Preview: Command & Conquer 3: Kane’s Wrath – rozšíření ve velkém stylu

Pár nových misí, jednotek derivovaných s těch stávajících a balík multiplayerových map – standardní postup při výrobě datadisku. Válečný štváč Kane se nyní rozhněval, aby podobně smýšlející konkurenty zadupal náplní, která má udělat z C&C3: Tiberium Wars takřka novou hru.
Preview: Command & Conquer 3: Kane’s Wrath – rozšíření ve velkém stylu

Poslední bitva je dobojována, krev padlých vojáků uctěna závěrečnou videosekvencí. Tím obvykle kapitola života hry končí, ovšem ne v případě ságy Command & Conquer, která hráče ve své brilantní neinovativnosti provází již od roku 1995. Elixír na herní nesmrtelnost nalezla série zejména díky příběhům zasazeným do rozpolceného světa budoucnosti, jenž je bohatý jak na charismatické vůdce definující svébytné válčící strany celého konfliktu, ale rovněž na těžkotonážní bojovou techniku s legendárními Mammoth tanky v předních liniích. Kdyby Electronic Arts vydali další díl stavějící jako každý předchozí na relativně neopracovaných základech Duny, fanouškovská základna prahnoucí po dalších příbězích by se po něm utloukla.

    
Nové jednotky se budou dělit do subfrakcí * Radiální menu na Xbox 360 * I bude Kane`s Wrath bue hýřit efekty


Výkonný producent Mike Verdu nicméně v rozhovoru pro GameSpot naznačil, že chce hráčům přinést něco víc. Po dokončení třetího dílu zůstala na návrhářských stolech tuna nevyužitého materiálu, jenž se tvůrcům do hry nepodařilo nepresovat a hodlají jej do jediné popsané koncepční A4ky zabudovat do datadisku Kane’s Wrath. C&C3: Tiberium Wars představoval pouhý odpich, na kterém společnost vyzkoušela, zda letité principy strategie se stavěním základny a kupením hromady jednotek stále fungují. Kanův hněv nyní nabídne vylepšení takřka každého aspektu hry – centrem očekávání se stávají nové jednotky, změna stylu hry za každou ze zúčastněných stran, nově zpracovaná kampaň, ovládání ve verzi pro Xbox 360 a především masivní válečný příběh.

Expanze se v nové kampani pro jednoho hráče již nesoustředí na menší potyčky mezi notorickými frakcemi (GDI, bratrstvo NOD a mimozemští Scrinové jsou zpět). Místo toho se scénáristé zpracovali celých dvacet let bezútěšného života na Zemi, které se potáhnou od posledních událostí zachycených v Command & Conquer: Tiberium Wars, přejdou přes dění z C&C3 a zasáhnou až tři roky za něj, aby divákovi vysvětlili, co se stalo po poslední tiberiové válce. Kampaň bude stejně jako minule doprovozena filmovými sekvencemi ve vysokém rozlišení – v tomto ohledu se vysokorozpočtový datadisk rovná plnohodnotnému titulu. Vrací se řada známých herců, přičemž již název předznamenává, že pleš Johna Kulana hrajícího ďábelského Kanea byla nadvakrát navoskována a zaleskne se na LCD panelech nejčastěji.


Zná herní svět charismatičtějšího plešouna?

Kampaň nebude pouze časově rozsáhlejší, ale přinese novinky i v samotné své skladbě. Pryč je lineární sled misí! Svět Command & Conquer je o celosvětové válce a té mnohem více odpovídá globální tažení známé například již z jiné strategie od Electronic Arts, Battle for Modele-Earth 2. Tam se systém rozdělení planety na jednotlivá teritoria, z nichž si hráč vybíral, kam se aktuálně vydá, jmenoval War of the Ring. Zde je to Global Domination a jak potvrdil Verdu, má přinést něco víc než jen možnost volby, zda bude hráč v další misi bojovat na poušti nebo uprostřed města. Kampaň má vyžadovat břitké uvažování, do kterého teritorie přeskupit své nejsilnější jednotky, kde zřídit výrovny těžkých tanků apod. Lze jen doufat, že EA do konceptu přinese něco nového a nesnaží se pouze udělat ze strategického módu War f the Ring další generický základ recyklovaný v dalších hrách.

Příchod čtvrté strany do konfliktu by přehlednost a svébytnost stávajících frakcí jen zkomplikoval, a tak z kasáren a výrobních hal vyjíždějí pouze nové jednotky.  Znalce tiberiové série je zamířen návrat technologie vznášedlových tanků pro GDI, zatímco temnější NOD se znovu chodí velení nad kyberneticky upravenými vojáky. Hratelnost by měla přínosně ozvláštnit diferenciace technologického stromu každé ze stran. Tu si lze představit jednoduše tak, že stejně jako doposud bude hráč vyrábět staré známé jednotky, až dospěje do bodu, v němž bude moci vynaleznout dva typy nových technologií, nebo chcete-li podfrakcí, jak je nazývají tvůrci. Podle toho, kterou zvolí, rozštěpí se další zpřístupněné výdobytky výrobního procesu. Byť je to drobné vylepšení, které ve vlastní sérii přichází možná až příliš pozdě, půjde o příjemné ozvláštnění lineárního seznamu jednotek, které se dříve vyráběly bez rozmyslu jako na běžícím pásu.

 
Ilustrační obrázky

Kane’s Wrath má kromě kampaně vpíchnout adrenalin do srdce v menší míře také multiplayerové hře. Již nyní probíhají komentované zápasy a oficiální stránka hýří informacemi o aktuálním dění, přičemž vrcholem kulturního ledovce se stalo vysílání pořadu BattleCast PrimeTime v minulých týdnech. Expanze přinese na dva tucty nových map, další změny se dotknou především vyladění uživatelského rozhraní. To se mohutně týká verze pro Xbox 360, která naplňuje význam spojení „mít armádu pod palcem“. Levá analogová páčka vyvolá přehledné kruhové menu, jež podobně jako v připravovaném Halo Wars umožní několika pohyby kontrolovat celý výrobní proces. Již žádný přesun kurzoru na starodávné menu choulící se u kraje obrazovky! Strategie zůstávaly věrny platformě PC díky přítomnosti klávesnice a myši. Nabízí se heretická otázka – budou si majitelé osobních počítačů někdy v budoucnosti kupovat gamepad, aby si zahráli C&C?

Na co se těšíme
  • Epičtější příběh doprovozený filmovými sekvencemi
  • Nově zpracovaná kampaň
  • Diferenciace válčících stran do dílčích subfrakcí
  • Návrat kybertechnologií a vznášedlových tanků
Čeho se bojíme
  • Mód Global Domination jen kopií War of the Ring?
  • Jen aby Kaneovi z tiberia nenarostly vlasy

Kane’s Wrath dle dostupných informací představuje ambiciózní přídavek, který nevychází pouze z módního trendu vydávat expanzi. Tvůrci mají v zásobě spoustu přidaného obsahu a mají šanci, že se jejich dílo zařadí po bok datadiskových legend jako Starcraft: Brood War a dalších.

Jak se těšíme:  84 %


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 5 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 6 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
V Minecraftu postavíte cokoliv, podívejte se na Paříž z 19. století

V Minecraftu postavíte cokoliv, podíve…

Minecraft nás svými možnostmi nepřestává překvapovat. Nejzajímavější projekty jsou však stále ty, které simulují reálná města.

17.  7.  2018 | | 5 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A