Preview: Fable: The Lost Chapters – Xboxový blockbuster přichází na PC

Téměř dokonalý RPG titul Fable z dílny Petera Molyneuxe se tento rok přesune ze svého domovského Xboxu na naše “běžné” počítače. Se svým novátorským přístupem k žánru drze vyzývá všechny zástupce RPG ze „staré školy“ k souboji, který rozhodne o dalším vývoji digitálních her na hrdiny. A troufáme si tvrdit, že úspěch bude nakonec slavit právě Fable.
Preview: Fable: The Lost Chapters – Xboxový blockbuster přichází na PC

Žánr: RPG
Výrobce: Lionhead Studios
Distributor: Microsoft
Homepage:
http://www.xbox.com/en-us/Fable/default.htm
Datum vydání: podzim 2005

Nynější vlajková loď Microsoftu na Xboxu a dílko renomované firmy Lionhead Sudios Fable se letos konečně dostane i na monitory našich počítačů. V případě tohoto titulu se nemusíme bát odhadovat jeho šance, neboť na Xboxu zaznamenal fenomenální úspěch v podobě 1,4 miliónů prodaných kopií, a pokud vezmeme v potaz, že PC hráči jsou vyloženě RPG pozitivní, můžeme si jen tipovat o kolik se ho prodá více na počítačích oproti konzolím.

   

Jak se ten skrček s lukem ale činí co? * Ze skrčka se stal dospělý muž * A nakonec i zkušený rytíř - tomu říkám progres

Žijící svět Albionu

Hned v úvodu je nutné říci, že Fable: The Lost Chapters je RPG jako řemen, ovšem přinášející mnoho nových a svěžích prvků, které svým způsobem znovu definují tento žánr. Jak? Inu, tak.

Zatímco například v sérii Baldurs Gate, spravujete více charakterů najednou, ve Fable se vše točí kolem jednoho hrdiny, jehož vychováváte doslova od jeho mladých let až po stáří, kdy je čas odebrat se na zasloužený odpočinek. Dříve než se tak ale stane však máte příležitost vypěstovat z nezkušeného holobrádka, který stěží udrží meč, ostříleného a zjizveného reka, jehož jméno je známo daleko předaleko, a před nímž se skloní i ti největší králové. A buďte si jistí, že ve Fable nezůstanete stejní jako na začátku. S postupem času a s počtem zabitých protivníků se mění i vzezření hlavního hrdiny; od zvětšení muskulatury, přes hrozivě vypadající jizvy až po tetelení magické energie kolem jeho postavy.

   

Trojice artworků, které není třeba komentovat. Snad jen dodám, že v Lionhead pracují skuteční mistři.

Co nám v současných RPG chybí je jakási zpětná vazba; reakce ostatních lidí na vaše činy. Fable by v tomto případě měla být hrou s duší. Hra totiž funguje tak, že veškeré vaše akce se nějak, ať už kladně či záporně, odrazí v herním světě. Kromě toho, že se k vám budou NPC chovat podle toho, zda konáte dobré či zlé skutky, budou náležitě komentovat a posuzovat i to, jak si vedete jako dobrodruh. Nečekejte například přízeň vesničanů, kteří viděli, jakou jste dostali nakládačku od skřetů hned za jejich dvorky. Naopak pokud si budete počínat dobře a sebevědomě, kdo ví, třeba vás budou uctívat a objevíte se v jejich legendách. Lionhead zkrátka chtějí, abyste se vždy na chvíli zastavili a zamysleli se, jaké následky bude mít ta či ona akce.

   

Trocha akrobacie bude na denním pořádku * Bože, proč mi to děláš?! * Pikachu, bleskový útok!

Kým budu? To je otázka!

