Preview – Tom Clancy´s Ghost Recon Advanced Warfighter 2 – Duchové v akci!

Tento herní titul, který zřejmě útočí na rekord o nejdelší název hry, vám asi není nutné představovat. Jeho původní díl se stal velice uznávanou taktickou akcí a oblíbilo si ho značné množství hráčů po celém světě. Otázka zní: bude jeho pokračování stejně tak dobré, ne-li lepší?

Platforma: PC, PS3, X-Box 360, PSP
Typ hry: taktická FPS
Výrobce (PC): GRIN (
www.grin.se)
Výrobce (PSP, PS3, X-Box 360): Ubisoft Paris (
http://www.ubisoftgroup.com/index.php?p=62&cart_id=6)
Vydavatel: Ubisoft (
www.ubi.com)
Distributor v ČR: není znám
Homepage:
http://ghostrecon.uk.ubi.com/graw2/
Datum vydání: jaro 2007 

Titul Tom Clancy´s Ghost Recon Advanced Warfighter byl téměř po všech stránkách výborným počinem a sklidil poměrně velký úspěch. Ubisoft byl tímto výsledkem nadmíru spokojen, a tak s radostí odklepl vývoj dalšího pokračování. Vývojáře však napadla těžká otázka: „Co do pokračování přidat, aby bylo ještě úspěšnější než první díl?“ Po chvíli bolestivého přemýšlení bylo jasno – více optimalizace, více možností, více nastavení, více svobody hráče, zlepšení taktické kontroly nad týmem a mnoho dalšího. Je to sice moc hezké, ale raději to berte s rezervou, protože každý malý pařan ví, že se téměř nikdy nestihne vše, co se předtím tak pracně plánovalo. Inu, uvidíme.

Olééé

Příběh hry je založen na událostech z dílu prvního. Zavede vás do blízké budoucnosti, a to do roku 2014, ve kterém se vyostřuje konflikt mezi mexickými stoupenci a místními nebezpečnými rebely. Vše nakonec vyústí v občanskou válku a uvrhne tak celou zemi do velkého chaosu. Pokud rebelové zvítězí, občané Spojených států budou ve velkém nebezpečí, jelikož by byly dalším cílem právě zmiňovaných rebelů. Proto musí být zastaveni jak v Mexiku, tak i na společných hranicích rozdělující tyto dvě země. Je tedy povolána elitní americká jednotka zvaná Duchové (Ghosts), aby pomohla stoupencům a co nejrychleji tak společně eliminovali stále rostoucí hrozbu.

  
Nehezký pohled * Tak ten tank jsme pořešili * Bum!

Vynikající AI – už žádné ÍÁ

Zřejmě pro vás nebude překvapením, když prozradím, že se právě vy zhostíte role velitele této speciálně vycvičené jednotky. Svým druhům můžete určit veškeré vybavení, od pistole přes pušky, granáty až třeba po upletené fusky. Až si budete jisti, že jste vybaveni a připraveni jíti do akce, začnete následně připravovat plán mise. Svému týmu tak rozmístíte waypointy, aby každý veděl kudy má jít a co dělat v jaké situaci. Vše je tedy nejlépe promyslet do těch nejmenších detailů.

  
Zapomeň, já tam nejdu! * Voják vlevo: hoši jdem, vo co de? * Ulice zmítané válkou

K tomu je však zapotřebí, aby byli vaši svěřenci opravdu inteligentní. Toho se zřejmě nemusíte bát. Měli by se totiž umět navzájem krýt, efektivně vystřílet nepřátele jako králíky a hlavně plnit vaše příkazy na sto procent. Potěšující zprávou je, že byste od nich měli slyšet poněkud komplexnější hlášky jako například „nepřítel spatřen za červenou dodávkou přímo před vámi“. Uznejte, že to zní opravdu dobře.

Na druhou stranu, nepřátelské jednotky budou údajně oplývat stejnou inteligencí. Proto byste se měli připravit na velmi tuhé protivníky, s nimiž si není radno zahrávat. Rádi totiž střílejí ze zálohy, překvapují útokem z vrchních míst (např. ze střech budov) a co je nejhorší - s oblibou rozbíjí pivo cizincům. Hnus. Je jasné, že musí trpět, ale i přesto je při jejich terminaci třeba dbát na ostražitost a chladnou hlavu.

