Preview: Bloodrayne 2 – královna noci se vrací

vytisknout velikost písma
Her, v nichž jde především o upíry, není mnoho; dalo by se dokonce říci, že je můžeme spočítat na prstech jedné ruky. I to přidává pokračování rychlé arkády Bloodrayne na půvabu. Dodáme-li ještě, že hlavní hrdinkou bude opět fešná dhampírka, která dostala do vínku vylepšený systém komb, není prakticky co řešit. Veškeré detaily ještě před vydáním se dozvíte z našeho obsáhlého preview.
Preview: Bloodrayne 2 – královna noci se vrací

Výrobce hry: Terminal Reality (http://www.terminalreality.com)
Vydavatel hry: Majesco (
http://www.majesco-games.com)
Homepage:
http://www.bloodrayne2.com/
Datum vydání: říjen 2004

Minulý rok rozdělila fešná upírka Bloodrayne hráče na dva tábory. První z nich ji z důvodu neuvěřitelného spádu a rychlé akční hratelnosti obdivoval, druhý potom z víceméně stejných důvodů, k nimž se přidal rychle vykouknuvší stereotyp, zatracoval. V každém případě se ale značka Bloodrayne uchytila a přes nevelká ekonomická očekávání se hře podařilo prodat přes půl milionu kopií. Pravda, sice na všech platformách dohromady, i tak ale šlo pro menšího vydavatele Majesco o zlatý důl a také stříbrné plátno, protože známý režisér filmů podle her – Uwe Boll se rozhodl pro převedení nenapodobitelného image hlavní hrdinky a vůbec všeho okolo do filmové podoby. Hlavní roli si střihne z Terminátora 3 známá Kristiana Loken, takže bude, stejně jako ve hře, minimálně na co koukat, že pánové? Ale my samozřejmě nejsme filmový magazín, věnujeme se hrám a na tomto místě se nesetkáváme náhodně. Na základě zmíněných úspěchů by bylo přímo neodpustitelnou chybou, kdyby vydavatel Majesco podruhé nezaúkoloval tvůrce a neporučil jim vytvořit ve všech směrech lepší a propracovanější pokračování, na něž se nyní zblízka podíváme.

  

Doufám, že nespadnu dolů * To je zase bordel, tak rychle pryč * Sexuální harasment, to budu hlásit

Nasaďte si zuby a jedem!

Na postu hlavní hrdinky nenajdeme na první pohled mnoho změn. Opět se vžijeme do role dhampírky, tedy křížence člověka a upíra, Bloodrayne, ale tentokrát o něco později. Jak jistě víte, Bloodrayne je v zásadě hodná holka, která se v minulém díle zaobírala pitvou stovek nacistů, čímž zabránila globální katastrofě v podobě vítězství Hitlera. Naštěstí nezaznamenala nějakou radikální duševní otočku o 180 stupňů, ale zůstala pořád věrná dobrým zásadám. Od prvního dílu uplynulo dlouhých šedesát roků, jež si holka jedna prsa…ehm promiňte, zubatá vyplnila lovem svých nevlastních bratrů a sester, tedy potomků svého odporného otce Kagana, kterého z celého svého srdce nenávidí.

Jenže sama na ně tak docela nestačila a tyto mrchy se pořád množily a množily, až se přemnožily a nyní chtějí světu zasadit smrtelný úder a rozhodně ne z milosti. Kaganův kult má plán, který by upírům z cesty odstavil i ten předposlední (posledním je samozřejmě česnek, ale ten zase není až tak globálně nebezpečný), i když největší problém – chtějí do ovzduší vypustit látku, která by eliminovala sluneční záření, které vampýři moc nemusí a brání jim v opuštění jejich brlohů za denního světla. Pokud by se jim to povedlo, svět by se ponořil do husté temnoty, z níž už by se jen těžko dostával. Bloodrayne je tedy opět povolána svou organizací, aby už konečně jednou provždy vyřešila své rodinné problémy. Vzhledem k popularitě značky si tím sice nejsme tak jisti, že Rayne nedopadne jako poslední dobou nechvalně proslulá Lara, která se podle posledních informací opět snaží vylézt z hrobu, tentokrát dokonce za pomoci jiného hrobníka.

  

Sliduju a ani nepotřebuju prkno * Lézt po plotech umím samozřejmě taky * Těsně vedle

Co se týče propracovanosti příběhu, máme se rozhodně na co těšit. Přestože si tvůrci detaily nechávají pro sebe, můžeme prý očekávat nepoměrně propracovanější a komplikovanější story, než jaká byla u prvního dílu, což zní, v daných, nepříliš protěžovaných upírských podmínkách, jako balzám na duši. Duševním vývojem prošla i samotná Bloodrayne, která už není tak vyjukaná, ba právě naopak – je si vědoma všech svých předností, takže by s ní v jedné domácnosti bylo asi k nevydržení. Ale to nechme stranou, hlavní je, že je nyní pořádně ostřílená a nešetří ani cynickými hláškami hodnými například věčného Duke Nukema.

