Populační problémy v Cities XL

Už od dob Sim City jsou simulátory nadmíru populárním typem her, který se mezi fanoušky těší značné oblibě. Ne vždy je však zájem ze strany hráčů odměnen kvalitním kousekm, a tak je nutné dávat pozor při oddělování zrna od plev. Jak se zdá, v případě Cities XL tato selekce nebude dost možná vůbec potřeba.

citiesxl_07.jpgcitiesxl_09.jpg

Vývojáři totiž nabídli fandům další pohled na herní mechanismi svého dítka, díky čemuž se můžeme dozvědět něco málo o funkci obyvatel. Ti jsou zařazeni do tzv. soukromého sektoru, kde se dál dělí na obyčejné lidičky a obchodníky. První jmenovaný typ obyvatel bude tím nejsnažším, což ale neznamená, že se o ně nemusíte starat.

Tito paňácové totiž budou svou spokojenost "vypočítávat" na základě čtyř kritérií: práce, ceny, služby a životní prostředí. Bude tedy záležet jen na vašich schopnostech, zda-li se vám podrží všechny čtyři mezníky udržet dostatečně vysoko na to, aby byli vaši obyvatlé spokojení a neodstěhovali se.

citiesxl_03.jpgcitiesxl_04.jpg

Míra jejich spokojenosti totiž bude přímo ovlivňovat i růst vašeho město. Pokud nově příchozí uvidí, že jsou vaši současní obyvatelé, řekněme rozhořčeni, setsakra si rozmyslí, zda-li se na vaše území nastěhovat a založit zde rodinu. Zajímavá výzva, co říkáte?

Nicméně, druhá zmíněná kategorie - obchodníci - už bude krapet složitější. Sice se taky bude jednat o nezávislé entity, které se rozhodují na základě vlastních potřeb, nikoliv těch vašich, avšak jejich počínání bude mít dopad na všechny a všechno. Jak se jim bude dařit totiž bude záležet opět na vás.

citiesxl_10.jpgcitiesxl_11.jpg

Konkrétně, na podmínkách ve městě. Pokud budete až přehnaně tvrdí, tito "pracanti" můžou velice snadno zbankrotovat, což nepříjemně ovlivní reputaci vašeho města. Obchodníci přitom budou náhodně rozděleni mezi hotely, kanceláře, obchody, zábavní zařízení a továrny a farmy.

Vy se tak budete muset postarat o to, aby měli kde rozvinout své schopnosti, a zároveň, aby nebylo vyjmenovaných zařízení nadbytek. Nemůžete totiž očekávat, že se vám podaří zaplnit všechny hotely, když je budete stavět jako na bežícím pásu.

Další důležitou proměnou v Cities XL je starosta, jenž je nedílnou součástí herního univerza. Je to totiž právě on, kdo bude rozhodovat o výši daní (a tím i spokojenosti obyvatel a prosperitě města), o jejich využití a především o městské výstavbě.

Jen na něm tak bude ležet tíha břemene rozhodnutí, kde postavit cesty, kde obytné domy, a kde nemocnice. A opět, bude to on, kdo bude dávat pozor, aby průmyslové zóny neleželi blízko těch obytných atd. Ostatně, i na tomto bude závislý rozvoj města.

Zdroj: Worthplaying

Dostupné pro: PC
Žánr: Strategie | budovatelská strategie
Výrobce: Monte Cristo | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 8. října 2009

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 5 N/A
V Minecraftu postavíte cokoliv, podívejte se na Paříž z 19. století

V Minecraftu postavíte cokoliv, podíve…

Minecraft nás svými možnostmi nepřestává překvapovat. Nejzajímavější projekty jsou však stále ty, které simulují reálná města.

17.  7.  2018 | | 8 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 6 N/A