Preview: Fallout 3 – třetí Fallout pod rentgenem

Fallout 3 byl doprovázen nesmírnými porodními bolestmi, z jejichž sevření se napoprvé nevymanil a Van Buren tak zemřel. Matka Bethesda však lítostně povzdechla a rozhodla se koupit práva na „znovuzrození“ značky. A byť je vydání pověstné trojky ještě daleko, první závany informací zní více než lákavě. Tedy kromě Nuke Coly. Ta bude stejně hnusná.
Preview: Fallout 3 – třetí Fallout pod rentgenem
Seznam kapitol
  1. Příběhové rozuzlení; pod drobnohledem VATS; pohled na svět Falloutu 3
  2. Zbraně; první pomoc; obludárium; radioaktivní dech grafiky

Platforma: PC, Xbox 360, PS3
Typ hry: Postapokalyptické RPG
Výrobce: Bethesda Softworks (
http://bethsoft.com/)
Distributor v ČR: Neznámý
Homepage:
http://fallout.bethsoft.com/
Předpokládané datum vydání: Podzim 2008

Uplynulo dvě stě let od Velké války, třicet šest roků od událostí z Falloutu 2, svět však přesto nenašel potřebný klid. Ani trosky měst po celé Zemi za tu dobu nikdo nevyklidil, lidé se zkrátka naučili žít v chaosu a nepořádku. Čas jakoby se zastavil kdesi ve čtyřicátých letech dvacátého století, po celosvětové válce mající katastrofický dopad. Hudbu znějící z příležitostně fungujících tranzistorů po celá staletí neobměnila jediná nová znělka, snad poslední funkční rádio na Zemi ovšem změny ve svém repertoáru neřeší. Všichni si navzájem ustřelují ruce nohy, popíjejí Nuke Colu a na každém rohu trousí jeden černý vtip za druhým.

Van Buren vs. Fallout 3

Bethesdou chystaný Fallout 3 se v porovnání se zesnulým Van Burenem od Interplay liší v mnoha bodech. Zároveň ale (do jisté míry) zůstává věrný svým původním dvěma vzorům. Duchovní otcové, maminky i tetičky Morrowindu a Oblivionu se však nebojí vydat vlastní příběhovou stezkou, lemovanou navigačními cedulemi směřujícími až k Východnímu pobřeží Spojených Států.

  
PipBoy 3000 * Brotherhood of Steel... * Strejda , takhle vypadá slušně, ale v hospodě se umí rozšoupnout

Poblíž Washingtonu DC nebylo nikdy příliš bezpečno, snad jen díky ruce osudu jste ovšem měli to štěstí a narodili se obklopeni nepropustným a tlustým železobetonem. V hloubi Vaultu 101 jste přitom rostli a rostli, až se z vás stal urozený devatenáctiletý mladík. Do této doby vám osud nepřichystal větší překážky, ba naopak – dovolil vám zvolit si svůj vzhled za pomoci speciálního DNA zařízení, navolit vybrané atributy a v neposlední řadě za pomoci takzvaného GOAT testu i charakteristické dovednosti z celkem čtrnácti nabízených variant. 

Tohle vše proběhne během vašeho dospívání v podzemním bunkru, tedy ve chvíli, kdy budete pouhou rybkou v širém oceánu. Bez větších zkušeností, téměř bez majetku, a dokonce i bez matky. Zemřela při komplikovaném porodu, jedinou oporou byl tedy po celá léta otec. Jenže před nějakou dobou došlo k jeho záhadnému zmizení, kvůli čemuž se rozhodnete vydat se na matné slunce světa, ve snaze ho najít.

Co nebo kdo byl Van Buren?

Van Buren je „kódové“ označení Falloutu 3, který před pár lety vznikal pod hlavičkou společnosti Interplay. Vzhledem k existenčním problémům společnosti ale byli bohužel nuceni vývoj pozastavit, až jej nakonec úplně zrušili.

Co má současný Fallout 3 společného s Van Burenem?

Po stránce scénáře a zvolených lokalit s postavami prakticky nic. Bethesda začala pracovat na vlastním Fallout 3 s vlastním dějem. Podařilo se odkoupit licenci, dokonce do této společnosti přešli někteří původní tvůrci. Značka tedy zůstala, svět a jeho atmosféra se všemi náležitostmi rovněž nedoznala výraznějších změn. A Bethesda má práva i na další díly.

První okamžiky strávené ve Falloutu 3 budou ryze naučné a jednou z hlavních priorit se podle současných informací stane hledání funkční zbraně. Ať už byste se rozhodli být lékařem, zlodějem, vědcem, ostříleným hochem nebo neuvěřitelně ukecaným nýmandem (potvrzené vlastnosti), vždy byste měli mít po ruce nějaké střílítko.


Tohle měl být nevěstinec?

Svět, jenž se nyní rozprostřel kolem vašeho malého já, nabral obludných rozměrů, po stránce rozlehlosti ale nemá přesáhnout svého bratříčka, Fallout 2. Třetí pokračování se spíše ponese v duchu prvního dílu, počet NPC se dočkal zredukování v řádech stovek a slova hovořící o jejich podstatných rolích nepůsobí jako pouhé házení hrachu na zeď. Každé NPC může něco ovlivnit v prostředí spleteném malými a křehkými lany. Jedno přetrhnutí vyvolá nespočet dalších reakcí, často v podobě utvoření nových nepřátel i přátel.

