Správný a logický krok. Sice jsem také nějakou dobu hrál na offiku (jen Cataclysm a účet už je dlouho dormantní) a k Battlechestce jsem ještě dokupoval Cata, což nebylo zrovna nejlevnější. A dnes už máme sedmý (!) datadisk. Doteď by hráč musel koupit Battlechestu, Legion a Battle for Azeroth. Už to je docela dost peněz dopředu, a to nemluvím o pravidelných poplatcích. Kdo hrál WoW v minulosti, ten za své peníze dostal vše, co hra obsahovala a dokonce v podobě, v jaké ten obsah dnešní hráči už nezažijí.
Mimochodem, Bungie dělá přesně tuto chybu: vyjde Destiny 2: Forsaken. Ale ten bude vyžadovat Curse of Osiris a Warmind. Takže hráč, který chce s Destiny 2 začít, si po vydání Forsaken bude muset koupit rovnou 4 tituly, a to je dost peněz na to, aby to mohlo člověka potenciálně odradit. Nemluvě o tom, že už Curse of Osiris odstranil Heroic Striky ze základní hry a hodil je za paywall (možná už to Bungie napravil, můžete mě opravit), což mluví samo za sebe.
Pro Blizzard a World of Warcraft je nejdůležitější periodický příjem - tedy poplatky, aby vývojáři měli dost prostředků na udržení hry v provozu (a ano, je to sakra drahá sranda), jednorázové příjmy z koupě hry a datadisků se sice také počítají, ale dnes už nejsou tak významné, protože celková suma za hru a 7 datadisků by leckterého potenciálního WoW začátečníka mohla velmi spolehlivě odradit. Samotný poplatek není zase tak vysoký, hra a datadisky byly mnohem dražší; stály tolik co několik měsíců či snad rok nebo více předplaceného času ve hře.