Preview: Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Jedna z nejočekávanějších her tohoto roku již pomalu ale jistě klepe na dveře. Dali jsme si tedy tu práci a sehnali veškeré dostupné informace, které vám nyní souhrnně předkládáme v tomto preview. A jako bonus přidáváme pět zbrusu nových screenshotů.

Platforma: PC, X-Box 360
Typ hry: RTS
Výrobce: Electronic Arts Los Angeles (
http://jobs.ea.com/eala/about.html)
Vydavatel: Electronic Arts (
http://www.ea.com/)
Distributor v ČR: EA Czech (
http://www.electronicarts.cz)
Homepage:
http://www.ea.com/commandandconquer/
Datum vydání: 28.3.2007

Sérii Command and Conquer zřejmě není potřeba představovat. Jedná se o jednu z nejúspěšnějších herních sérií, které kdy byly vytvořeny, o tom není pochyb. Nyní se na vaše obrazovky řítí zbrusu nový přírůstek s výstižným názvem Tiberium Wars. Odhrňme tedy závoj tajemství a pojďme se mu společně podívat na zoubek.

  
Ukázka z filmu „Válka světů“ * Znáte to, když někomu hoří koudel u zadku * Ukázka napoleonské bitvy – jedna strana útočí, druhá blbě čumí

Prologue

Příběh hry vás zavede do nedaleké budoucnosti, a to přesněji do roku 2047, čili do doby po uplynutí šestnácti let od událostí v C&C Tiberian Sun: Firestorm. Tiberium nyní pokrývá značnou část zemského povrchu, ale i přesto se nezastavitelně šíří dál a spokojeně přeměňuje okolní prostředí v sebe samotného. Země již tedy není takovou, jakou ji znáte. Je rozdělena na tři zóny, které se od sebe liší stupněm zamoření.

Tzv. Modré zóny pokrývají 20% planety a jsou tiberiem téměř netknuty. Na tomto území žijí poslední přeživší z námi známého civilizovaného světa (GDI). Žluté zóny zabírají přesně 50% Země a jsou lehce kontaminovány. Tyto lokace jsou domovem většiny lidské populace, která zde ve válkou zničených a zpustošených oblastech žije (NOD). Zbývajících 30% naší planety je neobyvatelnou a nehostinnou krajinou, která svým vzhledem silně připomíná mimozemský povrch, a tak zde nic zemského nedokáže přežít (kromě Chucka Norrise).

  
Souboj Titánů * Masivní opékání buřtů * Rest in pieces!

V těchto dobách se neslavně známý Kane vrací do vedení Nodského bratrstva a vyráží tak dech všem, kteří si mysleli, že je mrtvý. Neváhá ani minutu a podniká masivní globální útok proti GDI. Útokem drtí jednu modrou zónu po druhé a vedení GDI si čím dál tím více uvědomuje svůj možný zánik…

Příběh ala Hollywood – fakta nebo fikce?

Jak už někteří z vás správně tuší, jste to právě vy, kdo může zvrátit osud celého lidstva a také celé planety. To, co jsme vám prozatím řekli, je oficiální verze příběhu. Z dostupných informací je ale patrné, že se do globálního boje vmísí i třetí – mimozemská – rasa, která řádně zatřese děním na naší nebohé planetě.

Děj hry bude prezentován ve formě jednotlivých filmových vstupů, které podle všeho nemají daleko k hollywoodským snímkům. To samé se dá říci o hercích. Natáčení se zúčastnili i leckteré celebrity jako například Tricia Helfer (Battlestar Galactica), Josh Holloway (Ztraceni) nebo Michael Ironside (Hvězdná pěchota). Tomu tedy říkáme herecké obsazení.

  
Boj o dominantní postavení na trhu * Boj o základnu probíhá do posledního muže * What a hell!

Skoro to i vypadá tak, že doby hraní filmových herců v počítačových hrách nejsou tak daleko, jak by se mohlo na první pohled zdát. Inu, nechme se překvapit.

Návrat ke kořenům

Autoři zdůrazňují, že se v tomto pokračování chtějí vrátit na úplný začátek série. Co si pod tím představit? Jednoduše řečeno, hra by se neměla nijak výrazně lišit od prvního dílu, což se sice může zdát jako chybný krok, ale nutně tomu tak nemusí být. Hra bude totiž obsahovat řadu novinek, které by jí měly dělat více zábavnou než kdykoliv předtím.

