Preview: Driver Parallel Lines – do čtveřice všeho dobrého

Série akčně závodních her Driver zatím představila tři díly. První se dočkal nadšeného aplausu ve stoje, druhý se svezl na vlně úspěchu a při hraní třetího si všichni odplivli… Čtvrtý díl je proto logicky očekáván s obavami. Vydá se ve šlépějích jedničky, nebo trojky?

Martin DemigerPlatforma: PS2 (Xbox, PC)
Žánr: závodní akce
Výrobce hry: Reflections
Vydavatel hry: Atari
Pravděpodobné datum vydání: březen 2006

Dodnes mám v živé paměti své preview na třetí díl Drivera. Hru jsem vychválil až do nebes a divil se kritické diskuzi, v níž čtenáři nevěřili, že titul může být opravdu tak kvalitní. Nebyl totiž důvod vývojářům nevěřit – počáteční díl série i jeho pokračování totiž nasadily laťku hodně vysoko, a tak by byl vzestupný trend na místě. Jenže namísto toho se v Atari unáhlili, své dílko vyslali na trh předčasně a tragédie byla na světě. Driver 3 se do historie zapsal tučným písmem. Ovšem na rozdíl od svých předchůdců negativně…

  
Bílá je barva naše * Ve dvou se to lépe táhne * Leny Kravitz

Atari neúspěch neodradil; prodeje byly vcelku slušné, a tak se získali potřebné finanční prostředky na tvorbu dalšího pokračování. Čtyřku si na svědomí opět bere studio Reflections a opět nám hodlá nabídnout neopakovatelný zážitek. Poučeni z předchozí zkušenosti však budeme o jejich připravovaném titulu hovořit střízlivěji!

Vzhůru do minulosti!

Příběh nás zavede do roku 1978, kde se zhostíme role řidiče zvaného TK. Náš hrdina nepředstavuje klasického záporáka – místním gangsterům slouží opravdu jen jako řidič a zabíjení nemá v popisu práce. Jednoho hezkého dne se však cosi zvrtne a TK se dostane do vězení, kde má zůstat dalších osmadvacet let. Ve hře samotné nebude brán pobyt ve vězení v potaz, ale jinak se můžeme těšit na dvě zcela odlišné dějové roviny.

V první se ocitneme na konci osmdesátých let, kdy ještě TK ani netuší, do čeho se to namočil. Tuto část hry strávíme v New Yorku a všech jeho známých čtvrtích jako je Bronx, Manhattan, Queens či třeba Brooklyn. Zpracování každé čtvrti by mělo věrně odpovídat originálu, stejně jako tomu bylo minule u ostatních měst. Tentokrát však nebude atmosféru kazit načítání – v celém městě se budeme pohybovat v rámci jednoho loadingu.

  
Tak to jsou teda drsňáci...    * Většinu herního času vyplňuje jída autem

Druhá část příběhu se zabývá obdobím po propuštění TK z vězení. Zde bychom měli zpozorovat výraznou změnu ve stylu hraní – zatímco v newyorské polovině hry budeme pouhým řadovým a ve své podstatě nedůležitým pěšákem, po propuštění se situace obrátí o sto osmdesát stupňů. TK se nijak netají tím, že by rád potrestal ty jedince, kteří jsou odpovědni za jeho pobyt v lochu. Nejasná však zůstává otázka, do jakého města vývojáři část příběhu ze současnosti zařadí.

Čím větší, tím lepší?

Celkově se hra podobá spíše sérii GTA než svým předchůdcům. Stejně jako třeba v San Andreas budete moct střílet za jízdy, zastavovat jedoucí auta a krást je a především se těšit z rozlehlého herního světa. Nejinak tomu bylo posledně – ovšem nyní by obrovské lokace měla doplnit svoboda. Z více než třicítky misí si tak budete moct vybrat podle libosti a některé třeba i úplně vynechat. Změny dozná také způsob vykonávání jednotlivých úkolů. Pěší mise se scvrkly zhruba do dvaceti procent herního času; zbytek by měla vyplnit jízda v autě či na motorce.

U vozového parku ještě chvíli zůstaneme. I on se dočkal podstatného rozšíření, a k mání by tak nyní měla být necelá stovka dopravních prostředků všech druhů. Čekají na nás klasiky jako dodávky či auta, výjimkou však nebudou ani mise v autobusech nebo třeba bagrech.

  
Bouračky jsou na denním pořádku * Stejně jako honičky s policií * A někdy půjde dokonce o život

Demence protivníků by se měla proměnit v inteligenci. To bude možné nejlépe pozorovat přímo na silnici: policisté se stanou zdatnými protivníky a pořádně vám proženou pérka, než se vám je podaří setřást. Metody setřásání budou závislé na tom, jak blízko se policajtům podařilo k vaší osobě dostat. Když udržíte muže zákona v dostatečné vzdálenosti, budou se fixovat pouze na auto. Vy z něj tedy můžete klidně vystoupit a oni tím pádem ztratí stopu. Když ale spatří váš obličej, budou se vázat na něj a vám se bude ztrácet mnohem obtížněji.

Jízdy budou komplikovat hned dva zákony. Kromě těch fyzikálních se vám nyní budou plést pod kola dopravní předpisy. Přejet na červenou, znamená čelit hrozbě pronásledování, nemluvě o tom, co se stane, když přejedete plnou čáru nebo nedej bože vjedete do protisměru.

Nejen hratelností živ je pořádný driver

Otázku grafického enginu v Refletions moc neřešili. Čeká na nás pouze předělávka vizuálního kabátku z Driv3ra, samozřejmě s notnou dávkou vylepšení a uhlazení. Zajímavě zní možnosti vylepšeného enginu hlavně v číslech: najednou by měl zvládnout zobrazení až dvou stovek postav a osmdesáti vozidel. Fyzikální model zůstane beze změn. Proč také měnit jedinou věc, která posledně fungovala...

Na co se těšíme
  • Zajímavý příběh
  • Střílení za jízdy
  • Návrat k prvnímu dílu
  • Atmosféra osmdesátých let
Čeho se bojíme
  • Nezměněný grafický engine
  • Dopadne to jako minule
  • Málo novinek
  • Klon GTA?

Nový Driver vypadá slibně. Vývojáři slibují, že nadávat nebudeme a naopak se budeme bavit stejně jako u prvních dvou dílů série. Jenže to říkali i u Driv3ra, který dopadl přímo katastrofálně. Takže? Počkáme si...

Jak se těšíme: 75 %

Dostupné pro: PC, Wii, iPhone
Žánr: Akce | závodní akce
Výrobce: Reflections | Webové stránky hry
  • Solidní příběh
  • Chození v Driveru má konečně hlavu a patu
  • Jezdící část ale přesto převažuje ;-)
  • Solidní počet aut s doprovodem motorek
  • Grafické zpracování
  • Jednoznačně hudební doprovod
  • Volnost města není k zahození
  • Časové rozdělení na dvě části je nevýrazné
  • Malá rozlišnost mezi auty
  • Arkádové pojetí jízdy nemá rádo volant
Diskuze (2) Další článek: Games Market Europe i letos

Témata článku: , , , , , , , , ,