Preview: Conan – barbar v rudé

Barbar Conan je hned po Gandalfovi nejznámější fantasy postavou. Není proto divu, že kromě knih a filmů se tento hrdina dočkal několika herních zpracování a minimálně jedno na něj ještě číhá – akční adventura Conan, jež k nám zamíří již za měsíc.
Objednejte si na shop.doupe.cz
Conan 
  • PS3: 1 799 Kč
  • Platforma: PS3, Xbox 360
    Typ hry: Akční adventura. Hodně akční adventura
    Výrobce: Nihilistic (
    http://www.nihilistic.com)
    Vydavatel: THQ (
    http://www.thq.com)
    Homepage:
    http://www.conanthevideogame.com
    Datum vydání: 23. října 2007

    Žil v dobách, kdy země byla prosáklá krví. V dobách, kdy platilo jen právo silnějšího. A on byl silnější vždy! Toto motto prolíná filmem Barbar Conan, který v roce 1982 proslavil tehdy rakouského kulturistu, dnes kalifornského guvernéra Arnolda Schwarzenegera. Slavný barbar má ale kořeny výrazně hlubší. Poprvé spatřil světlo světa již v roce 1932, když jej jako hlavní postavu pro svou povídku použil spisovatel Robert E. Howard.

      

    Dobrodružství svalnatého Conana se sice odehrávají na Zemi, ale ve fiktivní době – v hyborianském věku, v časech "mezi tím, kdy moře pohltilo Atlantidu a její zářivá města a dobou, kdy povstali synové Árijští." Od té doby se z Conana stala jedna z nejslavnějších fantasy postav; jako jeden z mála se může co do popularity a komerčního úspěchu dovolit srovnávat i s takovými giganty, jakým je Frodo Pytlík.

    Desítky spisovatelů jej stále znovu a znovu oživují a nechávají jej prožívat další dobrodružství; setkali jsme se s ním v kinech (Barbar Conan, Conan Ničitel a ve filmu Rudá Sonya se ujal vedlejší role) i v televizi (animovaný a později hraný seriál Conan Dobrodruh, animovaný seriál Conan a mladí válečníci). Stranou nezůstaly komiksy, má vlastní sběratelskou karetní hru a samozřejmě i počítačové hry. Zatímco společnost Funcom se chystá příští rok přivést na světlo světa bájnou Hyborii v podobě MMO akční hry, již za pár týdnů se dočkáme rubačky od THQ.

      

    Když Conan, tak Ničitel

    Příběh titulu Conan není založen na základech žádného textu z pera slavného Howarda ani žádného z jeho mnoha následovníků. Tvůrci pro svou hru vytvořili vlastní zápletku, fanoušci svalnatého barbara se ale mohou těšit i na staré známé lokace.

    Příběh se má točit kolem ztráty Conanových čtyř čarovných částí zbroje, které nyní musí získat. S každou z nich mu přibudou nové schopnosti v podobě (ehm...) magických útoků. Jistě, Conan je barbar jak má být, jenže podle autorů si prostě uvědomuje užitečnost kouzel, takže jaképak copak. Po cestě se setkáme s vnadnou lučištnicí A`kannou, za kterou si také střihneme pár misí.

    Hyborianská éra

    R. E. Howard měl velkou zálibu v historii, na druhou stranu ale chápal úskalí spočívající ve spojování historických reálií se smyšlenými fakty a událostmi. Proto se, jak sám přiznává čistě z komerčních důvodů, rozhodl vytvořit na jednu stranu sice z historie vycházející, na stranu druhou ale zcela smyšlený svět se vším všudy. Aby jej učinil čtenářům bližší, rozhodl se jej umístit na zemi do dávných dob – jak sám píše, do doby "mezi tím, kdy moře pohltilo Atlantidu a její zářivá města a dobou, kdy povstali synové Árijští." V jiném jeho podání někam mezi léta 14.000 a 10.000 před Kristem.

    Howardovo zasazení zahrnuje Evropu, severní Afriku a část Asie s drobnými odkazy na další místa a kontinenty (například Mayapan, tedy Severní Amerika). Geologické rozdíly jeho světa oproti realitě, na niž jsme zvyklí, vysvětloval pohybem tektonických desek a geologickým vrásněním – mapy zemí Conanových dobrodružství zhruba odpovídají vědci předpokládané podobě Země před zhruba 40 milióny lety.

