Preview: Chicago 1930 – mafiánem nebo strážcem zákona?

Píše se rok 1930. Prostřednictvím nové hry od tvůrců úspěšných strategií se podíváme do Chicaga, města protkaného kriminalitou, vydíráním, korupcí a v neposlední řadě nelegálním obchodem se zbraněmi či alkoholem. Hra, těžící ze stejné atmosféry, jako oblíbený český titul Mafia, vám dá možnost hrát za zločince i policisty. Vyzkoušeli jsme dabovanou českou verzi a nabízíme vám naše dojmy.
Kapitoly článku

Po divoce-západních Desperados a sherwoodsko-středověkém Robinu Hoodovi se Spellboud Software vydal se svým třetím titulem, strategií Chicago 1930, do prostředí úspěšně otestovaného českou Mafií - do Ameriky třicátých let minulého století, do období prohibice a bojů mezi policií a mocnými gangsterskými rodinami.

Zkušení vývojáři se správně rozhodli neriskovat a řídili se heslem, nesahej na to, co funguje. V praxi to znamená, že herní systém, který znáte třeba z toho Robina Hooda, zůstal v podstatě zachován. Nicméně byl vylepšen, protože vždycky je co vylepšovat, takže ovládání je nyní příjemnější, více "user-friendly". Novinkou je použití zpomaleného času, který vám dává více prostoru pro ovládání svých figur. No, nevím, osobně bych dal přednost normální pauze, ve které by se daly rozdat příkazy.

Hra se od dob svých předchůdců také žánrově poněkud posunula, takže pokud bych ji měl nějak charakterizovat, označil bych ji jako taktickou real-time strategii s RPG prvky. Prostě taková momentálně módní směska. Ale zábavná a hratelná.

Demo nabízí po jedné misi z každé kampaně - ano, v Chicago 1930 budete mít možnost zahrát si jak za "hodné", kdy v osobě policisty Edwarda Nashe bojujete na straně zákona, tak za "zlé". To se vtělíte do postavy Jacka Berretta a jako takový plníte úkoly pro svého bosse - Dona Falcona. Misí v každé kampani bude celkem deset, úkoly v nich plněné by měly být různorodé. Doufejme, protože demo toho zas tak moc neukazuje. Jako policista jste posláni vyšetřit vraždu státního návladního, ale je to takové přines, odnes, podrž, dojdi semhle a potom běž támhle... S výjimkou jediného akčního momentu, kdy jste nuceni tasit zbraň proti podplacenému kolegovi, je to celkem nuda, která se dá absolvovat za pár minut.

Gangsterská mise je o poznání zajímavější, dostanete dva pomocníky (jeden umí střílet a druhý se prát) a jdete rozmlátit nepřátelské rodině její zásoby whisky (ach, jaká škoda...) v nelegální továrně. Ale také to není nic, nad čím byste museli moc přemýšlet. Hra vás vede za ruku, dílčí úkoly se průběžně mění, splněné odškrtávají, nové objevují. Vždy máte celkem jasno, co máte dělat a kam jít.

Obtížnost hry je nastavitelná - na tu nejlehčí začínáte misi jako nabušení borci, nepřátelé jsou napůl slepí a hluší. Gangsterská mise se dá absolvovat bez jediného výstřelu, jen s boxerem (později baseballovou pálkou) a kusem špagátu na svazování omráčených nepřátel. Na hard je to o poznání složitější - výchozí statistiky nemáte vůbec skvělé, nepřátelům se spraví zrak i sluch a připadali mi podstatně agresivnější.

RPG prvky jsou zajímavým zpestřením - každá postava má určitou výchozí úroveň základních vlastností - schopnost střelby, boj s chladnými zbraněmi, charisma, házení a léčení. Některé postavy mají zvláštní bonusy. V akcích se získávají zkušenosti a vlastnosti se postupně vylepšují. Také občas narazíte na jednorázový upgrade, jakým je např. v demu vylepšení střeleckých schopností. Těžko ale zodpovědně soudit z dema a jeho dvou misí, jak to bude vypadat při plnění kampaní - jestli bude vliv vlastností skutečně znát nebo jestli si vyrobíte několik "namakaných" borců, se kterými projdete zbytek hry, eventuálně jestli to bude jen taková ozdůbka bez valného praktického významu. Uvidíme...

Panduláci mají určitou inteligenci (i když nijak závratnou). Pokud například na někoho namíříte zbraň, posoudí situaci a pokud se necítí na přestřelku, zvedne ruce nad hlavu a vzdá se. Můžete ho samozřejmě i potom zastřelit, ale předpokládám, že se to odrazí na charisma, nebo prošacovat, omráčit a svázat. Policista může vzdávající se postavě nasadit pouta.

Když už někoho zabijete, vypadnou z něj předměty, které měl v okamžiku svého skonu u sebe. V policejní misi bylo nutno s těly napřed pohnout. Počet slotů v inventáři je omezený a nosnost postav rovněž. Takže sběratelé mají smůlu, rozhodně neodnesou všechno, na co cestou narazí, ale budou si muset pečlivě vybírat. Všiml jsem si také, že se nevyplatí dobíjet zbraň, pokud není úplně prázdná - hra nepočítá náboje, takže ať už doplňujete jednu kulku nebo šest, vždy vás to stojí celý zásobník. Vzhledem k omezenému inventáři je dobré si to hlídat, abyste neplýtvali municí.

V obou misích narazíte na spoustu zamčených dveří, ke kterým budete muset hledat klíče, pro které budete muset mít místo v baťohu, abyste je mohli sebrat. Na druhou stranu, po odemčení všech zámků, ke kterým ten konkrétní klíč pasuje, klíč zmizí a místo ve slotu se zase uvolní. Předměty v inventáři se aktivují myší, ovládaní je vůbec natolik intuitivní, že by s ním nemusel mít nikdo potíže.

Co dál dodat? Muzika doprovázející hru se mi líbila, byla příjemná, podbarvující a nevtíravá, grafika je fajn, rozhodně neurazí. Navíc mám rád strategie s izometrickým pohledem, takže já byl spokojen. S hodnocením dabingu musíme počkat na recenzi, protože hra bude kompletně lokalizovaná do češtiny. Stejně tak si počkáme se závěrečným hodnocením, v hotové hře může být ledacos jinak. Zatím se však zdá, že se do našich obchodů blíží docela fajn hra na "četníky a na zloděje".

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,