Preview: Condemned 2: Bloodshot – doba temna a brutality ještě neskončila

I když se místy proslýchá, že hororový žánr nemá mezi herními studii silné zázemí, očividně se jedná o velkou lež. Jasným důkazem je vývojářské studio Monolith Productions, co titul to hit. V současné době pilně pracuje na pokračování temné akce Condemned a my zjistili některá zajímavá fakta.
Předobjednejte si na shop.doupe.cz
Condemned 2: Bloodshot 
  • Xbox 360: 1 699,- Kč
  • PS3: 1 699,- Kč
  • Platforma: PS3, Xbox 360
    Typ hry: krimi/survival FPS
    Výrobce: Monolith Productions (
    http://www.lith.com)
    Vydavatel: SEGA (
    http://www.sega.com)
    Distributor v ČR: není znám
    Homepage:
    http://www.condemnedgame.com
    Předpokládané datum vydání: 2008 

    Vývojářské studio Monolith patří k těm několika málo vyvoleným, kteří vytvářejí další a další kvalitní hitovky pro stále nenasytnější hráče po celém světě. Z jeho rozsáhlého portfolia si namátkou připomeňme třeba morbidní Blood, špionážní No One Lives Forever, spodky trhající F.E.A.R. (dnes již Project Origin), kriminální Condemned nebo temnou konzolovou akci The Darkness. Jak samotný název tohoto článku napovídá, dnes se spolu podíváme na zoubek druhému dílu launch titulu konzole Xbox 360 Condemned: Criminal Origin, a to s oficiálním označením Condemned 2: Bloodshot. Je tedy jasně patrné, že strach a boj o holý život od minula rozhodně nepoleví.

    Alkohol – metla lidstva

    Příběh druhého dílu bude zasazen do přesně jednoho roku po skončení událostech svého předchůdce. Opět se vžijete do role vyšetřovatele sériových vražd Ethana Thomase, na kterém však zkušenosti z předchozího vyšetřování zanechaly dramatické následky. Prožitá traumata totiž utápí v nekonečných lahvích alkoholu, přičemž se z něj celkem rychle stal ohyzdný bezdomovec. Když však dostane zprávu o zmizení svého kolegy, rozhodne se znovu postavit pevně na nohy, a tak nabídku na opětovné zařazení do týmu SCU nakonec přijme.

      
    Tady máš facana! * Tak a teď jsem zrudnul vzteky! * Brokovnice mi neublíží, hehe.

    V úvodní animaci uvidíte Thomase prozkoumávajícího opiové doupě místních živlů, přičemž jen kousek od jeho pozice operuje zbytek týmu. Pocit bezpečí však záhy zmizí, když nešťastně spadne do výtahové šachty, čímž se od svých kolegů nedobrovolně odpojí. Po menší dramatické akci, kdy o vlásek unikne kontaktu výtahu s jeho hlavou, odpovídá kladně svému týmu na dotaz, zdali je vše v pořádku a nedělá si z nich jen pšouky. Obratem dostává rozkaz prozkoumat blízké okolí, a tak vezme opodál ležící cihlu a samotná hra začíná…

    Temnota a brutalita povyšuje na další level

    Jak si tedy můžete sami snadno domyslet, ve druhém díle bude boj zblízka opět hlavním pilířem celé hry stejně tak jako u minulého dílu, avšak dozná rapidních změn. Tou největší bude zavedení systému mocných komb, díky kterým své nepřátele efektivně sundáte pomocí příslušného namačkání tlačítek. Komb bude početné množství, a tak se můžete těšit až na čtyřicet různých způsobů smrtí vašich protivníků. K použití střelných zbraní pochopitelně také dojde, nicméně jejich munice bude celkem vzácným artefaktem, a tak si budete muset pomoci okolnímu předměty nebo dokonce okolím samotným. Proto také bude životně důležité, abyste se nevrhali zbytečně do bojů, pokud vás k tomu okolnosti nedonutí.

      
    Ale nééé... * Táto, ty jsi pil! * Fuj čokle, kde máš místo. Místo!

