Preview: Devil May Cry 4 – lovec démonů brzy opět na scéně

Jak na Nový rok, tak po celý rok. A protože bychom rádi, aby byl letošní rok minimálně stejně tak dobrý jako minulý, je třeba začít něčím opravdu zajímavým. Poměrně nedávno vyplynuly na povrch zcela nové informace o čtvrtém pokračování famózní série Devil May Cry a my tedy nevidíme jediný důvod, proč se o ně s vámi nepodělit.
Preview: Devil May Cry 4 – lovec démonů brzy opět na scéně

Platforma: PC, X360, PS3
Typ hry: third-person akce
Výrobce: Capcom (
http://www.capcom.com)
Vydavatel: Capcom (
http://www.capcom.com)
Distributor v ČR: CD Projekt (
http://www.cdprojekt.cz)
Homepage:
http://www.devilmaycry.com
Datum vydání: únor 2008

Být americkým herním novinářem je někdy i přes svá nesporná úskalí opravdovou výhrou. Nedávno to zjistili sami novináři z Gamespotu nebo stejně populárního IGN, kterým se týden před Vánočními svátky objevil v poštovní schránce příjemný dáreček od herního giganta Capcom. Tím nečekaným prezentem byla review verze dlouho očekávaného titulu Devil May Cry 4, a tak my čeští redaktoři můžeme jen tiše a smutně závidět, protože k nám bude mít tato verze ještě dlouhou cestu. V každém případě jsou kolegové solidární a uvolnili své poznatky a zkušenosti z úvodních pěti úrovní, čímž se nám nahromadil dostatek nového materiálu pro update našeho předchozího preview. Zároveň vás však hned na začátku varujeme, článek obsahuje pár spoilerů!

Veterán Dante a novopečený Nero

Jak jste se mohli dozvědět z našeho minulého článku, v DMC4 se zhostíte role dvou rozdílných charakterů. Jedním z nich bude starý známý drtič Dante, druhým úplný zelenáč Nero. Oba jsou k vidění hned v úvodní animaci, kdy Dante napadne Sanctuse – velitele Řádu meče – přímo v jeho katedrále. Protože je však Nero jeho členem, okamžitě začne svého pána chránit a rozhodne se uštědřit Dantemu tvrdou lekci. Právě v tento okamžik celá animace končí a hra plynule přechází do rukou samotného hráče. To tedy znamená dvě věci – první polovinu celé hry absolvujete v roli Nera a už na jejím samotném začátku budete muset řádně propleskat sympatického Danteho.

  

Ironií je, že tato nemilá akce slouží pro hráče jako tutoriál, aby si osvojil základní pohyby a bojové styly nového hrdiny (například trojitý skok nebo používání revolveru Blue Rose, meče Red Queen a paže Devil Bringer). Po ubrání dostatečného množství zdraví vašemu starému známému se spustí další animace, v níž raději souboj opouští, jelikož se k němu blíží posily pevně odhodlané nebohému Nerovi pomoci. Sanctusův zástupce Credo nařizuje Nerovi, aby okamžitě vypátral neznámého útočníka a přivedl ho zpět. Tím tedy Nero získá pocit, že je Dante prachbídný zloděj a vrah, obzvláště když vidí, že je jeho velitel Dantem popraven, a proto se ho snaží dostat za jakoukoliv cenu.

Více bojů, více znalostí

Podle zahraničních kolegů budete Nera ovládat poměrně dlouho a až zhruba kolem třinácté úrovně se vám již konečně dostane vytoužené chvíle, v níž vám pod ruku přijde opět Dante. Ať už ale budete ovládat kohokoliv, některé zákonitosti zůstanou stejné, většina z nich dokonce i z předešlých dílů této oblíbené série. Tedy, čím více se budete snažit například dokončit level co nejrychleji nebo používat komba co nejefektivněji, tím větší si vykoledujete hodnocení na konci každé úrovně. Po jeho kompletním přepočítání získáte výslednou známku určující příslušný počet tzv. Proud Souls. Díky nim si pak můžete na začátku každé úrovně vybrat novou dovednost nebo si naopak vylepšit stávající, přičemž to samé platí i u používaných zbraní.

Příklad si názorně ukážeme na Nerovi: můžete si vybrat třeba nové Red Queen mečové kombo, účinnější náboje pro Blue Rose nebo si zvýšit dosah mocné paže Devil Bringer. Vybrat si ovšem lze nejen z fyzických upgradů, ale také i z psychických jako třeba okamžité navýšení Exceed ukazatele, díky čemuž budete rozdávat mnohem silnější údery svým nepřátelům. Postupem času však přestanou být některé naučené znalosti dostačující, a protože počet Proud Souls nebude nijak vysoký, bude třeba s nimi šetřit. Proto vám autoři umožnili odstranit dříve naučené, ale už nedostačující a nevyužívané vlastnosti, přičemž investované body se vám pochopitelně vrátí a vy je zcela logicky použijete pro vývoj nových a lepších vlatností.

