Portal 2 - Eskalujeme očekávání, 15 TOP map (téma)

Už se to blíží, nástupce milované logické hry má po dvou odkladech konečně namířeno na monitory i obrazovky připojené k našim beznohým miláčkům.
Kapitoly článku

Do vydání druhého dílu nejúspěšnější logické hry zbývají poslední dny. Tvůrci z Valve Software každou chvíli krmí nedočkavce novým videem, videíčkem nebo aspoň drobkem z pecnu jménem Portal 2. Odpočítávání běží čím dál pomaleji a být za oceánem, koukali by na vás kooperační roboti i z televize. Protože vím, jak takové čekání umí změnit stravovací návyky a kazit spánek, rozhodl jsem se myslet na vaše zdraví a trochu mu ulehčit.

 

Čekání zkrátíte nejlépe prodloužením původního dílu, takže v receptu čekejte nové mapy a módy pro Portal 1. Léčba bude zároveň sloužit jako příprava, procvičíte si všechny prostorově orientační receptory a polámete hlavy nad novou sadou levelů. To abyste nezakrněli před novou várkou herních elementů.

VIDEO: 4275 'Portal 2 - TV spot'

Když budete léčbu provádět správně, mohl by vám materiál vystačit do 22.dubna, kdy bude stačit jen přepnout hru. Celou proceduru prokládejte staronovými informacemi o blížícím se nástupci, kterými telegraficky sesumíruji nejnovější poznatky:

  • Chell (hlavní postava jedničky) bude ve dvojce o poznání ženštější, svůj původní oranžový mundůr bude mít nyní rozepnutý až k pasu a nechá tak vyniknout svoje křivky a ruce

  • Délka singleplayerové části je stanovena na dvojnásobek délky původní hry a k tomu tvůrci přikládají stejně dlouhý kooperační režim, jednoduchou matematikou se tak dostáváme na čtyřnásobek herní doby jedničky, a to dělá úctyhodných ~25 hodin

Dlouhá cesta k oznámení Portalu 2

Všechno začalo 1. 3. 2010 nenápadným updatem prvního Portalu, který do hry přidal záhadný achievement. Všechna rádia ve hře (jistě znáte tu otravnou melodii) dostala signalizační kontrolku a bylo potřeba je poodnášet na příslušná místa různě po hře, kde se z nich začaly linout ne zrovna sluchově zajímavé zvuky. Zajímavější začaly být až po převodu do vizuální podoby, šlo totiž o SSTV signál sloužící k přenosu obrazu. Tehdy už začalo být jasné, že se jedná o ARG, tedy Alternate Reality Game, která hráčům předkládala jednotlivé indicie a spojila téměř celou komunitu při jejich řešení. Na získaných obrázcích o rozměrech 320x240px se dala nalézt adresa pro dial-up připojení, kde se těch několik vytrvalců s vytáčeným připojením dostalo do starého Bulletin Board Systemu, obdoby dosové příkazové řádky. Podařilo se jim stáhnout ASCII obrázky složené ze shluků písmen a místy šlo o vůbec první obrázky z Portalu 2!

Dva dny nato přišel další podezřelý update. Nešlo o nic menšího než nový předělaný konec jedničky, kdy hráče po výbuchu tahá pryč z místa činu neviděný robot se slovy “Thank you for assuming the party escort submission position,” což rozvířilo nejen na Steam fórech četné spekulace. Během této doby BBS řádka dál spokojeně odesílala nové a nové ASCII obrázky a nově začala také odměřovat zbývající čas. Do čeho? Na to jsme si museli počkat do večerních hodin dne 5. března, kdy Valve konečně ohlásilo pokračování tři roky starého Portalu.
 

  • Roboti z kooperační části hry nakonec nebudou bezejmenní, kromě rozdílných barev dostali i rozdílná jména: Atlas (modrý) a P-Body (oranžový)

  • Portály spoluhráče v co-opu budou vidět i srkrze zdi a další objekty

  • Vyšel oficiální moc pěkně kreslený komiks propojující události prvního a druhého dílu

  • V Americe se můžete setkat s reklamou na Portal 2 jak na billboardech, tak na veřejné dopravě

portal2extra_02.jpg

  • Tvůrci hry ve Valve tvrdí, že druhý díl nebude nijak propojený z Half-Life sérií, nicméně uniklý seznam achievementů poukazuje na loď Borealis, která se objevila v HL2 Episode Two  a patrně bude hrát velkou roli v Episode Three

  • Z barevných gelů propůjčujících hráči instantní schopnosti byly k vidění dva (modrý pro vyšší odrazy, oranžový pro rychlejší pohyb) a je potvrzené, že ve hře potkáte i další