    Když se tedy připletete do přestřelky místního gangu a pokusíte se kolem nich proběhnout, během chvilky skončíte na zemi ve tvaru připomínající cedník. Pokud si však počkáte, až se kluci navzájem vystřílí, spokojeně si po nich vezmete zbraně s municí a půjdete si po svých. Míra realističnosti je totiž velká, protože jediná dobře mířená kulka vás okamžitě pošle do věčných lovišť. Pokud vás předchozí díl šokoval drsnými scénami a hutně hororovou atmosférou, raději se už nyní pomalu připravujte na masivní útok na vaše smysly. Přeci jen ne každý snese pohled na moment, kdy švihnete šíleného bezdomovce cihlou přes xicht, chytnete ho za pačesy a omlátíte mu hlavu o záchodovou mísu za doprovodu zvuku tříštící se lebky (i přesto však autoři zdůrazňují, že se prý nebude jednat až tak o realistické ztvárnění jako v případě často zakazovaného Manhunt 2).

    Čas na svačinu

    I když to celé vypadá jako jedna velká neřízená řež všeho živého, pochopitelně tomu tak není, tedy alespoň zčásti. Drsná akce sice bude vyplňovat spoustu herního času, nicméně sem tam se vám dostane odlehčení. Přeci jen nemůžete mít neustále napjaté nervy díky hrůzu nahánějícím pomalým přesunům temnými uličkami, nebo ještě lépe chodbami v temných opuštěných skladištích, kde se mnohdy ještě stále nachází hledaný vrah. Ke slovu se tedy dostanou i vaše pracovní povinnosti, a tak bude třeba zajistit místo činu a přijít danému zločinu (většinou brutální vraždě) na kloub. K tomu vám pomohou vylepšené vyšetřovací metody a samozřejmě nástroje. Zatímco v předchozím díle se události vyřešily téměř automaticky bez využití mozkových buněk, teď tomu tak už nebude, i když je pravdou, že stačit bude mozek velikosti zaječích varlat.

    Raději vám to názorně ukážu na příkladu. V roli Ethana dorazíte na místo činu a máte za úkol  záhadu vyřešit. První věcí bude nafocení všech důkazních materiálů a pochopitelně samotného místa. Začnete samozřejmě u mrtvoly, přičemž její obrázek odešlete do centrály, kde dojde k jeho okamžité analýze. Obratem jste dotázáni na spoustu doplňujících informací, tedy například na to, jestli s mrtvolou někdo hýbal. To snadno zjistíte pomocí UV lampy, která lehce zobrazí i smytou lidskou krev. Pokud tedy uvidíte čáru krve od ložnice do obýváku, je jasné, že s tělem někdo manipuloval – a vy tak máte první dílek z celkové mozaiky trestného činu. Postupně, a údajně rychle, naleznete všechny potřebné části do evidence, čímž přijdete celé věci na kloub a tím ve hře postoupíte o kousek dále. Je ale nutné upozornit, že akce budou častější, čili berte tuto „fíčr“ jako zábavnou formu mezihry pro vaše oddychnutí od všudypřítomného strachu.

    Na co se těšíme
    • 40 způsobů smrti nepřátel
    • nový soubojový systém využívající komba
    • temná atmosféra a řádná porce strachu
    • vyšetřovací praktiky pro ulehčení od akce
    • vynikající audiovizuální zpracování
    Čeho se bojíme
    • stereotypní akce
    • přihlouplá AI
    • přehnaná brutalita

    Autoři mají na vývoj tohoto titulu přesně 15 měsíců, a tak bychom se ho měli dočkat někdy v prvním kvartále letošního roku, a to pouze pro konzole Xbox 360 a PS3, čímž tedy autoři zjevně opustili exkluzivitu pro konzoli od Microsoftu, a co je horší, také platformu PC. I když byl původně kladen důraz pouze na hru pro jednoho hráče, nakonec se dočkáte i podpory více hráčů a samozřejmě online zápasení. Jako třešničku na dortu jsme vyčmuchali, že se bude prý na motivy této série natáčet stejnojmenný film, a nám tak nezbývá než se vroucně modlit, aby se o tom nedozvěděl Uwe Bowl a nezprznil ho tak jako v případě Alone in the Dark.

    Jak se těšíme:  85%

    Dostupné pro: X360, PS3
    Žánr: Akce | krimi/survival FPS
    Výrobce: Monolith Productions | Webové stránky hry
    • 40 způsobů smrti nepřátel
    • nový soubojový systém využívající komba
    • temná atmosféra a řádná porce strachu
    • vyšetřovací praktiky pro ulehčení od akce
    • vynikající audiovizuální zpracování
    • stereotypní akce
    • přihlouplá AI
    • přehnaná brutalita
    Diskuze (3) Další článek: Blizzard zahájil Blizzcast

    Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,