Preview: Duke Nukem Forever – že bychom se přece dočkali?

Po letech úmorného čekání a odříkání si konečně můžeme dát pořádný nášup! Alespoň my jsme tak učinili a prostřednictvím Duke Nuka se konečně rozhodli skoncovat s otravnými herními dietami a pořádně se přecpat poctivou domácí porcí hratelnosti. Duke Nukem Forever je přesně takový, jak jsme ho nečekali. Opona konečně sjíždí dolů a na pódiu stojí jen náš hrdina v celé své kráse. Zatleskáme mu, nebo po něm hodíme rajče?

Vývojář: 3D Realms
Distributor: dosud se nenašel
Homepage:
http://www.3drealms.com/duke4/

Já, jakožto zarytý příznivce strategií a her, u nichž jde především o taktiku a nikoliv počet výstřelů za minutu, se za normálních okolností stavím k otázce akčních titulů spíše skepticky. Ovšem pošťák doprovázený ozbrojenou eskortou, podomácku pálené dvě DVD zabalená do neprodyšného a radioaktivitě vzdorného obalu, to snad jsou normální podmínky? Po chvilce přemlouvání s šéfredaktorovou sedmačtyřicítkou (je to správný vlastnec) u hlavy ale každý pochopí, že není jiné cesty, než nabídnutý titul vzít a pokorně se o něm pokusit vypotit pár slov.

Brzy ale pochopíte, že oněch „pár slov“ se v tomto případě rovná heroickému výkonu; logo „Duke Nukem Forever“ při spuštění autorunu samo o sobě nahání hrůzu, a to ještě nejsme ani u instalace. Úvodní strach se ale pomalu začne měnit v zděšení. Obrovský nápis „Minimum system requirements“ nelze přehlédnout, zvláště pak, pokud se pod ním skrývá procesor o rychlosti 4 GHz, paměť 1 GB RAM a grafická karta 512 MB. Redakční kalkulačky se tentokrát pěkně zapotily, vždyť ani taková čísla nedokáží spočítat, natož aby vyjadřovala jejich sílu. Ostatně hlavní důvod, proč jsem DNF dostal právě já, je výkon mého nového počítadla.

   

Motorová pila + Dukova ruka = nesmrtelná hláška! * Prohlídka se dnes nekoná? * Jediná potvora, kterou stihnete potkat 

Ale, co naplat, je mi jasné, jak to dopadne. Myslím to upřímně, ale i kdyby vám každý herní redaktor na světě řekl, jak je DNF absolutní blbost, beztak jakmile vyjde, poběžíte všichni do obchodů a bez váhání na stůl vyskládáte potřebný obnos. A to jen abyste tu krví poznamenanou krabičku měli doma… Ostatně, s Doomem 3 to bylo stejné. No co, komu není ray, tomu není rady... Tak se pojďme společně podívat na to, jestli bude DNF za ty peníze a léta čekání stát...

Daikatana se vrací?

První věc, která vás napadne asi bude – co je TOHLE za blbost? O DNF přeci KAŽDÝ ví, že nikdy nevyjde? Ale ouha! Jak se ukázalo, hoši z 3D Realms na této hře skutečně pracují. Proč jim to ale trvá tak dlouho? Otázka, proč v tom případě ještě DNF není na trhu, napadne jistě každého; ostatně napadla i nás, když jsme tuto hru na warezu objevili a stahovali.

Odpověď je ale více než jednoduchá: DNF totiž stále ještě není hotov. Prozatím je hotová pouze první mise – a ještě ne celá... No nic, no.  Přeskočme dvě a půl hodiny trvající instalaci (nějakých titěrných 12 GB na pevném disku přece nikoho nemůže zajímat) a vrhněme se přímo do hry.

Příběh je přesně tak prostý, jak bývalo zvykem u FPS před nějakými deseti lety. Hlavní padouch, cyborg Proton, ukradl z tajné americké základny pro výzkum mimozemských civilizací (jménem Area 51, aneb originalita až na půdu) komunikační prostředek pro kontakt s ufony. Chce je totiž naverbovat do své armády a ovládnout svět. To již ale na scénu nastupuje Duke...

První mise se odehrává právě na základně Area 51 (plné mimozemšťanů, vědců a pokusných herních recenzentů) a k dispozici jsou pouze čtyři zbraně. Konkrétně se jedná o Chainsaw (pustil jsem si žilou - motorovou pilou), Desert Eagle (prostě základní pistole .45m), Kalashnikov (prostě samopal, jen ruský - nebo teroristický:-) a Shotgun (brokovnice – co dodat?).

Shake it, baby!

Ústav jaderné fyziky používá DNF

Grafika v této verzi je dosti bugová a nedodělaná, takže o ní raději pomlčím. Hudba žádná, zvuků asi deset. I když - to přeháním. Osm...

Nicméně již nyní je jedno jisté. Fyzika pokoří i tolik opěvovaný Half-Life 2. Hra real-time počítá prostě neuvěřitelné věci... Záclony vlající ve větru a reagující i na to, že kolem nich proběhnete? Žádný problém. Reálná deformace okolního prostředí při výbuchu? Žádný problém; a to se zaručeně nejedná o předskriptovaný efekt. Inkriminovaný barel si totiž můžete „dokopat“ kamkoli – nejen ke dveřím, které jimi potřebujete otevřít. A také proč ne? Kdo by chodil dveřmi, když může mít díru ve zdi:-) Zkoušel jsem to i doma a opravdu to funguje. Jen ti sousedi pořád tak divně čumí...

Ostatně – není se čemu divit. Jak jsme vás informovali v jedné starší novince, fyziku pro DNF vytvořilo jisté švédské studio, a o jejich techonologii již projevila zájem jak Sony, která by ji ráda využila ve své připravované konzoli PS3, tak i Microsoft, který by ji rád viděl pro změnu na Xboxu 2.

Co dodat? Několik dní downloadu, několik hodin instalace a zahrajete si sotva 10 minut hry. Ale i těch pár chvil stojí za to. Hra zatím vypadá jako mix staré dobré hratelnosti, starých hloupých herních zápletek a dokonalé nové fyziky. A kdy bude hotová? Inu – až bude, tak bude, jak s oblibou říkají v 3D Realms...

PS: Málem bych zapomněl na klasické Dukovy hlášky. Během těch pár minut hry jich stihl říct jen pár (konkrétně čtyři), ale rozhodně stály za to:-)

Jak se těšíme: 98%

Diskuze (20) Další článek: Další informace o novém díle Tomb Raider

Témata článku: , , , , , , , , ,