Preview: Bard’s Tale – s písní na rtech

Bardové jsou romantičtí chlapíci, kteří se toulají po světě, skládají písničky a večer zpívají lidem o heroických skutcích udatných reků. Nebo také pějí krásným dámám romantické balady pod jejich okny. Pokud si takhle představujete bardy, tak hlavní hrdina v připravované diablovce vás velmi rychle vyvede z omylu. Pojďme se s ním seznámit.

Bard důchodce

Nevím, jestli to tak tvůrci plánovali, ale Bard’s Tale vyjde přesně 20 let po stejnojmenném předchůdci této hry. O té hře vím jen to, že vyšla; jestli chcete nějaké podrobnosti, musíte si v nejbližším okolí najít a oprášit nějakého lišejníkem obrostlého herního kmeta s joystickem vrostlým do ruky. Třeba vám poví, jak za jeho mladých let býval svět jako květ a všechny hry byly daleko lepší. A pokud budete dostatečně vytrvalí, nakonec se dozvíte něco i o původním Bard’s Tale.

   

Doufám, že jste vodiví, saláti * Mrtvej vlk, dobrej vlk * Hmm, přesila, stejně dostanete

Mimochodem, za tvůrčím týmem nového Barda,  InXile Entertaiment, stojí léty ošlehaný Brian Fargo, jehož jméno si můžete spojit se společností Interplay a božským radioaktivním spadem, tedy sérii Fallout. Navíc měl co říci i do další božské série, kterou není nic jiného než Baldur’s Gate. A v neposlední řadě též stojí i za původní hrou Bard’s Tale. Tvůrčí potenciál tu tedy rozhodně je a tak nás nečeká hra od nějakých zelenáčů.

Místo mečů hudba

Hlavním hrdinnou připravovaného 3D izometrického akčního RPG je bard, tedy potulný pěvec. Což však neznamená, že se vyhneme klasickým kusům nabroušené oceli, zvanými  obvykle meče. Jen  prostě máte navíc k dispozici různé hudební nástroje, díky nimž si můžete přivolávat pomocníky a nechávat špinavou práci na nich. Z počátku si samozřejmě dokážete přivolat maximálně tak jednu prašivou krysu, ale později se dočkáme i různých bojovníků, čarodějů, mocných elementálů a podobně.

Jedná se tedy o akční RPG, neboli click fest, jak se už od doby Diabla těmto hrám přezdívá. Tím pádem budou hlavní náplní hry  souboje, prolézání různých dungeonů, rozbíjení sudů a beden, pití léčivých a mana lektvarů, sem tam pokec s NPC, plnění questů, nakupování nového vybavení a v první řadě souboje s monstry.

Aby mohly být dostatečně zábavné a motivující, musí hra splňovat několik požadavků. Zaprvé je to ovládání. Ačkoliv bardovo dobrodružství pochází původně z konzolí a dala by se předpokládat určitá náklonnost k joypadům, nebude tomu tak. Tvůrci zapracovali a v PC verzi nás čeká ovládání pomocí myši a klávesových zkratek, podobné ostatním klasikám žánru.  Nic vám nebude bránit si libovolně namapovat klávesy a upravit si ovládání sobě na míru. Případně lze využívat i zmiňovaného joypadu.

   

Nikde žádný houby * Tu máš, odporná stvůro * Pěkná slečna a díra do pekel

Jak už tak u RPG her bývá, za vraždění nepřátel a plnění úkolů dostáváte zkušenosti a  zvyšujete si úrovně. Bardovi by slušelo zvyšování úrovně chování (o tom později), ale spokojit se musíme s jeho vlastnostmi. Těch bude 6 a kromě obligátní síly, obratnosti a tak dále,  tu máme i nově rytmus. U barda věc dosti podstatná; slouží k vylepšení vyvolávání pomocníků. Kromě zlepšování vlastností pochopitelně nebudou chybět i dovednosti jako boj se dvěmi zbraněmi a spousta dalších.

