Pravá síla grafické stránky PS4 bude objevena až časem, říká Marek Černý

Podle architekta konzole ta pravá síla, kterou v sobě skrývá Playstation 4, bude odhalena až postupem času, odhadem za 3 až 4 roky.
Pravá síla grafické stránky PS4 bude objevena až časem, říká Marek Černý

Jméno Marek Černý už asi netřeba představovat, ale pro jistotu, jedná se o hlavního architekta konzole Playstation 4. Tato mašinka má zatím našlápnuto bezvadně a i sami vývojáři si ji nemohou vynachválit, především kvůli jednoduché architektuře a bezchybnému přístupu ze strany Sony. To jsou ovšem už pořád dokola omývaná fakta, tak se pojďme podívat na něco nového.

Černý se v nejnovějším rozhovoru rozpovídal o tom, že skutečný grafický výkon vývojáři odhalí až postupem času díky skvělé optimalizaci a hlavně možnosti přesouvat různé procesy mezi GPU a CPU, prostě podle toho, co vývojáři upřednostní. Prý do 3 až 4 let uvidíme mnoho tzv. GPGPU úkonů, což znamená, že GPU půjde využít ke spoustě věcí, které nejsou primárně vázané pro grafické čipy.

PS4 je přizpůsobivější než PC, říká Marek Černý

PS4 je přizpůsobivější než PC, říká Marek Černý

Logicky si každý odvodí, že toto zatížení musí následné zhoršit vizuální stránku hry, ovšem Černý si myslí přesný opak. Podle něj je dnes standard 30 snímků za vteřinu, ale zmínit stojí fakt, že nejsou využity všechny dostupné moduly v GPU a dají se k nim ještě přibalit například úkony z procesoru nebo z operačních pamětí. Mluvíme např. o fyzice, různé simulaci, ozvučení či detekci kolizí. Díky tomu mohou vývojáři v budoucnu zdokonalit svoji simulaci světa bez nutnosti snižovat vizuální kvality hry. A to se počítá.

Teorie na první pohled pěkná, vše ale potvrdí až časem praxe. No, co si o tom myslíte vy?


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A
Za malý poměr hráček si může herní průmysl sám, říká Alžběta Trojanová

Za malý poměr hráček si může herní prů…

11.  9.  2018 | | 15 N/A