PC | X360 | PS3 | Akce | Konzole

Preview: Batman: Arkham Asylum – Já, netopýr

I když nám pomalu LEGO Batman: The Videogame klepe na dveře, dostaly se k nám exkluzivní informace o vývoji zbrusu nového. Čtěte dále.

Poslední dva roky jsme svědky zajímavé reinkarnace batmanovské ságy v podobě kvalitních filmových zpracování, jako Batman Začíná nebo ještě úspěšnější Temný Rytíř. Tohoto nečekaného úspěchu, díky kterému teče ohromné množství peněz na bezedné účty hollywoodských společností, si nemohl nevšimnout i herní průmysl. Asi tedy není žádným velkým překvapením, když si dnes popovídáme o dalším chystaném titulu s přerostlým netopýrem v hlavní roli. Vývoje se tentokráte chopili vývojáři z Rocksteady Studios a patronem celého projektu se trochu překvapivě stala nedávno krachující společnost Eidos Interactive, která po objemné finanční injekci od Warner Bros znovu vystrkuje své růžky a pomalu se snaží vydobýt svou bývalou slávu zpět.

 

batmanaa_11.jpgbatmanaa_12.jpg

Pokud si někteří z vás už v úvodu článku kladou otázku, zdali se náhodou nejedná jen o další dojení hráčských peněženek, mohu s klidným svědomím odpovědět, že tomu tak prozatím nic nenasvědčuje. Autoři totiž nehodlají narychlo splácat průměrné dobrodružství s legračně se pohybujícím hlavním hrdinou, jenž dokola mlátí nepřátele stále stejnými údery po celou dobu hraní, a to navíc v neoriginálním a otřesně zpracovaném herním prostředí.

Tvůrcem hlavní příběhové náplně není nikdo jiný než Paul Dini (Batman: The Animated Series, Ztraceni)

Místo toho si pro vás připravili slibně vyhlížející temnou akci viděnou z pohledu třetí osoby, která bude umístěna do atraktivního prostředí s hrůzu nahánějící atmosférou. Tvůrcem hlavní příběhové náplně není nikdo jiný než Paul Dini (Batman: The Animated Series, Ztraceni) a těšit se také můžete na licencované postavy společnosti DC Comics jako například Jokera, Killer Croca a pochopitelně samotného Batmana.

„Welcome to the Madhouse, Batman“

Jak asi velmi dobře tušíte, vžijete se do role populárního netopýřího muže, přičemž děj samotné hry bude zasazen do doby jen několika málo okamžiků po událostech letního filmového trháku Temný Rytíř. V úvodní animaci se vám tak naskytne zajímavý pohled, ve kterém vedete „lehce“ šíleného Jokera do nápravného zařízení v Arkhamu. Fanoušci batmanovského fenoménu jistě zpozorněli – ano, jedná se právě o ten nechvalně proslulý domov všech šílených a narušených osobností Gothamu.

Ovšem nebyl by to Joker, aby neměl nějaké to prohnilé eso v rukávu. Za pomoci kumpánů umístěných v léčebně se mu totiž povede utéct, bravurně překoná veškerá bezpečnostní opatření, převezme kontrolu nad všemi systémy komplexu a odřízne nebohou ochranku včetně vaší maličkosti od zbytku světa.

batmanaa_13.jpgbatmanaa_14.jpg

Aby toho však nebylo málo, vykutálený šašek vypustí všechny zadržované vězně na svobodu, a to i velmi nebezpečné jedince nedisponující ani špetkou citu či lidskosti. Vám tak nakonec nezbude nic jiného, než se pokusit ochránit místní personál, vrátit pomatené výlupky spolu s Jokerem zpět za mříže a připravit jim notnou dávku sedativ a audiokazet nepřekonatelných písní Standy Hložka. I když se může zdát zvolené prostředí jako procházka růžovým sadem, nesmíte zapomenout na prostý fakt, že Joker nikdy nehraje podle pravidel.

Nesmíte zapomenout na prostý fakt, že Joker nikdy nehraje podle pravidel

Podle toho také vypadá design lokací, kde se zdánlivě bezpečná místa jako mávnutí proutkem mění na smrtící pasti, ve ventilacích se místo vzduchu vesele prohání nervový plyn a únikové brány se jako na potvoru zavřou pokaždé, když utíkáte před početnou skupinkou nepřátel usilujících o váš mrzký život.

Temnota jako předpoklad úspěchu správného bijce

Zapomeňte tedy na řádně osvětlené a sterilizované lékařské zařízení, spíše se připravte na zatuchlý labyrint plný ponurých dlouhých chodeb ukrývající dosud neznámé hrozby a mentálně vyšinuté existence (zdravíme ex-právníka Thompsona). Na druhou stranu chtějí autoři nepřátelům zachovat pocit strachu z netopýřího bijce a idealizovat ho spíše jako nezranitelnou noční bestii, než obyčejného smrtelníka oblečeného v neoprenu. Tomu nasvědčují i ukázky bojů, kdy je důraz kladen především na využití všudypřítomné tmy a následného útočení ze zálohy.

