Preview: Advent Rising – tichá voda břehy mele

Ještě doteď máme v paměti neúspěch dvou velice ambiciózních projektů – převodu konzolového Halo na počítače a herního zpracování série Matrix. Advent Rising je jim v něčem podobný, a to nejen svými ambicemi, ale i prvky, kterými bude disponovat. Na rozdíl od nich jsme o něm ovšem doposud moc neslýchávali. Více se o tomto nadějném projektu dozvíte v našem preview.

Výrobce: Glyphx
Distributor: Majesco   
Datum vydání: Q1 2005

Kromě Matrixu a Halo, jehož druhé pokračování by konečně mělo naplnit naše očekávání, se Advent Rising podobá ještě dalšímu veleočekávanému titulu - S.T.A.L.K.E.R.ovi. Říkáte si - čím si může být Advent Rising, žánrově označovaný jako 3D akční adventure, podobný s hrou z dílen ukrajinských autorů, která se pyšní svým RPG zaměřením? Kupodivu v mnoha aspektech; především ale v tom, že si za vzor bere knihu. Tedy buďme konkrétní, ne tak docela knihu, jako spíše autora, veleváženého mistra pera Orsona Scotta Carda, který je znám díky svým sci-fi titulům. O jeho úspěších jasně vypovídá i to, že byl za svou práci již mnohokrát oceněn. A prestižní ceny jako Hugo či Nebula se neudílí jen tak někomu…

V hlavě Orsona Scotta Carda se rodí vskutku zajímavé nápady a jeho náměty jsou pro herní zpracování doslova jak dělané. Dokonce pro potřeby Advent Rising vytvořil vlastní vesmírnou soustavu, která zaujímá první část hry a je tedy nazývána jako Advent. Orson Scott zachází ve své genialitě až do těch nejmenších detailů a propracoval kompletní historii celé soustavy a náležitě propracoval každý důležitý charakter. Ovšem ani počítačová forma mistrovi nestačí a tak se zárověn s hrou dočkáme i knihy. Myslím, že i to bude premiéra…

Advent

Hlavním hrdinou se stává Gideon With, muž nejen zvučného jména, ale i činů. Jeho ojedinělost doplňuje i fakt, že je členem jedné z posledních lidských kolonií. Ano, opravdu lidská expanze do Adventu znamenala jasný posun křivky na grafu populace směrem dolů. „Turistika“ by ovšem byla tím nejmenším problémem – to už se nám o slovo hlásí rasa Seekerů, tedy rasa hlavních záporných postav ve hře, kteří se postarali právě o existenční problémy naší rasy.

Ovšem pozor, ani lidé nejsou zrovna nejhodnější… Jak se totiž zdá, seekerské nájezdy totiž mají za příčinu jediné; a sice strach. Strach z lidí. Zní to neuvěřitelně, ale humanoidní rasa se podle Scotta stane vládcem a postrachem celého vesmíru. Ocitáme se tak v cela opačné situaci, než bývá běžné a my budeme ti silnější, ti, kterých se budou všichni obávat, a budeme se muset bránit slabším, ale odhodlanějším národům. 

Trilogie

Milý Gideon v sobě postupně odkrývá různé schopnosti, podobně jako tomu bylo u některých jiných komiksových hrdinů typu Spider-Man či Superman. Rozhodně si nějak neláme hlavu tím, že by je ukrýval; naopak – proslaví se tak a rozhodne se své supermanovské schopnosti využít ve prospěch lidstva. Tím se pomalu prokousáváme k největšímu taháku hry. Autoři jsou si tak jistí úspěchem, že nevydají jednu hru, ale v pravidelných časových intervalech se dočkáme hned celé trilogie. O Gideonovi se tak v každém díle dozvíme něco málo a zbytek bude zahalen rouškou tajemství, kterou odkryjeme až v příštím pokračování…. Všechny díly na sebe budou samozřejmě navazovat a bude vždy záležet jen na vás, jak vše dopadne. Další pokračování rovněž začnou podle toho, jak jste skončili minule. Zajímavé tedy bude, jak to autoři vyřeší – bude-li potřeba k spuštění nového dílu ten předchozí…