  • Pro hlas zakladatele laboratoří Aperture Science byl vybrán jako dabér Jonathan Kimble Simmons (vyniknul rolí ve filmu Spiderman), je ke slyšení na propagačních videích

  • Datum vydání vychází podle regionu na dny mezi 19.-22. 4. 2011, Česko se nachází na konci

  • Existují 3 edice hry: se speciálním herním skinem pro co-op roboty na Gamestop.com, s tematickou rubikovou kostkou na Amazon.com a pak standardní tak jako se dá koupit u nás na doupěcím e-shopu

  • Hra vychází pro platformy PC, Mac, Playstation 3 a Xbox 360, přičemž první tři jmenované mohou hrát kooperační režim v libovolné kombinaci

  • Pokud si koupíte Portal 2 pro Playstation 3, v balení naleznete zdarma kód pro další aktivaci hry na Steamu (PC i Mac)
TIP: Recenze na první díl Portalu
  • Krátce po vydání hry bude ohlášeno DLC, brzy se ukáže zda placené, bývá však dobrým zvykem Valve vydávat podobné balíčky zdarma

Výběr TOP15 nejlepších fan map

Teď přichází ta nejlepší a i pro zvídavé fanoušky hry rozhodně nejatraktivnější část článku. Ponořil jsem se do hlubin internetu a prokousával se více než stovkou fanouškovských map. Našly se tu kousky zoufale nudné i otřesně zpracované, vynořily se skvělé nápady podkopané potenciál zabíjející nedomyšleností a najdou se i úlovky, co originál překonávají. Vybral jsem proto patnáctku naprosto špičkových levelů, které si před vstupem do světa druhého Portalu jednoduše musíte zahrát.
Než se dostaneme k tomu nejlepšímu, nebude na škodu si připomenout, jak všechny mapy nainstalovat.

Zazipovaný archív s mapami (208 MB)

Rozbalte jej do složby ...\Steam\SteamApps\[jmeno_accountu]\portal\portal\maps, a to včetně složek tak, jak jsou zabalené. Mapy pak nakrásno naleznete v menu hry pod položkou Bonus Maps.

Proměny Aperture Science


Testovací místnost 07:

 

mistnost07_a.jpg mistnost07_b.jpg

Testovací místnost 13:

 

 

mistnost13_a.jpg mistnost13_b.jpg

 

Zkraťte si čekání na nový díl rozšířením stávajícího, Portal Doupě.cz mappack obsahuje:

#1: Manic Mechanic
Design: 10/10 Obtížnost: 7/10

01_manic_mechanic.jpgPrvní více než půlku mapy strávíte po boku pouze modrých portálů. Vylepšený Portal Gun se na vás sice bude smát z vitríny už od prvních minut, ale že to dá práci se k němu dostat! Leč budou to velmi příjemné kapky potu.

#2: Snakepit
Design: 10/10 Obtížnost: 10/10

02_snakepit.jpgTato mapa je klasikou na poli kvalitní fanouškovské práce. Její nekompromisní design vám vytočí závity na maximum a často vás donutí překonávat limity vlastní mysli. Kvalitou druhá nejlepší, obtížností je na prvním místě, však klidně si ji nechte na konec.
Pozn: Neskákejte pod lopatky větráku na obrázku, Portal pak padá. 

#3: Love GlaDOS
Design: 10/10 Obtížnost: 6/10

03_love_glados.jpgChytře vybalancované vzdálenosti i umístění povrchů vás nenechají na pochybách, že GlaDOS to myslí tentokrát dobře. Zahrnovat ji svojí láskou můžete na této středně rozsáhlé mapě bez obav, jen jí nevěřte všechno a myslete o krok napřed.

#4: BoxyTrixy
Design: 10/10 Obtížnost: 9/10

04_boxytrixy.jpgNedostatek kostiček bude vaším hlavním nepřítelem v této mapě. Cestu k nim lemují sice jednoduše prohlédnutelné, zato o dost obtížněji proveditelné puzzly. Jo a na konci se pořádně rozhlédněte po místnosti, ať nezakysnete jako smetana.

#5: Spheres Of Influence
Design: 10/10 Obtížnost: 7/10

05_spheres_of_influence.jpgSOI ukazuje, že ani jednoduchý Portal 1 nevydal všechny svoje herní elementy a jak šetrná práce s nimi může dramaticky změnit celou hru. Zkusíte si roli střelce-diváka, co se snaží koulí trefovat cíle jako kuželky – pokud chcete.  Kloboučku hop!

 

Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,