Sofistikovanost tedy naštěstí zůstane ponechána a v rámci historických událostí se do příběhu, respektive do celého dění, promítnou události z Fallouta jedničky a dvojky. Neprávem odsuzované páté kolo od vozu s přídomkem Tactics a taktéž i Fallout: Brotherhood of Steel však nebudou v příběhu vůbec známy, nic se z nich nikdy nestalo a "jakákoliv podobnost je čistě náhodná".

S poctivostí nejdřív pojdeš

Krást, podvádět a lhát se nemá. A o bordelech platí to samé. Jenže právě vyřčené praktiky jsou ve světě, kde nemáte ani na plesnivý chleba, občas nutností (kromě posledního bodu - pozn. autora). Samozřejmě i v případě Falloutu 3 se budete moci stát ukázkovým klaďasem, jenž si nikdy nepošpinil ruce krví a většinu problémů vyřešil seriózním jednáním. Bez lží, urážek a přetvařování.


Život bují i na tomhle konci světa

Na(ne)štěstí má ale každá mince rub i líc, tudíž se přítomnost těch "zlých" stane nezbytnou součástí světa, kam i ten největší odpadlík zapadne během pár dnů. Být zmetkem ve Falloutu sice není lehké, avšak dá se předpokládat, že i v případě třetího dílu půjde řada úkolů zkrátit jednou dvěma kulkami v hlavě nezbedníka. Anebo dávkou.

Ruku v ruce s bojovými taškařicemi však v Bethesdě vytvořili speciální tahový systém, nazvaný Vault-Tec Assisted Targeting System (dále jen VATS). Jeho přítomnost se stane nezbytnou při přepínání mezi „real-time“ vyobrazením jatek a již zmíněnou pseudo-tahovou variací. VATS umožní pauzování za účelem cíleného míření na patřičná místa nepřítele. Pravděpodobnost úspěšného zásahu se odvodí od procentuálně vyjádřených čísel – zpravidla se lépe trefuje do hrudi, než pravé nebo levé ruky a podobně. Bez dostatečného počtu action pointů potřebných pro interakce si ale každopádně ani nešlehnete, jejich doplňování bude podobně jako ve Fallout Tactics postupné a v mnoha ohledech omezené četnými zraněními, drogami, případně schopnostmi.

  
Šaty, i protihořlavé, dělají člověka

Obměn se taktéž dočkalo snímání kamery, kde tradiční izometrické nahlížení vystřídal pohled známý z FPS a pohled třetí osoby. Avšak přepínat půjde mezi oběma variantami libovolně, přičemž máme být zároveň uklidněni slovy o přepracování systému známého z Oblivionu. Snad se dušování autorů o zachování tradičního duchu Falloutů dá brát vážně, stejně jako další přísliby.

Ostatně, nejen kamerový systém převzatý ze čtvrtého dílu TES doznal nemalých úprav. Kupříkladu původní umělá inteligence byla vzhledem k přítomnosti střelných zbraní neefektivní, ne-li rovnou nepoužitelná. Nynější zásahy do jejího jádra ale v případě Falloutu 3 přinesou schopnější krytí protivníků i parťáků, úhybné manévry a dopilovanou schopnost vyhledávat nejlepší možnou cestu k vytčenému bodu.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

4K obrázky z Far Cry 5 lákají neuvěřitelným smyslem pro detail

4K obrázky z Far Cry 5 lákají neuvěřit…

Far Cry 5 nás v mnohém příjemně překvapil, především ale nabídl nádherné pískoviště na hraní. A nic to nepodpořit tak, jako 4K rozlišení.

11.  4.  2018 | | 18 N/A
7 tipů na nejlepší mobilní hry roku: co hrát na cestách?

7 tipů na nejlepší mobilní hry roku: c…

Hrajete rádi na mobilním telefonu? Nechte si od nás doporučit několik kousků pro letošní rok.

17.  4.  2018 | | 8 N/A
God of War: severská výprava (recenze)

God of War: severská výprava (recenze)

Populární rubač bohů se vrací, aby nám dokázal, že neztratil nic ze svého lesku. Jak dopadl Kratos nové generace?

20.  4.  2018 | | 32 N/A
Herní agenda: dubnová nálož pecek

Herní agenda: dubnová nálož pecek

Březen nás navnadil na začínající jarní sezónu plnou skvělých titulů a duben pokračuje ve stejném duchu. Opět se nám na herním trhu objevila různorodá sorta her, mezi kterými si jistě dokážete vybrat ať už hrajete na jakékoliv platformě.

18.  4.  2018 | | 2 N/A
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

včera | | 36 N/A
PUBG: na mobilu lepší, než byste čekali (mobilní recenze)

PUBG: na mobilu lepší, než byste čekal…

Žánr Battle Royale prožívá v této době rozkvět, a to tak velký, že mimo PC a konzolí zasáhl také mobilní telefony. Zatímco Fortnite je zatím jen pro vyvolené, PUBG jsme se začali blíže věnovat a opravdu se to povedlo.

8.  4.  2018 | | 3 N/A
Ochrana Far Cry 5 podlehla hackerům, trvalo to necelý měsíc

Ochrana Far Cry 5 podlehla hackerům, t…

Ubisoft si své hry snaží hlídat, hackeři jsou ale neúprostní.

16.  4.  2018 | | 11 N/A
Podívejte se na skvělý dokument ze zákulisí Kingdom Come: Deliverance

Podívejte se na skvělý dokument ze zák…

Tohle se klukům neskutečně povedlo!

8.  4.  2018 |