesorem a začněte hledat grog v polici za ním. Kniha tam bude, ne však odpovídající stránka. Nyní je pravý čas použít zaříkadlo na Baštu, který vám recept na grog rád vydá. Podle tohoto receptu smíchejte z chemikálií za profesorem v laboratoři grog a nalijte jej trychtýřem do sklenice. Zatáhněte za páku vedle agregátu a hadr namočený od benzínu zapalte mezi oběma elektrodami. Pomocí hořícího hadru se postaráte o kahan po pravé straně přístroje – profesor bude volný. Proberte s ním vše, co se dá, pošle vás na letiště na druhém konci města. Pilotovi stříkněte do sklenice injekci s uspávadlem a poté ho prohledejte – objevíte letecký manuál a ten nastudujte. Otevřete hned poté kryt motoru a nastartuje motor. Roztočte vrtuli a naskočte do letadla... konec hry se pomalu blíží.

Po „přistání“ seberte pejska a promluvte s Kenem. Hned nato mu zabavte baterky, které má umístěny v hlavě. Pokecejte s Matelem, zakladatelem společnosti Dattel, tak jako tak na konci rozhovoru zemře. Do pejska vložte baterie a navoďte ho kapesníkem na stopu Klaudie. Poté ho nechejte, aby Klaudii vystopoval. Posledním úkonem, který se po vás bude ve hře očekávat, je použít psa na její pouta – čímž celý příběh končí happy endem a není tak utržena rána tradicím a běžnému vkusu.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

7.  1.  2018 |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

včera |
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
6 tipů na originální sci-fi pařby, u kterých se nebudete nudit

6 tipů na originální sci-fi pařby, u k…

Sci-fi žánr se opět vrací do formy, a to takovým tempem, že zombie nákazu zahnal do kouta. Jaké vesmírné pecky nás potěšily během posledních pár let?

10.  1.  2018 |