    Každý, kdo hrál Ninja Gaiden nebo God of War bude v Conanovi okamžitě jako doma. Každý typ zbraní má vlastní série útoků – jinak se vám bude bojovat s jednoručním mečem, odlišně se dvěma a jinak s obouručákem. Navíc dostaneme k dispozici ještě pár základních útoků nezávislých na zbrani a možnost soupeře chytit a pořádně mu zlámat kosti v těle.

      

    Samozřejmostí je možnost házet po nepřátelích jak jednotlivé zbraně, tak i různé předměty ze svého okolí. Nechybí ani náročnější možnosti pro zkušenější hráče, kteří si mohou do sytosti užít navazování jednotlivých komb či možnosti odrážet nepřátelské útoky a pak nepřátele zabít jediným, samozřejmě značně efektním útokem.

    Pro každý ze tří stylů pak bojem a příležitostným otevíráním ukrytých truhel sbíráte zkušenosti, jež vám průběhem času tu posílí základní schopnosti a útoky, támhle přidají nové kombo a onde zase supersilný nabíjecí útok. Ke slovu samozřejmě přijdou i speciální magické síly získané z jednotlivých částí vašeho znovunalezeného brnění. Ty vám umožní například dočasně přeměnit vaše nepřátele v kámen, seslat na jejich hlavy ohnivý déšť a podobně.

    Když Ničitel, tak krvavý

    Základním prvkem všech bojů v Conanovi bez ohledu na vaše zkušenosti je násilí. Všude spousta krve, usekané končetiny (ano, i tohle hra umožňuje), rozpáraná břicha a rozpůlené hrudníky – toho všeho si užijete dosyta. Dojem násilí již jen umocňuje fakt, že mrtvá těla nemizí, naopak zůstávají na svých místech jako trvalé důkazy vašich schopností. O nepřátelích se rozhodně nedá říct, že by se v nich – poté, co spatří svou smrt v očích šíleného barbara – krve nedořezal, protože každý z nich dokáže této životodárné tekutiny vystříkat na vás a vaše okolí během pár sekund více, než kolik byste jí našli v běžné krevní bance.

    Vámi a vašimi útoky násilí nekončí. V mnoha lokalitách jsou různá propadla, bodáky vyjíždějící ze stěn, obří gilotiny... Všechny nabízejí jak vám, tak i vašim nepřátelům spoustu možností, jak nepěkně zemřít. A v případě nepřátel také možnost zůstat rozčtvrcený a připíchnutý na svém místě natrvalo.

      

    Ovšem aby takovéto krvavé orgie patřičně vynikly, chce to dobrou vizuální stránku – nejen technologickou, ale estetickou. Ani v jednom případě se nemusíme bát. Engine vypadá úžasně, přičemž o podobu jednotlivých postav, lokací i zbraní se zasloužil Frank Frazetta, Conanův dvorní malíř, který má na svědomí nejslavnější obálky knih a nejznámější Conanovy artworky.

    Světlé stránky hry
    • Barbar Conan jak má být
    • Nádherná farzettiovská grafika
    • Spousta akce
    • Ještě větší spousta krve
    Temné stránky hry
    • Zbytečně moc násilí
    • Zbytečně moc krve
    • Zbytečně moc akce
    • Neconanovský příběh

    Hra samotná bude obsahovat 14 misí a autoři odhadují, že půjde dohrát za 8 až 12 hodin. Ovšem pouze pokud nebudete hledat panny. Ano, slyšíte dobře. Ve hře bude podle slov autorů poschováváno přes 20 unesených, zneuctěných, k smrti odsouzených či jinak zneužitých panen, které náš svalnatý barbar může najít a zachránit před smrtí či dokonce před osudem horším než smrt. Ačkoli dívky samotné nejsou pro hru podstatné ani z příběhového, ani z herního hlediska, autoři se domnívají, že jejich průsvitný, roztrhaný či zcela chybějící oděv bude pro hráče dostatečnou motivací k tomu, aby si hru o pár hodin protáhli a všechny je nalezli.

    Jak se těšíme: 80 %

    Diskuze (2) Další článek: Listopadové vydání UT 3 ohroženo

    Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,