  
Medik v akci * Ratatatata! * Fotka pro modelingové agentury

K plné kontrole nad vaším týmem vám bude sloužit vylepšený systém zvaný Cross-Com (nyní ve verzi 2.0). Ten by měl zajistit ještě větší přísun dat než kdykoliv předtím. V levém horním rohu budete moci vidět to, co vaši druhové právě dělají, přičemž si můžete obraz zvětšit na celou obrazovku, abyste měli naprostý přehled o dané situaci. Přeci jen by bylo nepříjemné, kdyby se pod zprávou „zajistíme perimetr“ skrývalo objednání si vychlazeného pivka na pochybné terase. Tento systém obsahuje také přehled veškerých příkazů, které můžete využít při plánování postupu misí. Asi není třeba říkat, že příkazů by mělo být opravdu velké množství, aby se zajistila větší svoboda rozhodování a hlavně v dnešní době moc nerozšířená znovuhratelnost hry.

Využij vše co se dá

Vůbec poprvé musí Duchové bojovat ve dvou zemích najednou a ještě k tomu chránit americké hranice. Z toho lze usoudit, že se boje budou odehrávat v mnoha rozličných místech. Jmenovat mohu například horské oblasti, vyprahlé pouště, ale také El Paso v americkém státě Texas. Jde tedy vidět, že do USA přeci jen sem tam nějaký ten rebel pronikne. Vaším úkolem nebude nic jiného, než abyste mu řádně napráskali vařečkou a poslali ho za mříže zpět do své rodné země plné pekelného chilli a podivných žlutých klobouků.

Každé prostředí bude mít svá výhodná i nevýhodná místa, a tak se nestane, že by jste si naplánovali stejný postup pro všechny mise ve hře a mechanicky jej používali pořád dokola. Každé lokaci se totiž musíte pružně přizpůsobovat a zajistit vše potřebné proto, aby byla mise úspěšná a pokud možno beze ztrát. K tomu vám dopomůže mnoho objektů, za které se můžete schovat, své rovněž udělá i převýšení terénu atp. Zkrátka a jednoduše je dobré využít terén a objekty na něm ke svému vlastnímu prospěchu.

  
Nepřipomíná vám to Commandos? * Die! * A přece puknul!

Pro zajištění úspěchu vaší mise můžete využít i dalších možností. Těžce opevněný úkryt lehce zneškodníte dobře mířeným leteckým útokem na vaší žádost. Pokud se stane, že piloti zrovna trpí zácpou, určitě rádi použijete bezpilotní artilérie MULE, které dokáží nadělat v nepřátelských řadách pořádnou paseku. K zajištění ochrany svého týmu můžete jeho členy i léčit, a to tak, že do svých řad přiberete doktora. Jedná se tedy o novou třídu při výběru vojáka oproti předchozímu dílu a je poměrně jasné, že tuto novinku náležitě oceníte.

Realističnost nade vše

Audiovizuální zpracování by mělo být z pohledu technologie opravdu na úrovni. Těšit se můžete na  všechny možné technické vymoženosti jako partikální částice slibující výborné efekty u explozí,  kouře a destrukcí objektů, dynamické osvětlení zajišťující plynulý přechod dne a noci, a systému simulujícího náhlé změny počasí. Design jednotlivých levelů by měl být maximálně realistický, a tak se například budete procházet v noci zaneřáděnými ulicemi plných polorozpadlých domů, které jsou osvětleny trochou dosud fungujících pouličních lamp. Přeci jen, celá hra se má realitě co nejvíce přiblížit, a tak se autoři určitě velice snaží, aby tomu tak bylo.

Na co se těšíme
  • kvalitní taktická akce
  • notně vylepšená AI
  • je to od Toma Clancyho
Čeho se bojíme
  • téměř žádné podstatné změny od původního dílu
  • vysoká cena 

TCGRAW2 (no tfuj) zřejmě zaútočí na první příčky nejoblíbenějších taktických akcí, a to téměř na všech dnešních platformách. PC verzi hry vytváří švédské studio GRIN, ostatní verze hry vytváří pařížská pobočka Ubisoftu. Autoři zdůrazňují, že PC verze nebude „jen dalším portem“, ale unikátní verzí lišící se od svých konzolových bratříčků (prozatím se ale neví v čem konkrétně). Pokud jste si tedy oblíbili první díl, jeho pokračování vás bude zaručeně bavit také. Jestli ho však překoná je jen ve hvězdách. Nicméně, dočkat bychom se mohli velice brzy, protože datum vydání hry je plánováno na jaro tohoto roku a když vezmeme v úvahu, že pro X-Box 360 vyšlo již multiplayerové demo, je to jen otázka pár týdnů.

Jak se těšíme: 90%

Diskuze (2) Další článek: Galerie: Sacred 2

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,