Podle vývojářů vám bude hra téměř na každém kroku klást jedinou, zdánlivě jednoduchou otázku: "Kým budu?" Ať už se rozhodnete jít cestou kladného či záporného hrdiny; bojovníka, tichého zloděje, či mocného mága, vše bude jasné již na první pohled, aniž byste museli studovat zbytečně složité tabulky s nicneříkajícími čísly. Nejlepší je říci, že vaše alter-ego bude jedním velkým zrcadlem, na kterém se budou odrážet všechny dosavadní skutky. Méně poeticky řečeno to vpadá tak, že pokud například zachráníte zoufalé obchodníky před nájezdy banditů, stanete se krásnějšími na pohled a vaše oblíbenost vzroste. Naopak když nehnete ani prstem, a se zalíbením budete pozorovat slizké potvory likvidující celou karavanu, narostou vám rohy, začnete přitahovat hmyz a s nějakou popularitou rozhodně nepočítejte.

I když to tak možná nevypadá, staré dobré jádro z jiných RPG zůstalo zachováno. Ve Fable budou existovat tři hlavní vlastnosti, jež si budete vylepšovat za zkušenosti získané plněním questů a zabíjením příšer. Hlavním střediskem, kam by se měly ubírat vaše kroky, je guilda, kde si podle svého uvážení vybíráte úkoly, které vám vyhovují. Zkušenosti si pak můžete investovat tradičně buď do síly, ovlivňující bojové schopnosti postavy, šikovnosti, důležité pro lukostřelbu, nebo do magie, která je základem pro... Inu, magii.

   

Vidí te ho? A pak že není rasista! * Magie, čáry a kouzla nesmí chybět v žádném RPG * Tak kým se stanete? Hodným nebo zlým?

Přidaná hodnota

Aneb nějaké to čekání se vyplatí. I když se takové tvrzení může zdát zcestné, v případě Fable je docela na svém místě. V PC verzi nás podle tvrzení vydavatele čekají nové potvory, dosud neviděné lokace a pochopitelně i vylepšená grafická stránka. Takový přístup můžeme jen s nadšením kvitovat, navíc to je bezesporu hozená rukavice všem ostatním současným RPG titulům.

Těšíme se
  • Dynamický vývoj postavy
  • Možnost zapsat se svými činy do historie 
  • Nelinearita a svět reagující na vaše podněty
  • Akční RPG, které snad rozčeří klidné vody žánru
Bojíme se
  • Zanedbání školy a jiných povinností
  • Převod z konzolí

Fable: The Lost Chapters je inovacemi doslova nabitý hit, který, jak bylo řečeno na začátku, je svým způsobem schopen do základů redefinovat celý žánr RPG. Akční dynamika a svižnost se tu mísí s komplexním systémem vývoje hlavní postavy a žijícím světem, flexibilně reagujícím na vaše podněty. Jsme opravdu moc zvědaví, jak Fable uspěje u náročných PC hráčů; a také na to, jak si povede v souboji s připravovaným dílem Elder Scrolls, protože i ten má nemalé ambice. Rok 2005 bude prostě velmi zajímavý!

Jak se těšíme: 85%


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Half-Life série je před příchodem Alyx na Steamu ke hraní zcela zdarma

Half-Life série je před příchodem Alyx na Steamu k…

Kdy, když ne teď.

22.  1.  2020 | | 15 N/A
CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke konci vývoje Cyberpunku

CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke…

Dokončit Cyberpunk 2077 není pro vývojáře žádný med a to nejhorší zřejmě teprve přijde.

20.  1.  2020 | | 5 N/A
Za odložením Cyberpunku prý stojí slabé konzole, největší problém má Xbox

Za odložením Cyberpunku prý stojí slabé konzole, n…

Cyberpunk 2077 dostal minulý týden odklad data vydání a vyjde tak až v září. Polský insider Borys Niespielak tvrdí, že je to kvůli optimalizaci pro konzole.

23.  1.  2020 | | 9 N/A
Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Nedávno jsme dostali možnost vyzkoušet si ve Varšavě nový Doom Eternal. A stálo to za to! Takhle brutální a rychlou řežbu jsme tu ještě neměli.

21.  1.  2020 | | 12 N/A
Zadarmo nebo se slevou: čínský Nový rok a The Bridge zdarma

Zadarmo nebo se slevou: čínský Nový rok a The Brid…

Na všech platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Někdy je toho ale tolik, že se v tom člověk jen těžko orientuje. My vám s tím rádi pomůžeme. Podívejte se níže na akce, které by vám tento týden neměly uniknout.

24.  1.  2020 | | 3 N/A