Preview: Dark Messiah of Might and Magic - zkouška temnotou

Lidská rasa vymírá, na všechno jste sami. Na nějakou pomoc rozhodně nečekejte. Připravte se na tvrdé bitky o osud světa, protože Temný Mesiáš přichází.

Platforma: PC
Žánr: FPS akce
Výrobce: Arakane Studios
Vydavatel: Ubisoft
Homepage:
http://www.mightandmagic.com/
Datum vydání: září/říjen
objednat titul na shop.Doupě.cz

Je to již nějaký ten pátek, kdy jsme poprvé zaslechli dupot tehdy neznámé first-person záležitosti Dark Messiah of Might & Magic. Jedinou zajímavou informací bylo nasazení týmu Arkane Studios, který již měl na svědomí úspěšnou hru Arx Fatalis (2002). Od té doby nebylo o těchto autorech ani slechu. V nynější době je ovšem roztržitá doba nenávratně pryč a široká hráčská scéna s napětím očekává velkou pecku. Dejme však přednost oficiálním informacím.

  

I zelená krev poteče * „Hej, ty velká ošklivko, hlavně neobživni!“ * Na férovost se nehraje

Dark Messiah of Might & Magic je first-person akce, která je ovšem mírně potřísněna kapkami RPG prvků, jež se vztahují především na schopnosti hrdiny. Hráč přebere roli mladíka jménem Sareth, který byl již od útlého dětství cvičen a veden k jediné věci – zabíjet. Při jeho tvrdém tréninku byl kladen důraz nejen na boj v tváří v tvář, ale také na dovednosti v oboru čar a kouzel. Pole působnosti bude představovat záhadný svět Ashan, který je po dlouhá staletí sužován silou Temného Mesiáše. Jeho monstra zahltila celý svět a lidská rasa po tisících umírá. Jedinou záchranou je náš hrdina, který tak musí vzít osud lidstva do svých rukou.

Hrdina je schopen naučit se třem povoláním – válečník, mág či vrah. První povolání je ryze kontaktní, tudíž velmi nebezpečné. Hlavní zbraní je třpytící se meč. Vrah upřednostňuje především tiché výpady, z nichž se odvozuje i jeho zbraňová výbavička. Ta se skládá ze dvou věcí, a to dýky a luku. Dýkou lze nejen zabodávat nepřátele, ale dokonce jí lze i vrhat (při druhé volbě je zásoba dýk neomezená). Luk má také několik speciálních funkcí. Krom té střelné je tu další velmi užitečná volba, při které na předem vytipované místo vystřelíme šíp, na jehož konci je uvázáno lano. Díky takto banálnímu triku se leckdy dostaneme na nepřístupná místa, nepočítaje efektivních útěků před stády zrůd.

  

Využité štítu je denním chlebem * Tak s tímhle bude asi problém * „Chlapi, udělám si oběd jo?“

Třetí a zároveň poslední povolání je mág. Jeho schopnosti mu dovolí několik kouzel, jejichž smrtící účinek se zvyšuje v závislosti na zkušenostech hráče. Mezi zveřejněná kouzla patří například zmražení, spálení, zmenšení, odhození do velké dálky a další. Jak je vidět, legrace si užijeme ve velkém, a to zdaleka ještě nejsme u konce. Díky kvalitnímu engine, jenž staví na základech Half Life 2, se můžeme těšit na velký interaktivní svět, který je plný překážek a nástrah. Není problém napíchnout nepřítele na kůl, prohodit ho policí, utrhnout s ním několik trámkům apod. Kreativitě se zkrátka meze nekladou, tudíž se nemusíme spoléhat pouze na zbraně, ale také na okolní objekty, jež nám budou mnohdy ku pomoci.

Jak je z výše uvedeného textu patrné, nedočkáme se ničeho inovativního. Ačkoliv se to možná zdá nepravděpodobné, tak všechny věci byly již někde přítomny. Ostřílení hráči nejspíš nabudou dojmu stereotypnosti. Na jednu stranu nezbývá než jim dát za pravdu, ovšem ta druhá, dle mého názoru přívětivější varianta nám ukazuje, že i starší věci mohou uchvátit a dokonce i pobavit.

  

Ledviny jsou velmi zranitelným místem * „Uhněte, takhle se přikládá“ * „Udělej mi laskavost, pozdravuj kolemjdoucí“

Krom vypiplaného prostředí se můžeme těšit na velmi variabilní bojové scény. Ve světě Ashan je samozřejmě boj na denním pořádku, takže vývojářům muselo být jasné, že nestačí pouze občasné poklepávání tlačítek. A že se snaží, to je jasně patrné z uvolněných trailerů. Všechny zrůdy se dokonale brání, využívají aktuálního místa, ve kterém se právě nachází, a bojují do posledního dechu. Jejich smrt dá mnohdy pořádně zabrat, o čemž svědčí jejich svalová hmota a někdy i velikost.

Bojovat budete převážně s gobliny, trolli, draky, obry, s různými pekelnými nestvůrami... Zkrátka fantasy svět se vybarví v celé své kráse a není důvodu nabývat pochybnosti.

  

Není těžké uhodnout, komu bude sražena hlava * „Co děláte? To jsem přece já“ * Obrana, první pravidlo boje

Po několika hodinové pouti zjistíme, že zručnost hrdiny se zjevně zlepšila, což má logicky velký vliv na samotný průběh bojů. Už dokážeme napoprvé trefit nepřátelské hlavy, náš organizmus zesílí, svalová hmota výrazně nabude na objemu a celková výdrž je viditelně lepší. Ano, také na těchto věcech se podílí zmiňované RPG prvky.

Kampaň poskytne 12 rozsáhlých singleplayer misí, které budou plné zvratů a zajímavých konců. Do poslední chvíle nebude hráč tušit, jak to všechno dopadne. Alespoň to tvrdí oficiální zdroje. Zbraní si odzkoušíme více než 30 a nutno dodat, že některé z nich budou vskutku zajímavé. Ptáte se jaké? To se autoři snaží do poslední chvíle tajit. Pokud se vám nebude zamlouvat scénář, tak jistě podlehnete multiplayer zábavě, která poskytne zázemí až pro 32 online hráčů najednou. Krom známého módu Deathmatch budou přítomny také (údajně) revoluční způsoby online zábavy, které budou mít co dočinění s vylepšováním zkušeností hrdiny.

Těšíme se
  • Atraktivní bojové scenérie

  • Interaktivní prostředí

  • Spousta efektů a zbraní

Bojíme se
  • Vysoké HW nároky
  • Krátká herní doba
  • Vysoká návykovost

Dark Messiah of Might & Magic se jeví jako velmi kvalitní dílko, jež si omotá kolem krku velkou spoustu herních nadšenců. Už z hlediska kreativní zábavy, které si ve světě Ashan užijeme hojné množství. Před několika dny se objevila informace, že se brzy dočkáme demoverze. Oficiálně bylo datum vypuštění určeno na září, avšak později odloženo na 8. října 2006. Do té doby se holt musíme smířit s aktuálními informacemi a pěknou porcí obrázků.

Jak se těšíme: 85% 

Dostupné pro: PC
Žánr: Akce | FPS
Výrobce: Arkane Studios | Webové stránky hry
  • RPG prvky
  • Určitá nelinearita úrovní
  • Zábavná fyzika
  • Chytlavá hratelnost
  • Pár chytrých nápadů
  • Poměrně nudné boje
  • Spousta drobných chyb
  • Slabý závěr a celkově průměrný příběh
  • Tupá AI
  • Chvílemi ztrácí dech
Diskuze (8) Další článek: Nový týden: Video a mašiny

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,