PC | X360 | PS3 | Akce | Konzole

Preview: Brothers in Arms: Hell`s Highway – druhá světová jen tak neomrzí

Již třetí díl poměrně dobře přijaté střílečky Brothers in Arms „překvapivě“ slibuje ještě zábavnější, intenzivnější a hezčí akci než minule. Preview prozradí, jakými prostředky toho chtějí tvůrci dosáhnout.

Objednejte si Brothers in Arms: Hell`s Highway na shop.Doupě.cz

Brothers in Arms: Hell`s Highway (PC): 899,- Kč

Brothers in Arms: Hell`s Highway (PS3): 1599,- Kč

Brothers in Arms: Hell`s Highway (Xbox 360): 1499,- Kč

Platforma: PC, PS3, X360
Žánr: akce
Výrobce: Gearbox Software (
http://www.gearboxsoftware.com/)
Vydavatel: Ubisoft (
http://www.ubi.com)
Datum vydání: podzim 2007

Druhá světová válka s námi jistě nějaký ten rok ještě pobude, alespoň tedy co se týče videoher. Úspěchy titulů jako Call of Duty, Medal of Honor nebo Brothers in Arms není možné přehlédnout. A když hráče to bojování s vojáky, co slouží jednomu kníratému pseudomalíři, tak baví, je vydávání pokračování zavedených sérií více než logické. Brothers in Arms: Hell`s Highway nemá být žádnou přehnanou revolucí, ale vylepšením fungujících herních mechanismů.

  
Teď jim stačí jen zamávat * Hoši, bojovat! * Řekni nějaký vtip

Například příběh a věci s ním spojené mají na hráče zapůsobit daleko více než v předešlých hrách, tvůrci z Gearbox Software tak chtějí nabídnout zážitek podobně silný jako ve slavném filmu Zachraňte vojína Ryana. Opět se převtělíte do role seržanta Matthewa Bakera, tentokráte však je třeba zvládnout operaci Market Garden. Během tohoto náročného výletu k nizozemsko-německým hranicím se setkáte s různými postavami odlišných charakterů. Autoři se z nich budou snažit udělat uvěřitelné osobnosti, jež se na bojišti chovají pokud možno přirozeně a vykazují netsrojené emoce. Tohle sice slyšíme při představování každé druhé hry, jenže u BiA: HH by zmíněné vlastnosti mohly alespoň z části fungovat díky technologické vyspělosti v oblasti obličejových animací. Emoce jako strach či pláč se tak mohou stát věrohodnější, zvláště pak při různých skriptovaných událostech.

Kdo se schová, vyhraje

Vylepšen má také být systém krytí, kterému nelze upřít jistou podobnost s Tom Clancy`s Rainbow Six: Vegas. Pokud se nacházíte poblíž zdi nebo nějaké překážky, stačí zmáčknout tlačítko a postavička se za ni schová a kamera se přesune do pohledu třetí osoby. Váš přehled o aktuální situaci je tak rázem takřka dokonalý, což se dá brát ve válečné vřavě jako velká výhoda.

  
Jak máme nakreslit kachničku? * Zeď nám spadla * To byla řacha

Jenže o volbě úkrytu je třeba přemýšlet, protože schováni za plaňkovým plotem se dávce z MG-42 vyhnete leda tak v nějakém fantasmagorickém snu, nikoliv však v poměrně realistické válečné hře. Různé překážky jako ploty, vozidla, sochy nebo i pytle s pískem půjdou rozstřílet, samozřejmě odpovídajícím vybavením.

Tým, tým, tým, tým. Tým. Už to slovo zní skvěle

Pod vaše velení budou spadat tři různě vybavené týmy. Každý z nich má mít určité vlastnosti, takže až uvidíte někde špatně zaparkovaný tank, stačí říct chlápkům s bazukami, kteří problém elegantně vyřeší. Ovládání spolubojovníků se naštěstí nezdá složité, stačí podržet určitý knoflík a kurzorem označit cílovou lokaci přesunu nebo vojáka, kterého si přejete zlikvidovat ­- umělá inteligence se postará o zbytek. Strategické prvky tak lze najít i u Hell`s Highway, navíc zůstala zachována i červená kolečka nad hlavami německých vojáků. Barva těchto symbolů ukazuje odhodlanost k boji či morálku. Nebylo by překvapením, kdyby byl zaručený postup ve stylu „po demoralizaci nepřítele jej stačí jen šikovně obejít a elegantně připravit o život“ hojně využíván i při postupu v operaci Market Garden, obzvláště potom, když k odchodu na věčnou dovolenou stačí jen několik málo kulek. Že se Matt Baker necítí zrovna ve formě, poznáte podle obrazovky zbarvené do červena, přesto se výše popsaný opatrný postup rozhodně vyplatí. Ne každému se to musí líbit, avšak alespoň je to změna od Rambo-hratelnosti se stovkami padlých nepřátel a nespočítatelným množstvím vystřílených nábojů.

  
Já si létám, já se vznáším * Tak je to střílečka nebo simulátor záchranáře? * Ta válka už leze na mozek

Válka nikdy nevypadala lépe

Snaha o vytvoření realistické hry půjde asi nejvíce vidět na prostředí a chování zbraní. Stejně jako minule, i v Hell`s Highway bude prostředí vytvořeno s velkým důrazem na autentičnost, tedy podle skutečných reálií. Jelikož BiA: HH vyjde na ty výkonnější z trojice next-gen konzolí a PC, tak díky použití Unreal enginu 3.0 vypadá hra uvěřitelně a krásně. Samozřejmě nebudou chybět nejnovější grafické efekty, precizně vymodelované postavy, detailní prostředí a dobře zpracované stíny.

Na co se těšíme
  • Perfektní audiovizuální zpracování
  • Pohlcující atmosféra
  • Taktický postup hrou
Čeho se bojíme
  • Málo významných novinek
  • Stereotypní hratelnost
  • HW nároky

V tomto kontextu zní obzvlášť zajímavě zpomalený záběr na nějakou atraktivní událost jako například výbuch granátu v houfu nepřátel nebo povedený headshot. Celkově se Brothers in Arms: Hell`s Highway jeví jako velice atraktivní ztvárnění bojů druhé světové války, mimo jiné také pro své specifické herní mechanismy. Stříleček s podobnou tématikou existuje sice víc než dost, avšak pokud bude zajímavá hratelnost starších dílů Brothers in Arms ještě vylepšena, nezbývá než nadšeně uvítat další dobrou hru.

Jak se těšíme: 85 %

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | akční FPS z druhé světové
Výrobce: Gearbox Software | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 25. září 2008
  • autentická atmosféra
  • poutavý příběh
  • občas grafika
  • nulová evoluce hry
  • technické chybky
  • zoufalá AI
Váš názor Další článek: Perský princ míří na Xbox

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,