Předělaný System Shock se připravuje na březnové vydání. Vývojáři ladí poslední detaily

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 6

Diskuze k článku

Andy  |  29. 01. 2023 20:24

Tak ted cekam na predelani Deus Ex1 a Unreal a spolu z Black messa mam komplet |:D

 |   |  Odpovědět
Martin  |  28. 01. 2023 20:10

Mrtvoly probouzejí, ale aby aspon dokoncili oficialne polovicatou hru (ME: A) to uz zrejme nejde.

 |   |  Odpovědět
Ell  |  29. 01. 2023 15:56

Pokud tou zkratkou myslíte Mass Effect: Andromeda, tak ten vytvářelo studio BioWare Montreal, nikoliv Nightdive. Navíc podpora pro Andromedu byla po skandálním vydání ihned zastavena. BioWare později vydal Anthem, a dle některých byl právě Anthem důvodem k tomu ukončit podporu pro Andromedu. Anthem byl sice neúspěšný titul, nicméně jeho podpora byla později ukončena rovněž ze stejných důvodů. BioWare zrušil podporu pro Anthem kvůli nově vytvářenému pokračování Dragon Age. Později vyšla předělaná kolekce Mass Effect Trilogy, Dragon Age je stále ještě ve vývoji. . a dokonce byla oznámena i práce na dalším, novém pokračování Mass Effectu. Osobně mohu podotknout, že Anthem nebyla zdaleka tak špatná hra, naopak byla to jedna z nejoriginálnejších, nejvýjmečnějších her jakou jsem kdy poznal. Studio BioWare pro mě již neexistuje, potom co předvedly s Andromedu a jak nezodpovědně se postavily k Anthemu, který jsem tak zbožňoval už nechci s jejich společností mít nic společného, snad jen kdyby se znovu vrátily k Anthemu u kterého lidem taktéž slibovaly předělanou verzi 2.0 Každopádně budoucí Mass Effect mě absolutně nezajímá, série pro mne skončila s Shepardem a to považuji za naprostou tečku. Myslím si, že úroveň kvality jakou dosahovala první trilogie s Shepardem se už zkrátka vývojářům nikdy nepodaří zopakovat.

 |   |  Odpovědět
Martin  |  29. 01. 2023 16:33

Ano, myslim tim Mass Effect Andromeda.
Ja jsem naopak rad, ze Shepard v Andromede nebyl a koncept ME byl o necem jinem byť ve finale se stejnym cilem. Andromeda nebyla dokoncena, ale kratce receno useknuta. Na misto pokracovani ať uz z duvodu dokonceni ci pokracovani samotneho BioWare ani EA nejevilo zajem, coz je vetsi svinstvo nez zkazit celou hru. Anthem jsem hral az dlouho po vydani... a musim rici, ze jsem u neho vydrzel jen par hodin, nepochopil jsem smysl, hra mne nenadchla a spise jsem to bral tak, ze to byly vyhozene penize.
Nicmene zpet k ME.. Celou trilogii jsem hral tolikrat, ze uz ji znam nazpamet bez toho, aniz bych ji zapnul. Ale ME3... to byla chyba... Puvodni myslenku trojka prohnala rychlikem a hotovo, proste trojku odflakli.. A pokud nekdy Sheparda jakkoliv probudi, tak to uz bude vyslovene parodicky podnik.
Chapu, ze jako dalsi hrac mate jiny pohled, jine pocity apod.. Ale pokud hru odseknete, tak to nema smysl komentovat.
Vim, kdo mel na starosti ME.. ale komentoval jsem jak se "probouzeji veci davne," aniz by "opravili" prusery co udelali "nedavno."
A předělávané kolekce... to je pro mne jako hráče pouze vtip či výsměch, a příkladů k tomu mám více.
Zeptám se Vás... kolik dílů Mass Effect může podle Vás mít, pokud tam bude Shepard, nekonečno ??
V otázce se totiž skrývá odpověď na to, proč Andromeda neuspěla minimálně u 50% hráčů co ji hráli.

