Posel Smrti – exkluzivní rozhovor

Před několika dny jsme vám představili nadějný český projekt nazvaný Posel Smrti. U té příležitosti jsme vyzpovídali Zdeňka Houba, jednoho z tvůrců této tajemné a nesmírně zajímavé hry. Chcete vědět něco, co se v článku neobjevilo? Chcete vědět, kdo tvoří tým Unknown Identity? A proč má Posel Smrti ambice stát se jednou z nejlepších českých her? Čtěte dále, vše se určitě dozvíte…
Před několika dny jsme vám představili nadějný český projekt nazvaný Posel Smrti. U té příležitosti jsme vyzpovídali Zdeňka Houba, jednoho z tvůrců této tajemné a nesmírně zajímavé hry. Chcete vědět něco, co se v článku neobjevilo? Chcete vědět, kdo tvoří tým Unknown Identity? A proč má Posel Smrti ambice stát se jednou z nejlepších českých her? Čtěte dále, vše se určitě dozvíte…

Můžete nám povědět něco o týmu samotném – kolik lidí jej tvoří, kde působíte apod.?

Náš tým působí v Praze, byl založen zhruba před dvěma roky a pracuje v něm pět lidí.

Posel Bohů byla asi vaše první hra. Pracovali jste po jejím vzniku hned na Poslovi Smrti?

Ano, Posel Bohů byl naší první hrou, na Poslovi Smrti jsme začali pracovat asi tři měsíce po jejim dokončení.

Hmm, takže Posel Smrti vás zaměstnává již skoro 2 roky, je to tak?

V lednu příštího roku to bude rok - určitou dobu jsme pracovali na jiném projektu, ale ten byl zastaven.

Je váš tým ve stejném složení jako při vývoji Posla Bohů?

V týmu máme jiné programátory, jinak je ve stejném obsazení.

Teď trochu blíže ke hře: příběh hry celkem tajíte, nebo mi o něm není moc známo, jak je to ve skutečnosti?

Příběh zatím tajíme záměrně, ještě je příliš brzy na jeho zveřejnění, vzhledem k tomu, že hra vyjde až příští rok.

A nemůžete ho alespoň trochu nastínit – v jakých prostředích se budeme pohybovat apod.?

Děj hry se odehrává na anglickém panství, na starobylém hradu Black Mirror. Hráči ve hře navštíví nejen hrad a jeho okolí, ale i taková místa jako jsou hřbitovy, márnice, středověké podzemní chodby, ale například i sanatorium pro duševně choré. Myslim, že lokace ve hře jsou vybrány přesně k žánru horor. Ve hře budou samozřejmě i místa méně "tajemná" jako vesnice na panství a další.

Posel Smrti Posel Smrti

A stejně mi to nedá se nezeptat – můžete nám sdělit, co bude cílem hry, čeho hráč bude muset dosáhnout?

Cíl hry se nedá shrnout bez toho, aniž bych prozradil příběh, nicméně ze začátku půjde o zdánlivě „obyčejné“ řešení záhadných úmrtí na již zmiňovaném panství Black Mirror, které se ovšem v průběhu děje změní v něco mnohem jiného a temnějšího.

Byli jste při psaní scénáře inspirováni nějakými jinými hrami?

Ne, scénář je původní, žádnou hrou jsme se inspirovat nechtěli.

Ale měli jste nějaký vzor, kdy jste si řekli: „Tak takto by naše hra mohla vypadat..“?

Asi každý považuje za nejlepší adventuru posledních let Broken Sword, což je skutečně skvělá hra, takže jsme se inspirovali hlavně její kvalitou. Tím ovšem nechci říct, že naše hra bude vypadat jako BS.

Hra bude namluvena, předpokládám. Můžete prozradit kým? A kolik bude ve hře lokaci a postav?

Ve hře bude přes osmdesát lokací a dvacet postav. Dvacet postav se může zdát málo, ale odpovídá to ději a struktuře hry. Veškeré postavy ve hře budou profesionálně namluveny předními českými dabéry.

Můžete být trochu konkrétnější a prozradit nějaká jména?

Konkrétní jména zatím neprozradím, ale vzhledem k povaze hry to nebude nikdo jako pan Lábus nebo Izer… Nic proti nim, ale naše hra je vážná a vyžaduje jiné typy herců a hlasu.

Slyšel jsem, že nechcete, aby Posel Smrti byl něco jako Polda nebo Horké léto, je to tak?

To je pravda.

Posel Smrti Posel Smrti

Znamená to, že nemáte rádi humorné hry, nebo si prostě jen myslíte, že humorných adventur už bylo dost a teď nastal čas na tvorbu vážných her?

Humorné hry nám nevadí, ale spíše máme rádi adventury typu Sam&Max od LucasArts. To, co vychází z české produkce, jsou spíše rádoby-humorné hry, a nám se takové hry nelíbí. Vážný styl her preferujeme, proto i naše hry jsou vážné. Dá se říci, že hry typu Polda nebo Ztracený Ostrov nepovažujeme za kvalitní a profesionální produkty.

U nás se moc vážných adventur nevidí, to je myslím škoda…

To je určitě škoda, mně osobně vtípky v Poldovi nebo Ztraceném Ostrově připadají přinejmenším trapné.

Kdy hra vyjde, dá se vůbec mluvit o nějakém konkrétnějším období?

Hra vyjde v září nebo říjnu 2001 a bude rovněž představena na příštím Invexu.

Ještě jsme se moc nezmínili o technickém zpracování hry, co nám o tom můžete povědět?

Grafika hry je v rozlišení 800×600 truecolor, obsahuje mnoho animací a také filmové sekvence. Dále bude obsahovat větvené dialogy, logické hádanky a puzzle, profesionální studiové ozvučení a soundtrack na celém CD.

A jak dlouho Posel Smrti vydrží hráčům - za jak dlouho se dá dohrát do konce?

Posla Smrti dohraje zkušený hráč za 30 hodin.

Čas na rozhovor se neúprosně krátí – je tady poslední otázka: máte nějaký vzkaz pro naše čtenáře?

Čtenáři a budoucí hráči se můžou těšit na kvalitní adventure s působivou atmosférou a hororovým příběhem, při kterém se rozhodně nebudou nudit. Tyto a mnoho dalších prvků dává celé hře myslím skvělou hratelnost, takže bych ji doporučil nejen milovníkům adventur, ale i všem ostatnim hráčům.

Díky za rozhovor.

Nemáte zač.

Váš názor Další článek: Screenshoty: Theme Park Inc.

Témata článku: , , , , , ,