Postavte si vlastní Star Trek!

Společnost Activision před několika málo dny oficiálně oznámila první budovatelskou strategii ze světa Star Treku s názvem Star Trek Borg Assimilator. Již název napovídá, do které role zde budou hráči dosazeni. A je to role vskutku originální, vždyť Federační frčky si do dnešní doby stihl vyzkoušet už snad úplně každý.
Borgové, toť velice zvláštní rasa. Ale vlastně ne tak docela, vždyť oni jsou spíše takovou "přehlídkou" porobených vesmírných civilizací. Jednou člověk, jindy zase zcela neznámá rasa. Dnes jsou ale všichni jedno. Jsou Borg. "My jsme Borg."

Objeví-li se poblíž některé planety borgská krychle, je s obyvateli předem zúčtováno. Neznají city, slitování. "Budete asimilováni."

Neviditelná pavučina nekonečné komunikační sítě navzájem propojující všechny příslušníky této rasy je jednou z mnoha ukázek jejich dokonale vyspělé technologie. "Odpor je marný."

Ach, ano! Vzpomínáte na tu část série TNG, ve které Borgové unesli kapitána Picarda? Tuším, že se to jmenovalo "To nejlepší z obou světů", ony dva díly jsou prostě nepřekonatelnými v celé sérii, možná dokonce i v celém dosavadním seriálovém Star Treku, alespoň pro mě. Ale zpět k "Asimilátoru".

Star Trek Borg AssimilatorStar Trek Borg Assimilator

Vskutku výstižný název. V celkem dvanácti úrovních zaštítěných jedním scénářem totiž na hráče čeká přetěžký úkol - asimilovat postupně od nejjednodušších po "nejobtížnější" všechny rasy, na které narazí (a to samozřejmě včetně Druhu 8472, tedy lidí). Proč? Kvůli částici Omega. Ta je vaší "hnací silou", kvůli ní se to vše bude dít.

Na začátku každé úrovně začne hráč s vybudovaným základem kolonie v podobě generátoru "nanomřížky" (komunikačního systému), továrnou na zpracování rudy a několika drony (borgskými jedinci). Díky dobývání a asimilaci si budete moci (muset) získat lepší technologie, budovy, atd. atd., až skončíte třeba u hnízda borgské královny.

Samotní tvůrci hry, v tomto případě Cyberlore Studios, kteří za sebou mají např. hru Majesty či datadisk k Warcarftu II - Beyond the Dark Portal, o ní tvrdí:

"Zkombinujeme prvky RTS her (boje založené na misích), budovatelských strategií (důraz na budování borgské kolonie) a softwarových hraček (hra je velmi konfigurovatelná, hráči si budou moci vytvářet scénáře přesně dle svých představ). V podstatě bude tahle hra v srdci simulací - snažíme se nasimulovat jak to asi chodí v takové průměrné borgské kolonii. Bude to SimCity? Rozhodně ne."

Základem celé hry budou právě droni, nad nimiž však bude mít hráč pouze nepřímou kontrolu. Umělá inteligence dronů bude schopna všech základních činností nutných pro správný chod kolonie - asimilace, boje, získávání zdrojů, běžné "práce". Hráč bude se svou kolonií ve styku mnoha různými způsoby, ať už např. umisťováním budov, konstrukcí hlídkových vozidel, či vysazováním dronů na dynamicky generovaných misích. Tvůrcům jde prý především o to, aby usnadnili hráčům "práci", ale zároveň neodradili ani zaryté piplavky, které si chtějí celou kolonii postavit cihlu po cihle, drátek po drátku. Finální verze hry by měla podporovat až stovky jednotek na jedné mapě, což už bude docela záhul. Taková borgská armáda se hned tak nevidí.

Apropos vidění. Jak asi bude vypadat grafika. Hmm... inu ze těch několika málo screenshotů se toho zatím příliš vyčíst nedá. Takže co říkají autoři? Grafika bude polygonová mřížka, deformovatelná "za chodu", tudíž v reálném čase. Jednotky, budovy, a podobné záležitosti už budou "pouhé" předkreslené sprajty.

Hra by měla vyjít před vánocemi 2001. Uvidíme, jak se to nakonec vyvrbí. V poslední době totiž bohužel téměř všechny hry na téma Star Treku poněkud kolísají ve svých kvalitách. Snad se to již brzy napraví!

Diskuze (4) Další článek: Screenshoty: From Dusk Till Dawn

Témata článku: , , , , ,