PC | RPG | Preview

Preview: Fallout 3 – třetí Fallout pod rentgenem

Fallout 3 byl doprovázen nesmírnými porodními bolestmi, z jejichž sevření se napoprvé nevymanil a Van Buren tak zemřel. Matka Bethesda však lítostně povzdechla a rozhodla se koupit práva na „znovuzrození“ značky. A byť je vydání pověstné trojky ještě daleko, první závany informací zní více než lákavě. Tedy kromě Nuke Coly. Ta bude stejně hnusná.
Kapitoly článku


Novinkou v porovnání s předchozími díly Falloutů se stane opotřebovávání zbraní a s nimi spjatá údržba. Jisté součásti z neopravitelných zmetků půjdou využít do nových kvérů, o trochu horší situace ale nastane přímo v boji. Zaseknutá nebo rovnou jakýmkoliv způsobem odrovnaná zbraň nepotěší ve smršti prolétávajících kulek nikoho. A zahrávat si se životem bude velice nebezpečné, obzvláště s přepracovaným prvkem zdraví. Kdepak, jídlo, limonády nebo stimpacky už všechny šrámy nevyléčí. Břímě v podobě těžkého zranění ponesete až ke zkušenému doktorovi. Tedy samozřejmě, pokud jím nebudete rovnou vy nebo někdo z týmu. Hardcorové uskupení sebevrahů známé z Fallout Tactics se sice nechystá, ale k bloumání nehostinným světem nebudete odkázáni zcela sami - kromě lidského parťáka do hry autoři vgenerují také psa, jakožto oddaného strážce bez vlastních nekalých úmyslů.

Pravdou ale je, že ne všechny situace vždy bude rozumné řešit násilnou formou. Vždy Fallout nebyl nikdy o pouhém a bezúčelném zabíjení (to že jsem řekl?). Každý si mohl vybrat svoji cestu, přičemž Bethesda se očividně nechystá ošidit skalní fanoušky o tradiční větvené dialogy. Podle schopnosti řečníka se zároveň nedá očekávat pár odfláknutých vět á la The Fall, naopak je kladen důraz na tradiční černý humor a celkovou „ukecanost“.

  
Téměř nikdo nepřežil atomovou válku, jen to staré rádio ano * Washington za pár let... * Koukám, že ČSAD zkrachovala...

A ve všech ohledech se zároveň dokáže postava zdokonalovat. Navyšování levelu má být prakticky podobné, jako v předchozích dílech, nicméně se změnilo vylepšování postavy speciálními perky. Vybranou schopnost si postava do svého charakteru začlení při každém druhém postoupení na novou úroveň, dojde tak k pestřejší tvorbě osobnosti a ještě podivnějším situacím vzniklým díky/kvůli jejich implementaci.

Konec světa

Washington už dávnou není malebné město, jeho tvář je zohavená a v celém revíru dokonce nenajdete jediné funkční auto. To poslední na světě, známé z Falloutu 2, asi už dávno nejezdí. Cestování po mapě s sebou proto ponese rizika, od jejichž spárů by měl pomoct speciální dopravní systém metra Washingtonu. Jeho pokrytí se sice nedotkne velké části mapy, nicméně bezpečnější formu dopravy stejně v tomto odpadlišti nenajdete. Většinu lokalit utvoří torza zničených budov (město Washington se nechalo inspirovat reálnou předlohou), vyprahlé pouště a skalnaté revíry plné kdejaké havěti.

Stáhněte si Van Buren pre-alpha verzi

Chcete-li s nostalgií zavzpomínat, jaký že ten „původní“ Fallout 3 měl být, nebude asi nic lepšího, než abyste si ho rovnou zahráli! Před nějakou dobou byl totiž poslepován a nakonec vypuštěn do světa. Více informací včetně linku ke stažení naleznete ZDE.

