Preview: All Points Bulletin – MMOGTA na scéně

Hrát si na policajty a zloděje s reálnými zbraněmi může být trošku problém. S těmi nereálnými to může být zábava.
Kapitoly článku

Místo prohánění se po ulicích a plnění úkolů se pak můžete věnovat i dalším bohulibým činnostem, za něž se dostanete až do sedmého pekelného kruhu: pokud vás zabíjení protivníků a pašování kokainu omrzí, budete mít možnost nelegálně si zazávodit, či se prostě a jen projíždět po sociální čtvrti města, jež má suplovat chatovací místnosti. Autoři dále nepřímo potvrdili, že mimo tří čtvrtí plánují do hry zahrnout i další městské části, které se už budou profilovat zcela podle choutek hráčů – je tak možné, že místo sofistikované hry na policajty a zloděje budete najednou střílet zdivočelé zombíky.

VIDEO: 1733 'All Points Bulletin - trailer'

Nevím, jak to připadá vám, ale mi tento přístup připadá jako zoufalé gesto vývojářům směrem ke hráčům. Skoro jako by se autoři snažili do světa zakřičet, že udělají cokoliv pro to, aby se zalíbili a místo nějaké nosné myšlenky jsou ochotní ze hry udělat takřka cokoliv.

Najednou budete střílet zdivočelé zombíky

Na jednu stranu to znamená, že si v APB najde svůj koutek, resp. svou čtvrť každý, na stranu druhou se musím zeptat, zda není takovýto přístup na škodu a zda už i tento fakt neposílá slibnou hru do hlubin zapomnění.

apb_09.jpg apb_10.jpg

Stejně podivný je i systém rozdělení serverů na jednotlivé oblasti. Dle slov autorů se totiž bude po každé mapě procházet a projíždět maximálně padesát hráčů na každé straně, což  se rovná jednomu velkému gangu. Pokud by všichni hráči plnili jednu a tu samou misi, mohlo by to být i docela velké číslo, ale pokud vezmete v úvahu, že se hráči mohou rozprostřít po celé mapě, tak je to už celkem chabé. Když navíc vezmu v úvahu, že hráči na jedné misi nemohou žádným způsobem ovlivnit tým s jiným úkolem, vidím jen a pouze prýštící mizérii, která se může lehce změnit v chaos, kdy se bude hráč divit, proč protivník ani po dvou zásobnících v těle neumírá.

Jak zatočit s potenciálem

Po grafické stránce není však APB nic slavného – dle gameplay předváděčky připomíná postarší GTA: San Andreas a v některých chvílích nedosahuje dokonce ani míry detailnosti této postarší hry. Je fakt, že MMO hry na tom s detaily nejsou z technických důvodů nikdy zrovna nejlépe, a tak se tvůrci APB starají aspoň o jemné vylepšení z hlediska hudebního. Ve hře si tak můžete libovolně přehrávat oblíbené písničky a tvořivé hudebníky jistě potěší možnost přidat své písničky do místních hitparád.

apb_11.jpg apb_12.jpg

To však nic nemění na tom, že hra celkově vypadá lehce zastarale a hodně chaoticky. Místo propracované MMO to vypadá, jako by se autoři rozhodli samostatně prodává multiplayer GTA, který rozhodně není důvodem, proč si oblíbený simulátor gangstera koupit.

Tvořivé hudebníky jistě potěší možnost přidat své písničky do místních hitparád

Chybí mu totiž nějaký smysl, chybí mu systém a hlavně mi chybí dlouhodobá zábavnost. Což jsou u MMO akční hry dosti podstatné nedostatky, které může odstranit jen radikální řez do hráčské komunity, nebo do herních úkolů.

apb_art2.jpg

All Points Bulletin tak zatím bez provedených chirurgických zákroků vypadá stejně, jako chaotický multiplayer posledního GTA a nevím, zda se toho do jarního data vydání může až tolik změnit. Nemůžu se zbavit dojmu, že tvůrci lehce přestřelili své možnosti a místo MMOGTA naservírují hráčům na stůl nepropečenou taškařici, jež ani zdaleka nenaplní svůj potenciál. Hrozně rád bych se však mýlil a dostal k obědu dokonalou francouzskou pečeni, která smete ze stolu všechna ostatní MMO. Dle předchozích dojmů je však toto přání značně utopistické.

Dostupné pro: PC
Žánr: Akce | MMO
Výrobce: Realtime Worlds | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 2. července 2010
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,