Preview: Enemy Territory: Quake Wars

Chystá se na nás další multiplayerová akční řežba z prostředí známého z klasického Quake. Rozhodli jsme se jí podívat na zoubek, abychom zjistili, co autoři chystají a slibují. A už teď se zdá, že nás čekají další grafické orgie a zběsilá akce.
Preview: Enemy Territory: Quake Wars

Platforma: PC
Žánr: Multiplayerová akce 
Výrobce: Splash Damage
Vydavatel: Activision
Homepage:
http://www.enemyterritory.com/
Datum vydání v EU: podzim 2006

Doom 3 byl pro mnohé nezapomenutelným zážitkem. Pro jiné byl ale velkým zklamáním. Všichni od něj čekali něco jiného a ne každému se tak mohl zalíbit. Šarvátky na internetu okolo duelu Half-Life 2 vs Doom 3 byly víceméně úsměvné. Každý měl svoji pravdu a nikoho nezajímala žádná jiná pravda než právě ta jeho. Na jedné věci se ale všichni diskutující shodovali – grafika. To byl hlavní tahák, jímž na nás tato hororová akce zaútočila.

  

Tady je ale prachu * Romantická procházka za svitu měsíce * Pěkná párty

Nyní ale již pár let pracuje tým Splash Damage, pod dozorem id Software, na projektu, který si klade vysoké ambice a hodlá hráči nabídnout doposud nevídanou grafiku externích lokací v kombinací s multiplayerovou akce. Že by pokořitel Battlefieldu 2?

Quake jinak

Pamatujete si na multiplayerovou akci Wolfenstein: Enemy Territory, která nás zavedla do světa, jehož se chtěly zmocnit německé síly? Právě z této hry bude v konceptu vycházet Quake Wars využívající enginu, na němž běžel Doom 3.

Příběh se však odehrává v budoucnosti, takže nás nečekají hordy Impů a jiných pekelných démonů. V Quake Wars se dostaneme do světa her Quake. Příběh ale nebude navazovat na čtvrtý díl. Dostaneme se do doby před událostmi druhého dílu, kdy si Stroggové hodlají zotročit lidstvo a ty méně „přizpůsobivé“ jednoduše zabít. Obyvatelé Země ale nehodlají nečinně přihlížet. Chystají se na válku o svou budoicnost.

  

Tomu říkám let * Pomoc je na cestě * Rostou tady houby?

Velký důraz v připravované hře tak bude kladen na týmovou spolupráci. Ty tam jsou časy, kdy vše mohl zvládnou jeden hráč. Bude velice důležitá vzájemná komunikace a plánování.

Quake Wars má vycházet především z Wolfenstein: Enemy Territory, avšak nabídne řadu novinek. První důležitou změnou je obsazování území, kdy je i po jeho dobytí nutné jej nadále chránit před nepřítelem, který jej může získat zpět. Navíc území využívají i různá technická zařízení, která se zde (po jeho získání) objeví. Patří sem kupříkladu mobilní velící stanoviště, místo pro výrobu raket či různé radary a respawny.

V jedné mapě bude moci údajné hrát až 32 lidí zároveň. Boje tím pádem nebudou zrovna velkolepé, je však třeba brát zřetel na grafickou podobu a nároky na hardware. Každá mince má dvě strany, a s tím je třeba počítat.

  

Konečně v bezpečí * To jsme se zase kamsi dostali * Že by Lego stavebnice?

Kdo s koho?

Zajímavě zní fakt, že nebudeme hrát pouze za lidstvo, ale také za útočící hordy Stroggů. Hráč si tedy může vybrat stranu, která mu připadne přitažlivější. Obě rasy se od sebe budou velmi lišit, neboť lidé a Stroggové vlastní rozdílnou technologii, a tím se odvíjejí i jejich výhody a nevýhody v bojích. Zatímco zdravotník za lidskou rasu dokáže léčit zraněné obyčejnými stimpaky, Stroggové nejprve musí vytáhnout energii z lidských mrtvol a teprve s její pomocí mohou léčit.V tomto případě jsou výhody a nevýhody obou postupů vyrovnané – stimpaky mohou dojít, zatímco zabitých protivníků bude všude kolem dost.

Zbraňový arsenál nebude malý, navíc zde budou rozdíly mezi výzbrojí lidí a Stroggů. Tím největším je asi nabíjení a přehřívání zbraní. Budete-li hrát za lidské jednotky, zbraň bez střeliva je vám k ničemu. Naopak Stroggové disponují silnými kvéry, jež se rády přehřívají a při palbě se tak stanou krátké přestávky nutností. Uvidíme, jestlipak se autorům podaří dosáhnout vyrovnanosti.