Ostříhejte si drápy!

Vy je totiž na rozdíl od Bloodrayne potřebovat nebudete, dalo by se říci, že by vám mohly i vadit, jelikož stejně jako v předchůdci budou i zde hrát prim rychlé stisky kláves. Ne však jedné či dvou, což bylo jednou z největších slabin prvního dílu, jelikož se primitivní mačkání bez ladu a skladu brzy zvrhlo v nudný stereotyp. Toho si byli autoři naštěstí vědomi a nyní vás chtějí nechat mnohem více ovlivnit krásné výpady prostřednictvím dokonalých komb. Tedy ona dokonalost bude spočívat především na vás, jelikož vy budete přesně ovlivňovat, co a proč se na obrazovce stane a jakým způsobem rozpáráte, případně rozsekáte nepřítele. Všemožné akrobatické prvky spojené s údery, kopy a sáním krve nám vzdáleně připomněly matrixovské efekty a jako v každé pořádné hře, ani v Bloodrayne by neměla chybět jistá forma zpomalení časového toku. Zatím sice není jasné, zda půjde o nedílnou součást nebo spíše takový bonus, každopádně by se s jeho pomocí mohla zábava ještě zdvojnásobit.

  

Tak ukaž co umíš * To čumíš, že jo? * Nápověda: hlavu hledejte na stěně

Gymnastické prvky naší upírky vypadají vskutku impozantně, až se při jejich provádění tají dech. Tohle by nezvládli ani ti nejlepší olympionici, a to si vezměte, že je Bloodrayne už zhruba pěkných sto let, kdy už sportovci nejsou jen za svým zenitem, ale povětšinou i po smrti.  Ruku v ruce s v předchozím odstavci zmíněnými komby se totiž nese i jistá implementace arkádových prvků stylu Prince z Persie, které mají hru okořenit o další rozměr. Užijeme si tak nejrůznějšího skákání, odvážného lezení po římsách, všechno hezky plynule a aby to bylo ještě zábavnější, mnohdy si na těchto ne úplně jistých platformách střihneme i nějaký ten souboj. Po vzoru nepovedené Catwoman se Rayne naučila lézt i po vypletených plotech.

Nejen rukama a nohama

Ač je na boj zblízka kladen mnohem větší důraz než minule a nebáli bychom se prohlásit, že je to i větší zábava, zabudují tvůrci do hry i palné zbraně. Většina z nich by měla vycházet z konvenčních kvérů, některé ale údajně překvapí. Co nás ale překvapilo už teď, je používaná munice. Některé zbraně fungují normálně na nábojnice, jež se povalují po levelech, ale vybrané artefakty, jako například notně upravená brokovnice umí mnohem více – jednoduše ji zaboříte do útrob zabitého protivníka a nasajete si plný zásobník. Jistě jste pochopili, že pojede na krev.

  

Kdo je silnější? * Samozřejmě já * Trochu gymnastiky nikdy neuškodí

Krve má být všude obrovská spousta, o což se postaráte především vy, tudíž je zcela jasné, že o munici nouze nebude. Terminal Reality dokonce vyhlašují ještě v mnohém zvýšený důraz na krev. Postarají se o to vskutku brutální komba a s nimi spojené fatality, tedy jakési konečné a nesmírně efektní údery. Přidáme-li ještě nějakou tu chladnou ocel, s níž se Rayne ohání jako s vidličkou u večeře, bude o rudé vymalování postaráno. Vylepšení došlo i vystřelitelné lanko s hrotem, které má Rayne po vzoru Spider-Mana u zápěstí. Vedle obyčejného přitáhnutí střílejícího nepřítele k sobě jím protivníka můžete protáhnout i po všech myslitelných koutech úrovně. Díky síle naší hrdinky si s ním zatočíte jako kovbojové s lasem. Vraťme se ale ještě krátce ke střelným zbraním – ty budou vedle pouhého ostřelování na větší vzdálenost použitelné i v kombech. Toto slovo se nám v článku objevuje se skutečně slušnou frekvencí, až se trochu bojím, že je tvůrci předimenzují a ona budou na rozdíl od předchozí neduživosti zase moc překomplikovaná. Doufejme ale, že k dosažení tohoto pólu nedojde a my se při nich dobře pobavíme.

