Preview: Empire Earth III – svět na dlani

Empire Earth si odpradávna bral za vzor sérii Civilization skombinovanou s Age of Empires. Ani třetí díl přitom nebude výjimkou, nicméně společně se zaběhnutým konceptem se na nás chystá několik příjemně znějících novinek.
Preview: Empire Earth III – svět na dlani

Platforma: PC
Typ hry: RTS
Výrobce: Mad Doc Software (
http://www.maddocsoftware.com/)
Distributor v ČR: Neznámý
Homepage:
http://www.empireearth3.com
Předpokládané datum vydání: Listopad 2007

Titul Empire Earth by se dal považovat za velkého odvážlivce, když kdysi vstoupil na pevnou půdu světa s odhodláním dobýt přední místa v žebříčcích prodejnosti. Dokonce se mu to i povedlo, takže na sebe druhý díl nenechal dlouho čekat. Kdo by si nechtěl vyzkoušet Civilizaci zabalenou do hávu Age of Empires? Podobná nabídka zněla zkrátka více než lákavě a nutno dodat, že dodnes na svém lesku příliš neztratila. Tudíž pro nás, pro všechny rozené stratégy, chystají autoři z Mad Doc Software třetí pokračování. A nebude jen tak ledajaké.

Sever proti Jihu?

Stejně jako v předchozích dílech i Empire Earth 3 nabídne možnost proputovat linií času, v níž povedete svůj národ za vítězstvím. Proti vám se přitom postaví několik nepřátel, jejichž touha po ovládnutí světa nebude znát mezí. Celá planeta má být rozdělena do třech velikých úseků (celkem šedesát map – snad ale nebudou jednotvárné) a jejich vzájemné rozlišnosti po strence národů utvoří jeden z největších taháků celé hry.

  
Modrá perla * Kuriózní obrázek :o) * Tahle armáda se asi nedá považovat za největší

Zatímco první část, nazvaná jako Západ, disponuje drahými a výkonnými jednotkami, Dálný Východ by se v některých směrech dal považovat za přesný opak. Jeho sázky se ubírají spíše k lacinějším, avšak výkonově srovnatelným sílám. Ty se ovšem projeví zejména při větších počtech vojáků, takže se v jistých případech na bitevním poli objeví stovky  různorodých jednotek. V pořadí již třetí část prozněnu disponuje větší mobilitou po všech stránkách, nicméně doposud tento aspekt nebyl zcela objasněn, tudíž zatím můžeme jen tápat. Každopádně je jisté, že do všech těchto úseků bude rozloženo několik různorodých národů – každý odlišný v jiném směru, vyžadující taktéž jinou taktiku pro hraní.

  
C&C Generals? * Malebná krajina * Mlha jako v... nechci říct kde

Samozřejmostí se stanou ale i samostatné mapy, čili pokud byste se nechtěli zúčastnit ryzí singleplayerové kampaně, můžete zabruslit jinam. To rovněž bude platit i o mupltiplayeru, zpravidla nabízejícího klasické hry po LAN síti nebo internetu. Tak jako taky by měla být možná náhodná tvorba map, při nichž zadáte startovní podmínky vztahující se například na aktuální dobu, místo začátku a podobně. V tomto směru prakticky nic nového.

Zub času se podepisuje na všem

Jak půjdete s dobou, i vámi vybraný národ bude objevovat nové taje moderních technologií. Zejména v dobách současných a posléze i lehce futuristických se jednotlivé strany dočkají velkých rozmanitostí. Zatímco jeden národ dá přednost mechanickým stvůrám ovládaným počítači, jiný si raději vybere biomechanická zařízení, v některých ohledech daleko dokonalejší a silnější. Na denním programu budou mimo jiné genetické hříčky a vzájemné kombinace různých patvorů.

Zapomínat bychom ovšem neměli ani na diplomatické cesty, a že je třetí díl Empire Earth bude také nabízet. A přestože sehrají spíše druhořadou roli, uzavírání spojenectví u vyhlašování válek proti jiným nepřátelům přijde rozhodně vhod. Rovněž zní lákavě možnost vyvolat revoluci za pomoci špionů, nicméně v tomto ohledu se má jednat o rizikovější záležitost.

  
Drtivý útok nepřítele * Léto je tu a s ním i koupání a řada utonulých! Jůůůů!

Tak jako tak ale platí, že taktika hraje velice důležitou roli. A využít její přednosti půjde především v samotných bojích. Dobrá organizace vojska a její rozložení na bitevním poli může nepříteli vsadit bolestivou ránu, zároveň vás ale při špatném odhadnutí klidně připraví o život. Jinými slovy – všechny příčiny budou mít i svůj následek. A znatelný po dlouhá léta. V Empire Earth 3 se totiž veškeré mapy rozložené do celého světa dočkají ukládání veškerých informací. Takže pokud se někde odehraje velká bitva, mrtvoly a rozvaliny, pospolu s ohořelými budovami nikam nezmizí. Autoři chtějí docílit uvěřitelnějšího prostředí, které působí realisticky, takže na celé planetě půjde postupně rozpoznat onen kýžený zub času.

Technicky

Po stránce grafické dozná Empire Earth 3 větších změn a dotknou se dokonce i velikosti jednotek. Pakliže jste tedy měli z předchozích dílů problém rozpoznat některé z nich, v případě nově chystaného dílů můžete všechny doposud uchovávané starosti zahodit. Došlo totiž k jejich zvětšení a „zviditelnění“. Budou zkrátka rozdílnější a lépe rozpoznatelné.

Na co se těšíme
  • Celý svět rozdělený do 60 úseků
  • Tři rozdílné světové úseky s mnoha národy
  • Vývoj
  • Taktické bojování
  • Fyzikální model
  • Ukládání stavu jednotlivých  map
Čeho se bojíme
  • Slabší diplomatická stránka
  • Jednotvárné mapy
  • Odklady

Chybět ale nebude ani fyzikální model, do značné míry umocňující efekt větších bitev. Vztahovat se má dokonce na větší destrukci okolí, takže se máme opravdu nač těšit. Jen doufejme, že ono těšení nebude trvat příliš dlouho a titul nezastihnou nepříjemné odklady. Nicméně pakliže vše půjde tak, jak má, letos na podzim zde hru máme. Tak doufejme!

Jak se těšíme: 80 %

Nejnovější komentáře