Těšit se můžete na staré známé jednotky jako například Predator nebo Mammoth tank za GDI, nad Flame a Stealth tanky zaplesají srdce patřící především příznivcům NODu. Pochopitelně přibudou jednotky zcela nové, o kterých se však mnoho neví, stejně tak jako o mimozemských (můžeme jen hádat z dostupných screenshotů).

  
Zřejmě svítí na obou semaforech červená * Výměna názorů za přispění efektu Iontové bouře * Neoprávněná mimozemská aktivace

Co se týče novinek, těch by nemělo být poskrovnu. Z hlediska jednotek může potěšit notně vylepšená umělá inteligence, která by se měla adaptovat na váš herní styl. Tedy, pokud budete více útočit, můžete od počítače očekávat to samé. Pokud někdo z vás preferuje silnou obranu, AI se tomu přizpůsobí a začne například co nejrychleji zabírat vhodné zdroje surovin.

Samotné boje také doznají určitých změn. Jednotky se nyní můžou pohybovat ve formacích a automaticky vyhledávají vhodná místa pro krytí. Význam obsazování budov bude mnohem větší, protože mnohem více vydrží a stanou se tak nedílnou součástí obrany vaší základny.

V jednoduchosti je krása

Změň dozná i interface, který by měl být výrazně vylepšený. S tímto pomocníkem byste měli co nejjednodušeji a co nejefektivněji stavět různé budovy či jednotky, což zřejmě znamená jediné – hra klade důraz především na samotnou akci. Upřímně můžeme říct, že si již nedokážeme představit jednoduší interface než ten, který jsme viděli v posledním díle.

Co se týče hratelnosti, ta by měla být údajně posunutá na zcela novou úroveň. Rozluštění této reklamní vsuvky zřejmě spočívá v dokonale vybalancovaném poměru všech stran, za které si budete moci zahrát. Singleplayerová kampaň čítá více než 30 (!) různých misí, což považujeme za úctyhodné číslo. Multiplayer je vyvíjen pro potřeby progamingu a již nyní se zvažuje přijetí hry do letošní soutěže World Cyber Games.

Hra více hráčů bude obsahovat VoIP komunikaci, nové spectator módy a také možnost přidávání komentářů přímo hráči. Autoři se tak zřejmě snaží hru co nejvíce přizpůsobit sportu, a tak se můžete dočkat sledování přímých přenosů jednotlivých zápasů a možná i živého komentátorského vstupu. Fantazii se meze nekladou a pokud vše klapne tak jak má, bude to opravdu něco zajímavého.

Slušivý moderní kabátek

Audiovizuální zpracování bude hlavní předností C&C: TW. Hra využívá silně modifikovanou verzi SAGE enginu, který byl použitý například v C&C: Generals a sérii BFME, a tak se můžete těšit na opravdové grafické orgie a výborné efekty (ostatně posuďte sami z okolních obrázků). Minimální hardwarové požadavky by neměly být nijak vysoké, ale rozhodně si hru nezahraje každý. Doufejme tedy, že vývojáři hru dostatečně optimalizují, aby si ji mohla většina hráčů bez větších problému zahrát.

  
Obrázek zahrádky ze třetího tisíciletí * Bar u Modré ústřice * Zavřete Iris!!!

Epilogue

C&C: TW vypadá jako zajímavý počin a pokud dodrží autoři vše, co slíbili, nevidíme žádný důvod, proč by neměla mít hra velký úspěch. Je sice pravdou, že se v podstatě nejedná o nic nového, což může zklamat právě ty z vás, kteří namísto kroku zpět očekávali spíše krok kupředu.

Pokud však bude hra dovedena po stránce single i multiplayeru do stavu podobnému dokonalosti, absence nových nápadů rozhodně vadit nebude. Když k tomu všemu připočteme fakt, že bude ke hře dodán i plně funkční editor map, můžeme s klidem říci, že se již teď můžete na tento AAA titul dopředu těšit.

Na co se těšíme
  • nová hratelná strana
  • excelentní audiovizuální zpracování
  • profesionální filmové sekvence
  • rychlá a jednoduchá akce
  • výborná hratelnost
  • je to Command and Conquer
Čeho se bojíme
  • vyšší hardwarové nároky
  • vysoká cena

Datum vydání je stanoveno přesně na 28. března tohoto roku, a tak byste si měli pomalu začít střádat kováky a házet je do svého podvyživeného prasátka.

Jak se těšíme: 90%

Dostupné pro: PC, X360
Žánr: Strategie | RTS
Výrobce: EA LA | Webové stránky hry
Diskuze (25) Další článek: Máme Burning Crusade! Rozbalte ji s námi

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,