Nepřátelští pohůnci se rozrostli do mnoha velice odlišných typů. Už nenarazíme na nacisty, ale spíše speciální jednotky, které se zapletou do příběhu a jeho jistou část budou stát proti vám. Hlavní esenci však vytvoří velké množství upírů všech možných typů. Dočkáme se i několika bossů, jež poznáme na první pohled. Nedá se sice říci, že by dosahovali gigantičnosti Painkillera, na druhou stranu to ani není třeba, aby dokázali pořádně potrápit i tak silnou holku jako je Rayne. K jejich eliminaci zajisté využijete rozličných upírských sil, jimiž se proti klasickým oponentům musí pořádně šetřit.

  

Pojď sem hochu * Dva na jednu a třetí už dobíhá * Že jsem to ale pěkná holka?

Bystřejší čtenáři si z textu preview již domysleli období, v níž se hra bude odehrávat. Jelikož se první Bloodrayne odehrávalo za 2. světové a druhý díl je vlastně pokračování po šedesáti letech, je jasné, že se podíváme do současnosti se vším všudy, tedy rozlehlými, neony oplývajícími městy, která si mimochodem prohlédneme především pod rouškou noci, což jim jedině dodá na atmosféře. I hrdinka trochu změní garderobu a oblékne si přiléhavější latexový obleček. Moc bychom nedali ani za to, kdyby si náhodou došla na plastiku, vždyť nemůže být „out“. A rozhodně dáme ruku do ohně za to, že jste takhle dobře vypadající stoletou babku ještě neviděli. Grafická vylepšení platí pro všechno – od detailního prostředí až po nejnovější efekty grafických karet. Pohyby vaše i nepřátel si pak vzala do parády technologie motion-capture, takže určitě bude na co se dívat. Připočteme-li k tomu všemu ještě nový fyzikální engine, který přidá na interaktivnosti a správnou ponurou hudbu, nebude si po technické stránce nač stěžovat.

Těšíme se
  • Lákavý svět upírů v současnosti
  • Zajímavý příběh
  • „Vylepšenou Rayne“
Bojíme se
  • Předimenzovanosti komb
  • Krátkosti hry

Jak to celé shrnout? Inu, jednoduše. Zatímco první Bloodrayne představovala spíše milé překvapení a co se celkové kvality týče, spíše jen lehký nadprůměr, očekává se od druhého dílu již něco více a podle všeho bychom se toho mohli v klidu dočkat. Nový systém komb, akrobatické prvky, vychytralí nepřátelé i špičková technická stránka – to vše a ještě mnohem více by hra měla obsahovat. Doufejme tedy, že taky bude.

Verdikt: Druhý díl se s vervou snaží překonat jedničku – a prostředky k tomu má více než postačující.

Jak se těšíme: 75%

Dostupné pro: PC, iPhone
Žánr: Akce
Výrobce: Terminal Reality | Webové stránky hry
  • Lákavý svět upírů v současnosti
  • Zajímavý příběh
  • „Vylepšenou Rayne“
  • Předimenzovanosti komb
  • Krátkosti hry

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 podzimních herních hitů, které prostě musíte mít

10 podzimních herních hitů, které pros…

Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?

10.  8.  2017 | | 12 N/A
4K obrázky z Battlefieldu téměř nerozeznáte od reality

4K obrázky z Battlefieldu téměř neroze…

Battlefield 1 stále patří mezi nejlépe vypadající hry současnosti. A z některých 4K pohlednic není těžké vyvodit, proč.

13.  8.  2017 | | 12 N/A
Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Je libo hokej? Nový ročník nejslavnější hokejové ligy světa klepe na dveře a spolu s ním i nový díl NHL od EA Sports. Jaké jsou první dojmy z betaverze?

11.  8.  2017 | | 4 N/A
7 herních pecek, které vás dostanou svou atmosférou

7 herních pecek, které vás dostanou sv…

Některé hry vám dokážou proniknout pod kůži tak hluboko, že tam zůstanou navždy. Jaké kdysi oslnily nás?

5.  8.  2017 | | 15 N/A
10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet M…

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

14.  8.  2017 | | 3 N/A
Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak východní tvorba udává směr (galerie)

Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak …

Možná jste o hře nikdy neslyšeli. Možná už se ji nemůžete dočkat. Ať je to jak chce, Tarkov nemůžete minout z jednoho důvodu - realismus.

9.  8.  2017 | | 4 N/A
Nejnovější aktualizace pro Playstation 4 konečně přinese češtinu

Nejnovější aktualizace pro Playstation…

Sony chystá na svou konzoli PS4 zbrusu novou aktualizaci s pořadovým číslem 5.0 a ta přinese celou řadu novinek. Pro našince je tu ale podstatná hlavně ta jedna.

10.  8.  2017 |
Uncharted: The Lost Legacy – když Nate není doma (recenze)

Uncharted: The Lost Legacy – když Nate…

Mysleli jste si, že série Uncharted skončí čtvrtým dílem? Tak to jste na omylu, ještě je tu Chloe a Nadine!

17.  8.  2017 | | 5 N/A