PC | X360 | PS3 | Akce | Konzole

Preview: Dead Space 2 – mrtví holubi se vracejí

Cupitání stovek malých nožiček, vrzání rezavějícího kovu a atmosféra, že by se plazmovou řezačkou dala krájet.
Kapitoly článku

Issac však není sám, kdo dostane do vínku nové schopnosti, svou evolucí si museli projít i nepřátelé. Dle prvních dostupných informací se tak nejen dočkáte několika nových druhů, ale budete moci pozorovat i propracovanější chování umělé inteligence. Jako příklad tvůrcům posloužili slabí mutanti, kteří se budou seskupovat kolem silnějších, aby je uchránili před vaším plazmovým hněvem, stejně jako se prý vyskytne druh poskytující určitým nepřátelům jakýsi reaktivní pancíř – do místa, kde střelíte, se přesunou paraziti z povrchu Nekromorfova těla a učiní ho tak odolnějším.

gs6.jpg gs8.jpg

Abych ale jen nemlátil prázdný a mrtvý vesmír, musím se zmínit i o změně prostředí, která dle dostupných artworků a screenshotů Dead Space nehorázně sluší. Místo opuštěné lodi USG Ishimura, jejíž prostory byly až klaustrofobně úzké, se totiž ve druhém díle hráč podívá na palubu vesmírné stanice Sprawl, jež poskytovala ubytování několika tisícům lidí. A jako taková musí mít samozřejmě vše, co se očekává od soběstatečného městečka – zábavní parky, nemocnice, zoo a kostely.

Musí mít samozřejmě vše, co se očekává od soběstatečného městečka – zábavní parky, nemocnice, zoo a kostely

Při pobíhání po stanici tak budete pořád objevovat něco nového a místo stále stejných koridorů z původního Dead Space se dočkáte gotickou architekturu připomínajících svatostánků, úzkých údržbářských cest nebo již zmiňované ZOO. Zkuste si představit, že na vás vyrazí zmutovaný tygr, nebo dokonce zombifikovaný slon, jako v sérii Resident Evil. Má to něco do sebe, že ano? Když k tomu navíc přidáte i kompletně zničitelné prostředí, dostanete scénu jako z Apocalypsy, potažmo z Bioshocku.

gs3.jpggs7.jpg

Unitologisté

Když už popisuji novinky ve hře, určitě by stálo za to prozradit i něco více o příběhu. Autoři jsou ohledně detailů poměrně skoupí na slovo, ale i tak se podařilo zahraničním kolegům vyštrachat pár gs13.jpgstřípků, které napovídají, že se tentokráte bude vše točit kolem církve Unitologistů, lidí, jež uctívají posvátný Marker. A vy jakožto vůdce přeživších budete moci podniknout cestu do jejích svatyň a přijít na kloub tomu, jak je možné, že Nekromorfové opět ožili. A občas se budete muset brodit i skrze střeva – ostatně, jednoho z bossů prý máte doslova rozstřílet zevnitř.

Když se potom rozhlédnete po okolních scanech a prvních obrázcích, můžete si udělat obrázek o tom, jak naturalisticky nechutný obrázek to díky detailní grafice bude. Přesto ale i po propátrání každého pixelu a přečtení každého písmenka tohoto textu zůstane spousta otázek nezodpovědna – není to však proto, že bych svou práci odflákl, ale proto, že zatím žádné další zprávy nejsou. Musíme si zkrátka počkat na dobu, kdy se na stanici podíváme osobně, či se tvůrci smilují a naservírují nám aspoň video. Věřte mi, pokud nás budete sledovat, budete jedni z prvních, kdo jej uvidí.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | Akční horor
Výrobce: Visceral Games | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 25. ledna 2011
  • Skvělá atmosféra
  • Výborné tempo
  • Stanice Sprawl
  • Isaac a jeho halucinace
  • Spousta vylepšní
  • Poměrně klasický příběh
  • Kampaň mohla být i delší
  • Občas až moc akční
  • Multiplayer jen do počtu
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,