Na výběr bude dokonce několik desítek pojizdných vozidel. Patří zde třeba různé buginy, roboti, tanci a dokonce i létající stroje jako například antigravitační lodě nebo helikoptéry. Výběr bude opravdu, dle doposud známých informací, pestrý, už teď se nemůžeme toho všeho dočkat.

Čekat nás bude řada úkolů v čele s příběhem, které je třeba splnit pro úspěšný postup dále. Obě skupiny, tedy Stroggové a lidé, budou mít dáno, zda-li své území brání, či na něj útočí, a tím se odvíjí i obtížnost úkolů apod. Chystá se toho na nás po stránce náplně opravdu hodně, máme se tedy dozajisté nač těšit.

  

Dones mi kávu, a fofrem * Teď já! * Jo, s touhle hračkou bude sranda

Dech beroucí grafika

Jestli je hra na první pohled něčím výrazná ,tak svojí grafikou. Enemy Territory: Quake Wars poběží na upraveném Dooma 3 enginu. Ten byl určen hlavně pro interní lokace – a v tom také tkvěl zásadní problém, neboť Quake Wars se má odehrávat zejména v otevřených mapách. Proto byl engine obohacen o technologii s názvem MegaTexture, na které pracoval mimo jiné i John Carmack. Výsledkem je grafika ukazující pláně a hory včetně do detailů propracovaných vojáků. Nejlepší ale je, že náročnost na hardware by měla zůstat stejná, jako tomu bylo u Dooma 3, či u nedávno vydaného Quake 4.

Na co se těšíme
  • Pořádná multiplayerová akce
  • Grafika
  • Vozidla, vznášedla a zbraně
  • Quake trochu jinak
Čeho se bojíme
  • HW nároky
  • Dodržení data vydání

Technologie MegaTexture totiž prý dokáže zkomprimovat obrovské textury bez ztráty kvality jejich vzhledu. V praxi to znamená, že v paměti grafické karty nebudou zabírat příliš mnoho místa, přičemž podoba celistvé krajiny kolem může vypadat až neuvěřitelně skvěle.

Pokud vše půjde podle předpokladů, Enemy Territory: Quake Wars bychom se měli dočkat někdy v tomto roce. Mluví se o jeho konci, dá se tedy předpokládat, že přijde na vánoční trh. Nezbývá nám, než trpělivě čekat a doufat, že se ještě letos dočkáme.

Jak se těšíme: 90%

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Mashinky jsou v předběžném přístupu, pojďte si hrát s vláčky

Mashinky jsou v předběžném přístupu, p…

Nové tratě ve strategické hře Mashinky volají po pořádném řediteli, který postaví železniční impérium. V předběžném přístupu už ode dneška!

6.  10.  2017 | | 25 N/A
Praha stověžatá aneb projížďka hlavním městem ve Forza Motorsport 7 (galerie)

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním…

Forza Motorsport 7 je na světě a stejně tak jako v předchozích dílech, i nyní máme možnost zajezdit si skrze historické centrum Prahy. Pokochejte se s námi.

13.  10.  2017 | | 13 N/A
Žánr Battle Royale bere trh útokem, podívejte se na nejlepší hry

Žánr Battle Royale bere trh útokem, po…

Battle Royale sice není žádný nově objevený žánr, ale až nyní ukazuje svůj pravý potenciál. Nejenže prodejní čísla obrovsky narůstají, ale počet hráčů přesahuje i takové stálice, jako je Counter-Strike Global Offensive nebo Dota 2.

11.  10.  2017 | | 4 N/A
Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytávce Ansel skoro jako přímý přenos

Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytáv…

Pro Evolution Soccer 2018 rozhodně má své problémy, ale díky funkci típání screenshotu Ansel od společnosti Nvidia z toho můžete udělat pořádnou podívanou.

8.  10.  2017 | | 3 N/A
Světové recenze Middle-earth: Shadow of War mluví o hitu

Světové recenze Middle-earth: Shadow o…

Pokračování výletu do Mordoru je tu a můžeme-li věřit zahraničním kritikům, jde o důstojného nástupce.

10.  10.  2017 | | 2 N/A
Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K úchvatně, podívejte se

Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K …

Nový Battlefront je takřka za rohem a internet se začíná plnit novými pohlednicemi z betatestu. Již brzy vám přineseme naše dojmy, prozatím si užijte parádní 4K obrázky.

6.  10.  2017 | | 3 N/A
FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

Po nejnovějším ročníku fotbálku PES se vrací i EA se svou značkou. Je FIFA nejlepším fotbalem na trhu?

9.  10.  2017 | | 1 N/A
Middle-earth: Shadow of War - naplňte svůj osud (recenze)

Middle-earth: Shadow of War - naplňte …

Talion se vrací, aby dobyl Středozem a navždy zbavil svět zla. Povede se mu to tentokrát?

17.  10.  2017 | | 3 N/A