Pozor, bitevní loď „přilétá“…

Již jsem to v nějaké svém článku psal a stále na tom trvám – hrám, které smíchávají více žánrů prostě fandím, protože přinášejí mezi spousty nudných a stereotypních her nové rozptýlení, takřka by se dalo říct nový smysl svého života. O to cennější pak pro mě je titul, který si vybral žánry, které se mohou do jednoho celku spojit jen velice těžko…
Dreadnoughts, nebo chcete-li bitevní loď, je hra připravovaná vývojářskou „společnůstkou“ Xenopi. Tato nepříliš známa firma (aby ne, vždyť Dreadnoughts je její první titul) vznikla před necelým rokem a její tým není příliš početný - posuďte sami, dva programátoři a jeden výtvarník opravdu není mnoho. To by mohlo něco málo napovídat o jejich připravovaném titulu – ale na nějaké záporné vlastnosti okamžitě zapomeňte, opak je totiž pravdou…

Co je tedy Dreadnoughts zač ? Asi nejdůležitější informací pro vás případné hráče je to, že se jedná o čistě multiplayerovou záležitost. Zklamání ? Ani bych neřekl, také jsem zprvu nadšen nebyl (i přesto že jsem fanoušek masivních multiplayerových her, upřednostňuji pro tento „styl“ hraní hlavně RPG). Po obeznámení se všemi detaily jsem však svůj názor změnil…

DreadnoughtsDreadnoughts

Dreadnoughts není ani akční hrou, ani strategií ba ani leteckým simulátorem. Bere si však z každého z těchto žánrů něco málo za účelem vytvoření zcela nového žánru (alespoň to je cílem autorů). K rozebrání jednotlivých prvků se ještě dostanu, nejprve vás však musím obeznámit s celým systémem hraní této hry: Příkladem budiž parta mladých lidí, která se rozhodla zahrát si nějakou tu muliplayerovou hru. Není nic jednoduššího než se přihlásit do Dreadnoughts, kde jim jakožto celé skupině (tyto dvě slova jsou velice důležitá) bude přidělena jedna bitevní loď (pozor jedná se o vesmírnou loď). Oni hráči se pak mezi sebou domluví, zvolí si svého kapitána, navigátora, střelce v bojových věžích či samotné pěchotní vojáky (řekněte, nezní to nádherně :) Ti pozornější z vás zcela jistě pochopili systém celé hry. Ona totiž není stavěna na jednotlivci, jak tomu u masivně multiplayerových her bývá, ale na celé skupině a tudíž selhání jednoho může způsobit smrt všech…

Většině z vás je teď již také jasné, jaké prvky z jednotlivých žánrů si hra vzala a kde byli použity. Například za strategickou část se dá považovat zajišťování chodu lodi, jakožto i rozhodování o směru její cesty – no a to má za úkol kapitán lodi. Ovládání lodi má být zase čistě „simulátorské“ a akční prvky může hráč nalézt při bojových akcích. Ty se samozřejmě vyskytují u všech již zmíněných částí hry, ale např. u pěchotního vojáka jsou dotaženy k dokonalosti – zde to totiž funguje podobně jako v střílečkách typu Quake 3 či Unreal Tournament…

DreadnoughtsDreadnoughts

Popisovat možnosti hry a jednotlivých „postav“ by bylo opravdu na dlouho. Proto se podíváme na další části hry, které samozřejmě nemohu opomenout: O skvělé grafice hovoří screenshoty, hudbu a zvuky bohužel zprostředkovat nemohu, mají být však hodně podobné hrám Tribes a Tribes 2 (znalci teď jistě uronili slzu:)

No a co námět hry? Ten není zrovna originální. Úkolem hráčů je prostě ničit, ničit a ničit. Za „zabití“ nepřátelské lodě jsou pak odměněni tkz. vítěznými body. Poražený nebo chcete-li mrtvý protivník samozřejmě může obživnout a je mu přidělena nová loď. No a tak to je pořád dokola…

DreadnoughtsDreadnoughts

Aktuálně je hra hotova asi ze 60-70%. Autoři již zcela dokončili fyzikální vlastnosti lodí a postav, grafické zpracování či animace. Ve fázi testování se zatím nachází celý systém hraní a proto není zcela jasné datum vydání. Existuje ještě spousta nedořešených problému (např. jak budou rozdělovány úlohy pro jednotlivé hráče, či jak a kým bude loď ovládána). Každopádně to vypadá, že se máme opravdu na co těšit…

Diskuze (1) Další článek: Přetaktování od A do Z III. – Procesory Intel, část 1

Témata článku: , , ,