 |   |  Odpovědět
Ell  |  29. 01. 2023 20:09

Ano, s tím co píšete o třetím díle Mass Effectu, s tím plně souhlasím. Třetí díl se sice na jednu stranu zdánlivě ukazuje jako rádoby pompézní ukončení trilogie, nicméně dějová návaznost s předchozími díly resp. se skutky vykonanými dříve dosti pokulhává, a to není nutno ani připomínat odfláknutý konec. Můj nejoblíbenější je Mass Effect 2, jediné dvě věci které bych "dvojce" vytknul bylo značné zjednodušení různých perků, skillů a dalších drobností které paradoxně v prvním dílu naopak máte, a také tvrdá absence jakéhokoliv planetárního prozkoumavání. Oproti druhému Mass Effectu působí "jednička" zkrátka daleko složitěji, dvojka oproti jedničce byla zjednodušena až na kost. Po stránce příběhu tedy uprednostňuji "dvojku", nicméně po stránce čistého Gameplaye volím s přehledem zásadně první díl. Jednička má bohatější RPG prvky, a má více možností snad po všech stránkách. . více zbraní, více typů munice, více oblečení a především mnoho planet po kterých osobně jezdíte s (Maco) vozidlem. Na Vaši otázku mile rád odpovím. . myslím si, že Shepard byl natolik ikonický, že tři hry s ním v podstatě stačili. Na druhou stranu ale musím dodat, že to co s jeho charakterem provedli ve "trojce" není úplně ideální rozloučení. . alespoň ne tak jak bych si ho s postavou na úrovni Sheparda představoval. Chápu, že někteří si sérii Mass Effect silně asociují s postavou Sheparda, to je logické. . takový předpoklad vám jednoduše vychazí vždy z jakékoliv pokračující série, která opakovaně využívá hlavního protagonistu příběhu. Jako příklad můžu uvést sérii God of War (Kratos), Halo (Master Chief), Uncharted (Nathan Drake), Tomb Raider (Lara Croft), Hitman (Agent 47), Metal Gear (Snake), Splinter Cell (Sam Fisher) atd. Na druhou stranu si umím snadno a lehce představit Mass Effect klidně i bez Sheparda. Mass Effect je totiž svět sám o sobě, a limitovat jeho existenci na pouhé příběhy skrze Sheparda by snad mohlo být i na škodu. Takže ano, chápu oba pohledy. I Halo má dva díly své série ve kterých vůbec nehrajete za Master Chiefa (Halo: Reach a Halo 3: ODST) je ale nutné položit si také zásadní otázku zda-li to vlastně dovede jakákoliv série. Nejsem si jistý, zda-li by fanoušci opravdu chtěli God of War bez Kratose, nebo další Tomb Raider bez Lary. Opět ale připomínám, že mnohdy tomu tak je a nedělá to paradoxně žádný problém, jak už jsem psal. . dva díly Halo bez Chiefa již existují, stejně jako Gears of War: Judgement kde také nehrajete za Marcuse Fenixe. Víte, je to vlastně také otázka peněz. Jak sám vidíte vývojáři se dnes vůbec nestydí dělat všemožné remastery a remaky, chtějí zkrátka znovu, opakovaně vydělat na již jistém dříve zaručeném úspěchu jedné hry, kterou dnes stačí jen lehce oprášit a zmodernizovat. . to je přece mnohem jednodušší než pokusit se vytvářet nový produkt, vždy absolutně od nuly. U nového projektu riskujete, protože potřebujete mít jasnou vizi a také předpoklad naplnit tuto vizi, bohužel právě to se však né vždy podaří dovést ke zdárnému konci, jako příklad lze uvést CyberPunk 2077, Anthem, Sea of Thieves, No Man's Sky atd. Za neúspěch Andromedy mohou dle mého názoru dva faktory, a teď to prosím neberte tak, že popisuji přímo svůj názor. Tím prvním faktorem je bezesporu Shepardova absence, a tím druhým faktorem byl špatný technický stav ve kterém Andromeda na svém počátku byla. Co se samothého Sheparda týče, ti kteří si ho eventuálně přáli vidět znovu mohli třeba právě proto odsuzovat Andromedu, nicméně zkušení hráči dobře ví, že současný stav Andromedy je oproti tomu jak hra původně vyšla úplně někde jinde. Pamatuji si nespočet kritických videí a recenzí, kde se rešila špatně optimalizovaná mimika tváří a různé pomerně vtipné bugy a glitche, samozřejmě to vše Andromedě hodně ublížilo. Trilogie Sheparda nastavila laťku pomerně vysoko, a bohužel prvotní kvalita Andromedy se tomu zkrátka neblížila, až teprve pozdější kroky studia hru vyprostily ze stavu ve kterém se hra původně nacházela. A stejně, řada mých přátel tu hru teď považuje za povedenou. Podobně je na tom i Anthem. Anthem byl při vydaní tak nemilosrdně zmasakrován recenzenty, že řada lidí hru úplně odsoudila aniž by ji vůbec kdy hrály a dali ji aspoň šanci, přitom Anthem má jeden z nejpropracovanějších, vertikálních open-world světů jaké jsem měl kdy tu možnost vidět, a to už hraji minimálně dobrých 25 let. Výrazně na Vás apeluji, aby jste té hře dal šanci. Je škoda že jste hru hrál jen pár hodin a nepochopil jste ji, vyhozené peníze to každopádně určitě nejsou. Anthem je sice nepovedený "looter-shooter" je to ale koncept jehož výtvarná tvorba a styl značně převyšuje dokonce i tento kritizovaný aspekt. Gameplay Anthemu je naprosto excelentní, to Vám potvrdí každý kdo tu hru hrál (ovšem ne pouhých pár hodin). Já osobně bych raději viděl další Anthem nebo alespoň jeho předělávku kterou nám samotné studio BioWare dokonce jeden čas lživě slibovalo. Mnohé pokračující série teď mají ve zvyku chrlit z pravidla další a další pokračování, mnohdy jen ve snaze priživit se na jménu slavné značky. Třeba Resident Evil 7 i 8 dokonce už ani nekoresponduje s Lore predešlých dílů své série. Starší fanoušci si toho všímají a kritizují Capcom za protahování série, ti mladší >znalci< považují Resident Evil 7 i 8 naopak doslova za neposkvrnitelné veledílo kterému nelze vyčíst ani jeden jedinný špatně zahnutý chlup.