Potvrzen je návrat obřích škorpiónů, mravenců, s největší pravděpodobností i smrdutých krys. Známí jsou taktéž mutanti, dokonce byl uveřejněn jeden obrázek zaobírající jejich ohavné zelené tělo (najdete jej někde kolem), z jehož podoby se ale strhla vlna nevole. Tvůrci však zároveň podotkli, že uvolněný screenshot je ze značně rané verze, a tudíž může dojít k úpravám. Holt mutantům chybí trocha rakovinného nádechu rozpadajících se těl a osobité shrbení.

V jednom zahraničním článku rovněž padla zmínka o otrokářích, kteří se s největší pravděpodobností objeví i ve Falloutu 3. Asi by to bez nich příliš neklapalo, na druhou stranu zatím není nic oficiálně potvrzeno. A jasno v Bethesdě nemají také kolem dětí, u nichž se řeší dilema smrtelnosti. Ve hře se objeví, ale jakým způsobem autoři vyřeší jejich případné „pohlavkování“, zatím není známo. Brutální sekvence s pubertálními mrňaty by zřejmě navýšily rating dostupnosti, jenž Bethesda nechce dostat na úroveň osmnácti let. Chystány nicméně jsou peprné scénky s ulétávajícími kusy těl a dalšími nezbytnostmi v čele s hektolitry doprovodné krve.

Old style?

Robustní vraky dříve pojizdných automobilů jako by z oka vypadly předchozím Falloutům. A podobně by se dalo hovořit o hudbě zakomponované do nově vzniklého rádia. Notoricky známý PipBoy 3000 upevněný na vašem zápěstí zvládne kromě původních funkcí chytat přežitou a oposlouchanou stanici s hity ze čtyřicátých let dvacátého století. K poslechu se naskytne celkem dvacet licencovaný skladeb, které kromě rádia tu a tam zaslechnete i v jiných částech hry.

  
Jak se asi mají na Havaji... * Tak kam to chceš, brácho? * A tady stála ta diskotéka! Kde je teď?!

Dosud ovšem kromě pár odklonů nebyla řeč o grafickém zpracování. Je přitom známo, že Fallout 3 poběží na modifikovaném enginu pohánějícím původně Oblivion. GameBryo engine verze 2.3 slibuje větší detailnost prostředí a postav (viz první oficiální trailer běžící údajně přímo ve hře, tudíž by nemělo jít o žádné předrenderované sekvence). Setkáme se také s fyzikálním modelem, přičemž veškeré prvky budou nachlup stejné ve všech verzích – a to i co se devíti až dvanácti možných konců týče.

Těšíme se
  • Návrat legendy
  • Volnost světa
  • Svoboda rozhodování
  • Velká rozmanitost v definování vlastní postavy
  • Větvené a propracované dialogy
  • Černý humor
  • Doufáme v zachování atmosféry
  • Krvavost
  • Jedna a ta samá verze pro PC i konzole
  • Grafika (doba jde holt dál)
  • AI nepřátel
Bojíme se
  • Nemám rád Nuke Colu (obzvláště ovocné varianty)
  • Obavy z VATS
  • Kamerový systém
  • Podoba supermutantů
  • Odklady
  • Nechceme S.T.A.L.K.E.R., chceme Fallout!

Kromě klasického PC zavítá třetí Fallout na konzole Xbox 360 a PS3 (nejistý je port na MAC – záleží na vydavatelích), možná proto ale už předem tvůrci odřekli přítomnost multiplayeru v jakékoliv formě. Na druhou stranu asi bude jeho absence zatvrzelým fanouškům ukradená, vše padá i stojí na ryze singleplayerovém zážitku. Z pochopitelných důvodů (rozsáhlost a volnost hry) není rovněž plánována demoverze, zato možnost Fallout 3 modifikovat nebyla odřeknuta. A aby také ano – vždyť napŕíklad Oblivion se mezi hráči dočkal nemalého zájmu modařů. Inu, uvidíme – datum vydání je stanoveno na listopad roku 2008... ale sto ku jedné, že to odloží.

Jak se těšíme: 95 % (slovy – fakt moc)

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,