Preview: Age of Conan: Hyborian Adventures – mýtický svět ožívá

Vydejte se na cestu do světa, kde oblohu křižují fantastické stvůry. Do světa, kterému vládnou zlá božstva a kde lidé bojují o holý život. Do světa otroků, krví zbarvených mečů, zázračných šermířů a prohnaných zlodějů. Do světa, kde se barbar Conan právě chopil žezla Aquilonie a jeho vláda zatím nepřinesla nic než chaos.

Platforma: PC
Typ hry: online akční RPG
Výrobce hry: FunCom (
www.funcom.com)
Distributor hry: FunCom (
www.funcom.com)
Homepage:
www.ageofconan.com
Datum vydání: jaro 2006

Norská společnost FunCom se už plných 18 měsíců pokouší vzkřísit svět dávno padlého, leč nezapomenutého barbara Conana. Tomu počátkem minulého století vdechnul život geniální spisovatel Robert E. Howard a hrubý bojovník si rychle získal srdce všech milovníků akční fantasy. Pokud vše půjde podle plánu, již za pár měsíců nastane hyborijská renesance a zrůdy z těch nejhorších nočních můr opět spatří světlo světa!

  

Atmosféra pozdního odpoledne * Grafika je opravdu precizní * Fantastické modely postav

Robert E. Howard

Nezávisle na všeobecné vydavatelské politice čerpal Howard vždy ze studnice svých zkušeností a znalostí života a nikdy nepoužíval zkostnatělá připravená schémata. Nezaměřoval se jen na popisování namáhavých výkonů a krvavých řeží, byl také takřka jediným, kdo dokázal vytvořit reálný pocit strašlivého strachu a nejistoty. Žádný spisovatel, byť by se zabýval tou nejokrajovější oblastí literatury, nemůže být skutečně dobrý, nebere-li svou práci vážně. Právě takový byl R. E. Howard, i tehdy, kdy se mu samotnému zdálo, že tomu tak není. Skutečnost, že tento báječný kumštýř mizí z tohoto světa, zatímco davy barbarů neustále vyrábějí nesmyslné přízraky, upíry, kosmické lodě a okultní zločiny, je skutečně smutným důkazem ironie vesmíru.

Howard Phillips Lovecraft

Tvůrci se naštěstí nesnaží o další z dlouhé řady standardních MMORPG, naopak. Přišli s naprosto revolučním postupem. Také vás po dohrání RPG mrzelo, že musíte opustit svou pracně vypiplanou postavu? A co kdyby se po skončení single-playerové hry mohla vrhnout do světa tisíců dalších postav a nekončících dobrodružství? Zní to jako sen, že? Hráč se sžije s postavou ve stínu svých uložených pozic a do krutého a nelítostného světa plného bitevních vřav vstoupí již jako zkušený harcovník. Tento systém by měl udržovat rovnováhu mezi postavami a bude tak záležet hlavně na hráčových schopnostech, zda přežije či nikoliv.

Jakmile se dostanete na pátý level, máte možnost si zvolit vaše povolání – válečník, mág, kněz nebo zloděj. V tuto chvíli byste již měli dostatečně pochopit ovládání hry, a tak bude vaše volba jednodušší než například v Baldur’s Gate. Postupně se vaše specializace ještě více prohlubuje, až se stanete skutečnými mistry ve svém oboru. Třeba bojovník na vyšší úrovni získá schopnost velet skupině postav, které jsou odměněny různými bonusy za cenu oslabení vůdce (systém známý z papírových RPG). Už to vám může bohatě stačit, nicméně hraním pouze v single-playeru se ochudíte o většinu zajímavých předmětů.

  

S mečem v ruce * Padla nám mlha * Střechy patří zlodějům

To, co dělá ze hry obyčejné hru akční, je boj. Boj na život a na smrt, boj plný useknutých údů, boj plný cákanců krve a výkřiků bolesti a zloby. A je to způsob ovládání, jenž dělá boj v Age of Conan revolučním. FunCom mu hrdě říká „real combat engine“ - hráč sám určuje pohyby zbraní i místa, kam chce protivníka zasáhnout. Zásahových ploch je na každé postavě dostatek, a tak nebude problém dotěrného soupeře zbavit nejrůznějších částí těla.

  

Omračující architektura * Na cestě * To je výhled

Nejlepší vás ovšem čeká až v momentě, kdy se takřka dokonalý systém boje přenese z obyčejné šarvátky jednotlivců do obrovské bitevní vřavy. Chřestění zakrvavených zbrojí, svist mečů a výkřiky bolesti, to vše v 7.1 zvuku a perfektní grafice. Velkých bitev je slibováno opravdu hodně, vždyť je to to nejzábavnější na MMORPG a ve FunComu si kladou za cíl hlavně hráče pobavit. A tak se můžeme těšit na obléhání i obranu měst, dobývání hradů a spoustu bojových NPC. I proto nezbývá než doufat, že autoři již dnes nepočítají s hardware zítřka, jak je poslední dobou zvykem.  Jinak pozor, i NPC mohou tvořit armády! Dočkáme se tedy i „matrixovských“ bitev lidé versus umělá inteligence?

Těšíme se
  • Propracovaný systém boje
  • Nádherný svět
  • Barbar Conan
Bojíme se
  • Překombinovanost
  • Zpracování předlohy

Málokdy se stane, že mě hra zaujme tak dlouho před vlastním vydáním. Naposledy to byla Operace Flashpoint a výsledek stál opravdu za to. Pokud dobré úmysly autorů nezhatí zbytečné chyby a přehnaná HW náročnost, troufám si tvrdit, že se Age of Conan zapíše nesmazatelným písmem do myslí všech RPG hráčů. Ale nepředbíhejme. Do jara času spousta a nejeden vývojářský tým už předvedl, co znamená „něco jiného na srdci než na monitoru“. Prozatím se můžete kochat oficiálními screenshoty - vypadají senzačně, jen se podívejte na tu architekturu!

Jak se těšíme: 95%

Váš názor Další článek: Lipsync - ono to mluví

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,