 |   |  Odpovědět
Martin  |  30. 01. 2023 00:46

Pěkně jste to popsal, jen co je pravda.. Musím ve všem s Vámi souhlasit. U Andromedy je to stejně podivné, protože jsem byl asi jediný, kdo měl předobjednávku a mimik si nevšiml.. a glitche, těch bylo mizivé procento.
Cyberpunk.. to už je kapitola sama o sobě, a docela ironická v mém případě teda.. Protože je ironie, že ony bugy začaly až po opravných balíčkách... tedy u mne.
Dějová linka je krátká a ačkoliv je to otevřený svět, někdy mi připadá, že si hraju svoje vždy někde na kopci, a když sjedu dolu, tak se vždy dostanu k dějové lince :(
CP má úžasný potenciál, který zůstal nevyužit.. chápu, že na to spěchali, ale.. je to jako prodat perfektní těsto... můžete z něho mít cokoliv, ale prodají Vám to jen jako těsto.
Zavřené obchody, nabídky barů a spousta dalších nevyužitých možností. On samotný CP píše příběhy sám o sobě... ale to by vývojáři nesměli mít mantinely a hra by trvalá hezkých pár let vývoje.
Jak kdysi řekl kamarád... : je škoda prodávat herní diamant vetešníkovi..
Příběhově je ME2 perfektní... ale k dokonalosti jak jste správně podotkl, potřeboval RPG prvky z jedničky... však se mi také špatně zvykalo na nové ovládání... pozitivum snad mělo jen skrývání se za překážkami.
Nechci nikoho urazit, ale podle mě remake, remastery a jak jsem dříve použil názvosloví: "Probouzet mrtvoly.." je slepá ulička k výdělkům a nulová vize či inovace, a prohánět grafiku přes program, trochu vyretušovat tohle a tamto... není nic překotného, spíše jen ukázka toho, že se studio/a už na nic jiného nezmůžou :(
Kdysi ona hra sice hrála prim, ale dnes je jiná doba, jiná konzumace a celkově to osloví jen skalní fanoušky tamního ročníku a minimum zvědavců...
Což mne přivádí k myšlence.. proč neudělat remastr Duke nukem Atomic ? U Dooma to šlo... a těch starších titulů je spousta.. Blood, Golden Axe, atd..

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor