Preview: Act of War: Direct Action – zapoměňte na C&C

Nádherně vypadající, skvěle propracovaná, silným příběhem oplývající, hardwarově neuvěřitelně náročná... Strategie? Pokud máte pocit, že musí jít o omyl, pletete se.Zdá se totiž,že zanedlouho budeme svědky zrození RTS hvězdy první velikosti a Command & Conquer společně se všemi svými klony definitivně umře. I když... Posouzení toho, jak moc skvěle Act of War vypadá, necháme na vás.
Preview: Act of War: Direct Action – zapoměňte na C&C

Výrobce: Eugene Systems
Vydavatel: Atari
Datum vydání: březen 2005

Nafta

Příběhová část zpravidla nebývá nejsilnější stránkou herních projektů patřících do kategorie strategické. Naštěstí se Act of War zdá být světlou výjimkou. Autorem scénáře nápadů není totiž nikdo jiný než v jistých kruzích dobře známý Dale Brown, bývalý kapitán amerického letectva. Ten má na svědomí již na patnáct románů, věnovaných z valné části tématu vojenské aviatiky a vývoji zbraní. Jejich celkový náklad překročil deset milionů výtisků, knihy byly úspěšně přeloženy do jedenácti jazyků a prodávají se ve více než sedmdesáti zemích světa, tudíž kvůli obsahu AoW můžeme být klidní.

   

No tak, to si říkáte bojovníci za svobodu? Snad vás nevyvede z míry nějaký obrázek letadla?! * Pádá nebo letí? Každopadně vypadá dost hrdinně * Své zábavy rozvědka nenechá ani v noci

Děj se odehrává v blízké budoucnosti, někdy mezi roky 2010 až 2020. Jako hlavní "záporňáci" zde vystupují členové společenstva velkých vývozců ropy, mírně poblázněných svými penězi. A ti při formování trhu pochopitelně horlivě využívají služeb pochybných osob.

Na nás bude, překvapivě, boj proti terorismu pomocí všech dostupných prostředků. Podle momentálně dostupných údajů se podíváme do metropolí celého světa. Čeká nás Moskva, Londýn, Washington, San Francisco a dále i Egypt a Lybie. Bez ohledu na množství narážek zde však o žádném ze současných reálných konfliktů není ani zmínka.

Hráči bude nabídnut klasický sortiment: singleplayerová kampaň (má mít přibližně 80 hodin) obsahující 15 misí a multiplayer, podporující až osm lidí ve hře. Bojovat budeme moci nejen za běžné vojenské jednotky (patřící US Army, pochopitelně), ale i za elitní "Task Force Talon", vlastnící nejmodernější vybavení - znamená to, že dostaneme nejen standardní výzbroj, ale i v dnešní době reálně existující koncepční modely, které se ještě nedostaly do sériové výroby. Naplánované je i nějaké to futuristické "železo", ale autoři přesto tvrdí, že vše je založeno na reálných základech.

Henrick Strandberg, producent projektu, dával před nedávnem interview o oblecích, poskytujících takřka úplnou neviditelnost, a o mnoha jiných podobně zajímavých vymoženostech. Tyto výkřiky techniky jsou přitom štědře promíchány s dnešními klasikami, jako jsou například AK-74 nebo A-10, takže fanatici, upřednostňující Marse před ostatními bohy, se nudit nebudou. Mimochodem, s "kalašnikovem" budou, jak jste si už asi domysleli, běhat spíše zástupci té druhé strany.

   

Jo, vypadá to sice trochu jako kemp, ale když už jsme si jednou koupili ta nabušená letadla, tak proč nemít jistotu? * Kolem poledne se nepřítel poslušně seřadil na náměstí, a tak může začít vzájemná výměna názoru * Černé autíčko nedaleko záhadného výbuchu vypadá vskutku nenápadně

Jako třešnička na dortu nás čeká okolo šedesáti minut živého videa - Act of War i tady jde ve šlépějích Command & Conquer. Dobrodružství Jasona Richtera a jeho zvláštní jednotky, zmíněných "Task Force Talon", byla točena přes dva týdny a jsou plná speciálních efektů a scének, vyrobených pomocí herního enginu. Hra nám je naservíruje nejen mezi misemi, ale občas i během nich.

Hrátky architektů

Díky profesionálnímu přístupu autorů získává hra mnohé realistické prvky. Zdálo by se, že kde je válka, tam by také měli být váleční zajatci - ale kolik si pamatujete strategií, obsahujících tento neodmyslitelný element bojových operací? V Act of War existuje možnost zadržení nepřátelských jednotek a dokonce i peněžitý bonus za každého zajatého muže.

Systém získávání zdrojů je také co nejblíže k realitě. Způsob získávání prostředků záleží na aktuálním regionu, ve kterém se nacházíte; takže například v severní Africe se dá věnovat těžbě a zpracování ropy. Neměnným základem jsou peníze a vycvičení odborníci – tyto dva elementy nemohou chybět nikde.

Samotné boje se neomezují jen na otevřených prostranstvích, ale i v budovách. Z pohledu taktiky to je, nepochybně, velké plus, i když samotné provedení je vyvedeno „jen“ na dostatečnou. Neexistuje totiž žádný pohled na odhalená patra a místnosti a nepřátelské jednotky jsou označeny pouze skromnými siluetami. Zde se vnucuje otázka, proč je asi do minimálních (!) systémových požadavků zahrnut Pentium 4 / Athlon 2.5 GHz a 1 GB operační paměti?

   

Ale prosím vás, nedělejte rozruch, jaké civílní letadlo? * Schovku v budovách by si možná rozmysleli, kdyby veděli, že Amíci podvádějí s infračervenými brýlemi * Vsaďte se, že to nebude dlouho trvat a na jindy idylickém pozadí Bílého domu se začne něco dít

Odpověď je jednoduchá: viz. screenshoty. Takovou grafiku jsme ještě neviděli - a podle všeho ani neuvidíme minimálně do příchodu Age of Empires 3. Aby také ne; mezi dvanácti spolupracovníky Eugene Systems (samí francouzští a švýcarští občané) není sice ani jeden známý videoherní vývojář, avšak skoro všichni jsou velcí odborníci přes architekturu a umělecký design.

Kromě toho, že ta krása kolem je doopravdy fotorealistická, je ve hře zahrnut maximální zoom s minimálním zhoršením obrazu, přičemž nezapomínejme na fakt, že všechny pozemní objekty mohou být poškozeny nebo zničeny. A tank, pálicí po budově, dokonce zasáhne jen tu část stavby, za kterou se skrývá nepřítel. Jako kryt se dá použít takřka cokoli, třeba i barikáda ze zaparkovaných automobilů.

Hra nelení propočítávat ani takové drobnosti, jako je obrana pro každého vojáčka, střílejícího například z okna. Po vstřebání všech těchto faktů se už její hardwarový apetit nezdá až tak přemrštěný (jen tak na okraj, nezapomeňte si pořídit 3D kartu alespoň na úrovni GeForce 4 Ti4600/ATI Radeon 9800 se 128 MB paměti).

Světlé stránky hry
  • přelomové grafické zpracování
  • mistrně podávaný děj
  • realistický arzenál zbraní a techniky
Temné stránky hry
  • vysoké hardwarové nároky
  • možnost splynutí gameplay s C&C a ostatními RTS

I když by se chtělo, lépe už o Act of War mluvit ani nemůžeme. Může být hrdá na skvěle vypadají děj, nejaktuálnější výzbroj a neuvěřitelnou grafiku, z čehož plyne i zatím její jediný nedostatek, a to její systémové nároky. Ty dokážou naštvat tím víc, že, jak se zdá, sledujeme zrod nové hvězdy žánru.

Jak se těšíme: 90 %


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejzajímavější hry pro PC, které si teď můžete zahrát

Vybrali jsme nejzajímavější hry pro PC, které si t…

Ať už si chcete zahrát sami nebo zvažujete koupit hru jako dárek na Vánoce, bude se vám hodit přehled současných nejatraktivnějších her pro počítače.

11.  11.  2020 | |4 N/A
Martin Nahodil
Nejlepší hryPC
Nejlepší konzolové hry, které si letos můžete zahrát. Playstation, Xbox i Switch

Nejlepší konzolové hry, které si letos můžete zahr…

12 her, které vám nesmí uniknout, pokud hrajete na herních konzolích. Našli jsme nejzajímavější pecky pro Playstation, Xbox i Switch.

19.  11.  2020 | |5 N/A
Martin Nahodil
Konzole
Hry zadarmo nebo se slevou: Black Friday a Elite Dangerous zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: Black Friday a Elite D…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

21.  11.  2020 |
Martin Nahodil
Hry zdarmaSlevové akce