 BatarangIngame1.jpg

V praxi to vypadá tak, že se ke skupince po zuby ozbrojených nepřátel připlížíte ve tmě. Abyste jim mohli způsobit hnilobné zlo v kalhotách, trefíte jednoho z nich batarangem do zátylku a schováte se za nejbližší sloup nebo jen vesele proletíte kolem nich na vystřelovacím háku. Vyděšení protivníci začnou zmateně pobíhat po místnosti a zběsile střílet na všechny strany, čímž se tak stanou snadnou kořistí, protože vás jen zřídkakdy dokážou trefit.

Vyděšení protivníci začnou zmateně pobíhat po místnosti a zběsile střílet na všechny strany

Přesto všechno se nemusíte obávat, že se bude jednat o stealth akci. I když mnohem častěji využijete pohostinnosti okolní tmy, neočekává se po vás, abyste se kolem každého amatéra nehlučně proplížili a nedali mu jednu za uši. Samozřejmě rozdáte spousty drtivých ran, zlomíte kvanta nosů a žeber, ale zabijete jen zřídka, ostatně jako Batman ala Černý Rytíř. Při obzvlášť dobrém úderu se hra automaticky zpomalí a detailně ukáže poslední ránu, kterou efektně uzemníte svého protivníka. Ke snadnější eliminaci zloduchů budete mít k dispozici spoustu kvalitních udělátek z vlastní futuristické zbrojnice.

batmanaa_15.jpgbatmanaa_2.jpg

O batarangu a vystřelovacím háku již byla řeč, těšit se ovšem můžete i na helmu s rentgenovým viděním, jež přijde vhod zejména při přepadávacích akcích nebo během tzv. vyšetřovatelského režimu, kdy prozkoumáte nebo nafotíte různé objekty a odešlete je ke zpracování do vaší soukromé databáze. Po zpracování těchto informací například zjistíte, kudy jít dále, jakým způsobem odvětrat nervový plyn z místnosti nebo jednoduše vystopujete uneseného a věčně opilého člena ochranky (podle částic alkoholu rozptýlené ve vzduchu).

Croc1.jpg

V současné chvíli vývojáři zvažují možnosti a rozhodují se, kolik dají hráči volnosti uvnitř blázince. Prozatím to vypadá, že podstatná část komplexu bude přístupná od samého začátku, a tak se v případě potřeby budete moci kdykoliv na příslušné místo vrátit. Tento model je celkem podobný městu Rapture v Bioshocku a tam fungoval na výbornou. Těšit se také můžete na ukryté přístupové cesty do tajných místností, kde si vylepšíte svůj zbraňový arzenál nebo získáte počet zkušenostních bodů navíc, díky kterým si vylepšíte, nebo zakoupíte, novou dovednost.

batmanaa_3.jpgbatmanaa_4.jpg

Jistě jste si podle okolních screenshotů udělali vlastní obrázek o grafické stránce hry, která prozatím vypadá velmi dobře. To má na svědomí použitý UT3 engine, jehož možnosti jsou ještě stále nevyčerpané a ve finálním stádiu hry může vše vypadat ještě o trochu lépe. Poslední třešničkou na dortu jsou bitvy s bossy, jež oproti Batmanovi vyniknou svou výdrží a hlavně výškou, jelikož by měli být až pětkrát vyšší. A to už se vyplatí, no ne?

Čekal jsem, že budeš silnější, Batmane!

Teď podle mého názoru nastal ten správný čas pro rychlou rekapitulaci. Batman: Arkham Asylum bude charakteristický svými brutálními boji na blízko, taktickým využitím všudypřítomné temnoty, bitvami s obřími bossy, detektivními znalostmi samotného Batmana, děsivou atmosférou léčebny pod kompletní kontrolou šíleného Jokera a vynikajícím audiovizuálním zpracování.

batmanaa_6.jpgbatmanaa_7.jpg

Podle nepotvrzených informací je titul už téměř dva roky ve vývoji a datum vydání je plánováno na léto roku 2009, a to pro konzole PS3, Xbox 360 a také platformu PC. Do té doby budeme pozorně sledovat dění kolem a v případě nových informací vás ihned upozorníme.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce
Výrobce: Rocksteady Games | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 25. srpna 2009
  • kvalitní příběh
  • temná a ponurá atmosféra
  • výborné audiovizuální zpracování
  • otevřenost světa a řešení
  • střídání tempa, spousta nápadů
  • brilantní bojový systém
  • boje s bossy nejsou nic moc
Diskuze (1) Další článek: Fallout 3 unikl na Internet

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,