Portovat The Last of Us na PS4 prý bylo noční můrou

O zážitky z vývoje PS4 verze thrilleru The Last of Us se podělil Neil Druckmann, kreativní ředitel studia Naughty Dog.

V rozhovoru pro Edge Druckmann prozradil, že bylo portování hry z PS3 na PS4 opravdu huserským kouskem.

"Bylo by skvělé, kdybychom jen měli tlačítko 'Zapnout PS4 mód', ale ne. Čekali jsme, že to bude peklo, a také že bylo. Jen správně vychytat obraz, aby neblbla fyzika, stíny, nasvícení a hra každých 30 vteřin nepadala dalo moře práce," řekl Druckmann.

Největší problém spočíval ve velmi specifické optimalizaci, kterou hra na PS3 prošla. Kvůli zcela nové architektuře se na konzoli PS4 vše muselo dělat takřka od podlahy. Vývojáři napřed zkontrolovali, zda jsou všechny herní systémy nedotčeny, a poté museli znovu kompletně optimalizovat hru pro PS4.

Druckmann nakonec přirovnal PS4 verzi hry ke klasickému starému filmu, který vyšel opakovaně na Blu-ray disku.

Diskuze (1) Další článek: Fenomén Akta-X v počítačových hrách i mimo ně

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,