Preview: Clive Barker´s Jericho – temnota přichází

Jedna z nejočekávanějších hororových akcí letošního roku se kvapem blíží. Co si pro nás připravila hra označená cejchem hororové legendy Cliva Barkera? Dozvíte se v dnešním preview..

Platforma: PC, Xbox 360, PS3
Typ hry: FPS
Výrobce: Merkury Steam Entertainment (
http://www.mercurysteam.com/)
Vydavatel: Codemasters (
http://www.codemasters.com/)
Distributor v ČR: není
Homepage:
http://www.codemasters.co.uk/games/index.php?gameid=2089&territory=EnglishUK
Datum vydání: podzim 2007

Co se vám vybaví, když se řekne Clive Barker? Že nic? Nevěřím! Vždyť Clive Barker je jednou z legend psaného i hraného hororu, který navíc stále chodí po Zemi a rozsévá na všechny strany ztřeštěné, hnusem nadité nápady. Ale dobrá, zkusíme to jinak. Když se řekne Hellraiser, Everville, či Mystérium, věřím, že alespoň polovině z vás se nad hlavou rožne ona pověstná žárovka, tolik charakteristická pro potrhlé animované seriály. A právě Barker stojí za všemi jmenovanými skvosty hororové kultury. Vězte, že právě tento nadějný anglický spisovatel/herec/režisér/producent se po několika málo letech vrací i na pole počítačových her (poprvé do tohoto spektra zabrousil před šesti roky s kupodivu komerčně neúspěšným Clive Barker´s Undying). Je na čase začít se bát!

Maminko, já se bojím

Nový příběh, který si pro nás Barker připravil nás tak zavede do odlehlé pouště kdesi v severní Africe, kde z písku povstalo zlem nasycené starověké město Al Khali. V době mobilů a satelitů na oběžné dráze tento úkaz nemohl uniknout žádnému většímu státu, a tak se chvíli po vynoření vydává za městské hradby švýcarská garda. Jak už jistě tušíte, neohrožení bojovníci v rudých mundůrech se po čase přestanou hlásit, a představitelé jednotlivých států budou muset šáhnout po někom kapánek ostřejším.

  

Ke slovu se tak dostává speciální zásahová jednotka zvaná Jericho, která se celá desetiletí stará o pořádek na Zemi a bojuje proti paranormálnímu šmejdu, povětšinou z cizí dimenze. Je na čase, abyste se seznámili se skupinou, se kterou pravděpodobně zašpiníte nejedny trenýrky. Velitelem vaší jednotky bude kapitán Ross, jemuž budou zdatně sekundovat kněz Rawling, Frank Delgado, Billie Church a lesbička Abigail Black (v budoucnu bezpochyby nejoblíbenější charakter). Samozřejmostí je záplava nejrůznějších nadpřirozených schopností, které jsou zmíněným postavám dopřány, a které budete moci bezmezně využít k dosažení vytyčeného cíle. Krom konvenčních zbraní do vašeho arzenálu zapadne i pyromancer, telekinetička, exorcista, či ranhojič, obdařený snad ještě větší vyřídilkou než Dr. House.

I see dead people...

S takto složenou jednotkou se vypravíte za hradby tajemného města, abyste zjistili o co to sakra jde, případně zabránili vstupu nepovolených osob do naší dimenze. Díky tomu se při procházení městem a hledání té jediné a správné cesty, vedoucí k cíli, setkáte s nejrůznějšími zlořády, počínaje mrtvými křižáky a vojáky z první světové války, a konče zmutovanými démony s větším předkusem než má Vlasta Parkanová. Ale není důvod stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko.

  

Aby hráči nepřipravení a rozklepaní nemuseli hned čelit monstrům toho nejhrubšího zrna, bude starodávné město umně rozděleno systémem vnitřních hradeb. A to není vše, každý nový sektor, do něhož se dostanete tak bude představovat záplavu nových a bezpochyby originálních příšer, které se pokusí připravit vás o pár litrů vaší drahocenné krve. A to pořád není všechno. Krom nových příšer se v každé pracně vydobyté části budete muset poprat i s jinou dobou. Jednotlivé průchody mezi těmito zónami by totiž měli fungovat jako jakési mezidimenzionální brány, které s vámi proberou dějepis z trochu jiné strany.

Barker. Aby černá, černá byla

Aby se procházení jednotlivých levelů stalo ještě snazším, a celá hra ještě dynamičtější, připravili si pro nás tvůrci možnost libovolného přepínání mezi jednotlivými charaktery. V závislosti na herních situacích, které vyvstanou, se budete moci, nebo spíš muset rozhodnout, s kterou postavou bude nejlepší tu či onu překážku zdolat. Krom toho se dočkáme i částečného naskriptování rozličných situací, kdy se vám na obrazovce objeví tlačítko, které je třeba zmáčknout pro rychlý úhyb a doražení soupeře. Dle slov autorů se tak hra stane daleko svižnější a přístupnější hráčům, takže si ji budou moci všichni dokonale vychutnat.

Na co se těšíme
  • Originální zápletka
  • Temná atmosféra
  • Jednotlivé zpracování lokací
  • Zástup roztodivných příšer
Čeho se bojíme
  • Nedostatek plen pro dospělé

Tomu by ovšem mělo výrazně dopomoci i na první pohled precizní grafické zpracování, které má na svědomí španělský tým Mercury Steam Entertainment. Pro všechny náruživé hráče jsou připraveny desítky různorodých lokací, jejichž design má pod dohledem samotný Clive Barker, záplava dech beroucích efektů a samozřejmě spousta dalších efektních věcí, které z vaší konzole, či stolního počítače, vyždímají úplné maximum. A kdyby náhodou ještě trocha toho výkonu zbyla, zaměstná ji údajně vyšperkovaná umělá inteligence protivníků, díky které se pro vás procházení jednotlivých úrovní stane opravdovým peklem.

Tak na podzim přátelé

Jak vidno, Clive Barker´s Jericho má nakročeno více než dobrou cestou. Pokud se vývojářům, stejně jako vydavatelské společnosti (Codemasters) podaří udržet tenkou hranici mezi dokonalým dílem a absolutním propadákem spíše na té příjemnější polovině, máme se rozhodně na co těšit. A když se to nezadaří, alespoň si užijeme parádního reklamního souboje mezi jednotlivými zimními trháky, které si už brousí zuby na naše povětšinou poloprázdné peněženky.

Jak se těšíme: 98 %

Váš názor Další článek: Hail to the Chimp se drží v kolonce next-gen

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,