  

Zapomenout také nesmíme na staré známé sbírání orbů během procházení úrovní, díky kterým si pak můžete koupit nové věci nebo si dokonce navýšit ukazatel zdraví a tím tak prodloužit život vašeho aktuálního svěřence. Za zmínku také stojí možnost si znovu zahrát aktuální úroveň pro získání dodatečného počtu orbů a Proud Souls, čili pokud nebudete na nové nepřátele stačit, relativně snadno se na ně natrénujete. Otázkou ale zůstává, jestli na to budete mít vůbec chuť, protože jak sami víte, některé úrovně v sérii DMC bývají opravdu dost tuhé.

Na pomoc přispěchá sám Lucifer

Abychom nemluvili pouze o Nerovi, i Dante se dočká různých změn. Co zůstane zachováno, jsou jeho unikátní čtyři bojové styly jako Trickster, Sword Master, Gunslinger a Royal Guard, přičemž se mezi nimi můžete plynule přepínat i ve vzduchu, a to jediným tlačítkem. Hned v první úrovni za Danteho (v temném lese) získáte po prosekání otravných nepřátel a porážce tuhého bosse šanci vyzkoušet si novou zbraň příhodně pojmenovanou Lucifer. Jedná se o sadu červených ostří mýticky se vznášejících nad Dantem, které na jeho příkaz zaútočí na všechny nepřátele v jeho dosahu. Asi není třeba dodávat, že z nebohých protivníků nezbude ani mastný flek.

  

Co se týče level designu, ten je podle prvních obrázků a videí minimálně stejně tak dobrý jako v předchozích dílech. Prostředí, v nichž budete eliminovat všemožné nepřátele, budou dostatečně variabilní, a tak se podíváte například do temných lesů, zasněžených plání a dalších zajímavých lokací. Po vzoru předchozích dílů se ale nejvíce dočkáte bojů v působivých gotických interiérech s ladným fantasy nádechem, což rozhodně není na škodu. Grafický engine také doznal vylepšení a jak je z přiložených screenshotů patrné, hra vypadá opravdu moc hezky. Bát se nemusíte ani o kvalitní hudební doprovod, který je přeci jen u této série automaticky očekáván.

Na co se těšíme
  • kvalitní nálož poctivé akce
  • nový a zajímavý příběh
  • zbrusu nový hrdina Nero
  • vylepšený Dante
  • kvalitní audiovizuální zpracování
Čeho se bojíme
  • málo inovací
  • krátká herní doba
  • nijak velké rozdíly mezi hrdiny

Hlad po nových hráčích

Fanouškovskou základnu PS3 značně rozhořčilo, když bylo oznámeno, že nové pokračování světa Devil May Cry s číslovkou 4 nakonec vyjde pro platformy PS3, Xbox 360, a dokonce i PC, čímž tak titul ztratil dříve ohlášenou PS3 exkluzivitu. Sami autoři prohlásili tento krok za nutný pro masové rozšíření popularity této série na celém světě. Ostatně já sám z toho mám ohromnou radost, protože i když se cítím stále hrdým PCčkářem, milovníkům konzole PS2 jsem vždy tiše záviděl rozsáhlou sérii Mortal Combat a právě i excelentní Devil May Cry. Aby však byli nově příchozí hráči vůbec schopni se plnohodnotně zapojit do tohoto světa, na samotném počátku hry pro ně vývojáři přichystali možnost si zvolit z dvojího nastavení, a to Human a Devil Hunter. Jak asi správně tušíte, volba Human je určena pro nováčky, zatímco Devil Hunter pro znalce série a milovníky opravdových výzev. Je tedy vidět, že si dal Capcom opravdu záležet, aby svou sérii přiblížil snad už opravdu každému hráči na světě, což je alespoň podle mě skvělým tahem. Datum vydání bylo v USA, Velké Británii a Austrálii stanoveno na únor letošního roku, a tak se na DMC4 můžeme pomalu ale jistě začít těšit.

Jak se těšíme: 90 %

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | akční adventura
Výrobce: Capcom | Webové stránky hry
  • vynikající audiovizuální zpracování
  • kulervoucí a návyková akce
  • příběh se zajímavými zvraty
  • skvěle provedené bitvy s bossy
  • luxusní doba celkového hraní
  • bohatý výběr vlastností hl. hrdinů
  • občas zlobící kamera
  • umělé natáhnutí herní doby
  • gamepad povinností!

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

dnes | | 8 N/A
Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

18.  1.  2018 |
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
PlayerUnknown

PlayerUnknown's Battlegrounds: v jedno…

Když ze zkušeností v herní branži vycucáte geniálně jednoduchý koncept, občas to může fungovat. Občas až tak, že se z vašeho projektu stane nejhranější titul na světě. Skoro.

12.  1.  2018 | | 8 N/A