Samozřejmě nebudete stále mlátit ty samé stvůry v tom jednom ušmudlaném podzemí. Pěkně si vyrazíte na cestu po rozsáhlém světě a budete prožívat stále nová dobrodružství, jak už to tak bývá:-) Chybět nebudou podzemní kobky, ledové jeskyně, husté lesy, travnaté palouky, města a vesnice - prostě celý rozmanitý svět. V jednotlivých prostředích samozřejmě narazíte na  různé druhy příšer. Ať už to jsou různé druhy zvířat či nějaká pekelná stvoření, kostlivci, obři či nějaká jiná sebranka. Hrací čas by měl být kolem 20-30 hodin, což vypadá jako na RPG na hodně nízké číslo, ale pokud se budeme celou výborně bavit, proč ne.

Bard bastard

Zatím Bard’s Tale nevypadá na nějaký posuv z žánru. Ale na to nejlepší, co by bard měl přinést se vrhneme teď. Za prvé je to samotný hlavní hrdina. Nejedná se o žádného slaboduchého superkladného hrdinu s nablýskaným mečem a vypucovaným brněním, co milerád babičce sundá koťátko ze stromu. To bard by to nejspíše sundal též, ale pomocí šípu. Nejde mu totiž o nějaké trapné konání dobra, prostě má radši chlast, ženský a prachy. A svému pohodlí všechno podřizuje.

Je to cynik, požitkář, sobec a tak trochu slizák, co pro hlášku nejde daleko. Tím pádem tu máme nejsympatičtějšího hrdinu v historii žánru:-) Ale jak už to tak bývá, stejně se nakonec zamotá do nějakého epického putování, pravděpodobně korunovaného záchrannou světa, vesmíru a vůbec celého všehomíra.

   

Uaa, operace slepého střeva * Konečně chvíle odpočinku * Tak pojďte,  dostanete nakládačku

Ostatně humor má hrát ve hře prim, tvůrci s vysmívají tradičním klišé v žánru. Když tedy potkáte sympatického hrdinu ve zbroji, můžete si být na 90 procent jisti, že jeho existence bude velmi brzy ukončena a to nějakým hodně trapným způsobem. Ani sám Bard není šetřen fyzického zranění a tu ho v dungeonu  rozplácne některá z pastí, támhle mu příšera ohnivým dechem podpálí kalhoty a bard sklízí od okolo stojících lidiček posměch. Nebo si taky můžete vysloužit pořádnou facku od barmanky, pokud proneste oplzlou poznámku týkající se jejích, hmm, předností:-) 

Při komunikaci s NPC se vám nezobrazuje klasický výběr reakcí, ale pouze jejich druh; tedy jestli odpovíte mile a příjemně nebo vmetete ubožákovi do tváře cynickou a potměšilou hlášku. Co volit, abyste se maximálně pobavili, snad nemusím zdůrazňovat. Dalším, zatím nevídaným prvkem je neustálý komentář vypravěče, popisující bardovo putování. A není neobvyklé, když mu bard skáče do řeči a hádá se s ním.

Krásný je vzhled na ten boží svět

Hra bude kompletně 3D, s izometrickým pohledem a možností natáčet si v určitých mezích  kameru dle potřeby.

Bardova dobrodružství jsou postavena na enginu z Bardur’s Gate Dark Alliance z PS2, ovšem notně vylepšeném a doplněném o textury ve vyšším rozlišení, speciální efekty a tak podobně. Také postavy dostanou lepší a daleko detailnější vzezření.

Můžeme se tedy těšit na daleko lepší grafiku, než je obstarožní PS2. Navíc byly přidány vychytávky, jako jsou transparentní stromy a další vysoké objekty, pokud po nimi hrdina prochází.

Těšíme se
  • Pořádná diablovka
  • Vyvolávání pomocníků
  • Spousta hlášek
  • Vypravěč a osobnost barda
  • Hezká grafika
Bojíme se
  • Špatné ovládání
  • Příliš krátké
  • Stereotypní rubanice

Dobrodružství čeká

Hra už vyšla na X-Boxu i na PS2 a sklízí vcelku vysoká hodnocení. Doufejme tedy, že autoři nejen nezkazí konverzi, ale opraví i ty chybky z konzolí a teprve ta PC verze bude nejlepší.  Přeci jen, takhle vtipně vypadající hru, navíc zábavnou jsem tu ještě neměli. Sice není slibovaná hra v multiplayeru, ale snad tuto absenci nahradí bezchybný singleplayer.

Jak se těšíme: 75%

Diskuze (1) Další článek: Jagged Alliance 3D - screenshoty, informace!

Témata článku: , , , , , , ,