Celá série je nám představována jako 3D akční adventura. Toto označení by ale nebylo, i když se jím pyšní sami autoři, zcela správné, neboť podíváme-li se důkladněji, zjistíme, že Advent Rising si je ne nepodobný třeba s Maxem Paynem, ale hlavně s v úvodu zmiňovaným Halo. To znamená, že adventure prvky budou spíše jakýmsi doplňkem a přednost dostane akce, respektive střílení. K tomu budete mít nespočet zbraní, jak futuristických, tak současných. To by nebylo nic neobvyklého, ovšem nebyl by to Advent Rising, aby nám nepřichystal překvapení…

 

Gideon – hlavní hrdina * Scott – Orson Scott Card v plné kráse

Počet zbraní, které můžete mít u sebe, není nijak limitován (zatím nic neobvyklého), ale o to výrazněji budete omezeni na střelivu. Záměrně vám totiž nepůjdou nabíjet zbraně, a tak vždy, když vám dojdou náboje, budete nuceni zbraň zahodit a vzít si jinou. To by mělo nahrát taktice, kterou nyní častěji využijete. Každičký krok budete muset dlouze promýšlet. Pakliže si totiž vyplýtváte náboje své nejlepší zbraně na neškodného mimozemšťana a za rohem na vás najednou bude čekat hned celé stádo, patrně automaticky budete hledat tlačítko load. Bude zajímavé sledovat, jak se s touto autoři vypořádají, protože bez zbraně je Gideon zranitelný a takto se může lehce stát, že najednou žádnou nebude mít...

   

Vařila myšička kašičku

AR se jeví jako opravdu zdařilý žánrový mix. Kromě toho, že je 3D akční adventurou, disponuje ještě, jak bylo řečeno v předešlém odstavci, strategickými prvky a dokonce i RPG prvky. Každá rasa má své jedinečné schopnosti a je v něčem výjimečná, její vývoj je tak pokaždé úplně jiný. Podobně jako v Morrowindu se vám navíc budou rozvíjet pouze ty schopnosti, které aktivně využíváte, takže při častém běhu se vám zlepší fyzická kondice atp.

   

S rozvojem vašich schopností jdou ruku v ruce i zbraně; autoři se totiž dušují, že při správném způsobu hraní byste měli již asi od půlky hry využívat pouze vaše schopnosti a na zbraně úplně zapomenout. 

Lokace jsou velmi rozlehlé, takže dáte pravděpodobně zavděk i dopravním prostředkům. Nejčastěji asi využijete čtyřkolku, která je díky své obratnosti schopná přejet i po ostatních vozidlech a i její ovladatelnost patří mezi nejlepší. Samozřejmě ale nemohou chybět ani bojová vozítka.

   

Technickou stránku věci obstará Unreal Warfare engine. Ušetřeme se technických parametrů a podívejme se radši na okolní obrázky – no není to nádhera? Doslova snová grafika bude jen doplňovat parádní atmosféru nasazenou příběhem a tomu všemu už jen nasadí korunu zvuky a stylová hudba.

Advent Rising je vskutku ambiciózní titul a nebojím se ho označit za černého koně nastávajícího roku. Čím méně se o něm mluví, tím výše ambice sahají… Autoři nám chystají opravdu slibnou porci zábavy a pakliže dodrží své sliby, tak se máme na co těšit. Bohužel se v nedávné době datum vydání opět nepatrně posunulo a hry se tak dočkáme až počátkem příštího roku. 

Na co se těšíme
  • Na příběh od Orsona Scotta Carda
  • Jak lidstvo ovládne vesmír
  • Snovou grafiku
Čeho se bojíme
  • splní autoři vše, co slibují?
  • vypadá to až podezřele dobře
 

Index očekávání: 80%

Dostupné pro: PC, iPhone
Žánr: Akce
Výrobce: GlyphX | Webové stránky hry
  • Příběh
  • Filmová výprava
  • Výborné cutscény
  • Nadpřírozené schopnosti
  • Geniální soundtrack
  • Nelogičnosti
  • Slabá AI
Diskuze (4) Další článek: Pozvánka na FIFA Football 2005 Párty

Témata článku: , , , , , ,