PONG – ani ne tak hra, jako spíše zajímavost

Před pár dny jsem tu psal o Actor technology demo, které prezentovalo schopnosti přirozeného (naprogramovaného !) pohybu ve 3D prostoru. PONG je další takovou zajímavostí – vždyť ovládání je vskutku prosté, daleko podstatnější je ale rychlost, s jakou se všechno vykonává. Konečně, uvidíte…
PONG – ani ne tak hra, jako spíše zajímavost
Před pár dny jsem tu psal o Actor technology demo, které prezentovalo schopnosti přirozeného (naprogramovaného !) pohybu ve 3D prostoru. PONG je další takovou zajímavostí – vždyť ovládání je vskutku prosté, daleko podstatnější je ale rychlost, s jakou se všechno vykonává. Konečně, uvidíte…

Myšlenky hry PONG, dá-li se to hrou vůbec nazvat, je jednoduchá. Podobně jako například při squashi odrážíte míčky od stěny v jakési napůl průhledné místnosti ve tvaru krychle, přičemž vaši raketu představuje čtvereček kterým pohybujete tak, abyste míček odrazili. Ten se pohybuje podle nastavené úrovně třemi různými rychlostmi; pokud se nachází v rozích, není problém ránu odrazit, poté se vám ostatně za každý úder počítají body. Horší je však odrážení míčku uprostřed. V tomto případě musíte víceméně odtušit zhruba místo, kam míček poletí – k tomu vám jsou na druhé straně nápomocny ale stíny míčku na všech čtyřech stěnách, nicméně ani tak není všechno tak jednoduché, jak by se mohlo zdát.

PongPong

Ideální je pro toto demo nastavená 16bitová barevná hloubka, kdy se průměrný frame rate (který se mimochodem objevuje v horní liště okna) pohybuje v mezích kolem 70-80 snímků za sekundu, což není špatné. Tedy tak alespoň zněla upoutávka, která mě ke hře přitáhla. Po spuštění se skutečně hodnota frame rate pohybovala v rozmezí od padesáti do devadesáti, nicméně po překonání mně neznáme hranice došlo k zajímavému jevu – program se zpomalil a začal nepříjemně trhat, přičemž hodnota v liště "zmagořila" a začala se sunout do hodnot několikanásobně vyšších, takže jsem se nakonec dočetl, že momentálně se ony slajdy pohybují rychlostí 320 snímků za vteřinu, což je pochopitelně nesmysl. Inu, možná to bylo tím, že mi zrovna přišla zpráva na ICQ či cokoliv jiného? Nevím… ale takto to asi být správně nemá, ne?

PongPong

Co říct závěrem? Je to jednoduchý nápad, herní motivace sice je taky, ale jen do doby, než vás neustálé pinkání proti zdi nepřestane bavit. Můžete si sice zpestřit hru tím, že přepnete statiskou kameru na dynamicky pohyblivou, která pak natáčí čočku kamery tak, aby zabrala dobře místo, do kterého zrovna míříte. Ano, to všechno je fajn, můžete dokonce překonávat svoje vlastní high scores, ale… stále je to jen jakési technology demo, není to ani hra (přestože je kompletní), ani nic jiného – ale je to zdarma a chvilku zajímavé. Za to těch 1,19 MB přeci stojí, ne? Mimochodem, kromě Pongu jsou Bitmap Brotherz autory také zajímavého Gladia Tronu, který vrací pamětníkům ten jedinečný pocit prvního filmu, který rozebral hezky (a roztomile :)) problematiku umělé inteligence – Tron. "To ale znamená, že jsem…" – "Ano, já vím, Ty jsi UŽIVATEL".

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Je potřeba mít hardware nové generace, říká Sony o Playstation 5

Je potřeba mít hardware nové generace,…

Společnost Sony potvrdila, že již pracuje na další generaci herního hardwaru.

10.  10.  2018 | | 24 N/A
Fotografové vyrazili do Řecka, nafotili nádherné snímky v AC Odyssey

Fotografové vyrazili do Řecka, nafotil…

Stejně jako Origins i Odyssey nabízí propracovaný fotorežim. A umělecké kousky na sebe nenechaly dlouho čekat!

8.  10.  2018 | | 7 N/A
Sony dnes startuje program odměn pro členy PS Plus

Sony dnes startuje program odměn pro č…

Ten rozšiřuje řadu výhod pro členy PS Plus o další skvělé slevy a nabídky od našich lokálních partnerů.

14.  10.  2018 |
7 tipů na bláznivé hry, které překvapí i zabaví

7 tipů na bláznivé hry, které překvapí…

Což takhle dát si oddych? Což takhle zahrát si něco trochu méně seriózního?

10.  10.  2018 | | 2 N/A
Zabíjení bezbranných hráčů ve Fallout 76 vás přijde draho

Zabíjení bezbranných hráčů ve Fallout …

Zabíjet bezbranné se ve Falloutu 76 moc nevyplatí.

10.  10.  2018 | | 5 N/A