Preview: Final Fantasy III – poslední dílek skládačky

vytisknout velikost písma
Trvalo to nekonečně dlouho, ale cíl je již nadosah. Už brzy zapadne poslední dílek skládačky na své místo a obraz zvaný Final Fantasy se stane konečne kompletní. Pojďmě společně nahlédnout pod pokličku hře, která se nám tak dlouho vyhýbala.
Preview: Final Fantasy III – poslední dílek skládačky

Karel KališPlatforma: NDS
Žánr: RPG
Výrobce: Square Enix
Vydavatel: Nintendo
Homepage:
http://www.square-enix.co.jp/ff3/
Předpokládané datum vydání: záři 2006

Trochu zmatku na začátku

Final Fantasy III nikdy nevyšla v anglicky mluvících zemích. Ne. Opravdu ne. Hra, která se na pulty amerických obchodů dostala s nálepkou FF III byla ve skutečnosti v Japonsku již šestým přírůstkem do rodiny stále populárnějších RPG z dílen tehdejšího Squaresoftu. Postupem času se sice objevil amatérský překlad hry, jenž to není nic, co by si mohl pravý FFF (Final Fantasy Fanatik) založit do poličky k ostatním dílům. Což zabolelo o to víc, když se na PSOne dostaly i další nepřeložené díly 1, 2 a 5 v kompilacích FF Origins a Anthology. Do FF sbírky tak chyběl poslední dílek – třetí díl. Další naděje svitla v okamžiku, kdy se upravená verze FF I a II pro GBA. Jenže o třetím díle zase ani slechu.

Až takřka před dvěma lety na své tiskové konferenci tehdy již Square Enix ohlásili práce na Final Fantasy III, trochu překvapivě však jako remake pro handheld NDS. Producent Akitoshi Kazawu k tomu řekl: „Je to 15 let stará hra. Měli jsme již několikrát v plánu ji předělat, ale nikdy k tomu nedošlo.“ Další producent, Hiromichi Tanaka, který také společně s Hironobu Sakaguchim a Kazuhiko Aokim plánoval původní hru, vysvětlil proč. Prý navzdory tomu, že se jednalo o titul pro Famicon (japonský název pro NES) na které dělalo 10 lidí, obsahovala některé složité programovací techniky, které se nedaly portovat na handheldy. Až tedy do příchodu NDS.

  

Bitva jak se patří * Asi to budou čtyřčata * To je menu, překvápko, co?

Final Fantasy III přinesla do série nové prvky, jež jsou tolik známé z následujících her. Tím největším se asi stal příchod roztomilých Mooglů, jenž jsou si následně nejvíce známi z FF IX. Přerostlá kuřata, pardon, Chocobové, se dočkaly dvou verzí: bílý cestovní a tlustý k uskladňování věcí. Svoji premiéru si odbyl systém změny povolání, opět použitý ve FF V a Tactics a FF III též definovala povolání jako Dragoon a Caller. Pro každého fanouška série se tak dozajista bude jednat o nezbytný dílek do celého obrazu FF, který navíc díky možnost NDS přinese cukrátko v podobě zcela nové 3D grafiky a možnosti ovládání na dotykovém displeji.

A zase ty krystaly

Ovšem kromě těchto zásadních vizuálních změn má být až na pár dalších prvků zachován obsah původní verze. Znovu se tak dočkáme velkého putování čtyř hrdinů za záchranou světa. Jenže tentokrát nevyrazíte na putování se čtyřmi postavami beze jména a duše, protože všichni hrdinové získají vlastní osobnost, která má ovlivňovat děj. Vše má začít obrovským zemětřesením, které pohltí čtyři mocné krystaly a otevře cestu na svět pekelným stvůrám. Naštěstí tu je Luneth, mladík svázaný svým osudem s jedním z krystalů. Od něj získá za úkol vyrazit do světa a najít další tři hrdiny, kteří jsou spojeni s ostatními krystaly. Teprve tehdy budou moci zastavit zlo šířící se světem.

  

Vydra! Ech, hydra * O čem se asi tak baví? * Nové grafice nechybí pěkné efekty

Hra má stavět na původním job change systému, ale přinese několik změn, jenž vyrovnají rozdíly v jednotlivých povoláních. Sice přesně nebylo oznámeno o jaké změny se jedná, ale snad se dočkáme všech původních povolání. Těch bylo celých 20 plus jedno základní, na kterém začínají všechny postavy. Kromě známých věcí, jako je bojovník, mág či třeba mnich, narazíte i na vikinga nebo ninju či summonera. Povolání se dají měnit víceméně kdykoliv a jakkoliv, ovšem musíte mít nasbíraný určitý počet bodů, jež získáváte po boji. Různá povolání mohou využívat různé druhy zbraní a vybavení.

  

Mapa světa nesmí chybět * Grafika se neomezuje jen na klasické záběry * Moogle, to je přece Moogle! Ahoj

Samotné boje se moc nezměnily, opět se má jednat o klasické bitky na tahy, s hrdiny vyhřadovanými na jedné straně a protivníky stojícími na straně druhé. Určitou změnou se dá považovat ovládání, celá hra má být hratelná buď pomocí stylusu, či klasicky směrovými šipkami a tlačítky. Pro pohyb tak stačí ťuknout sylusem na zemi na podlahu a postava poslušně vyrazí na místo. Během bojů se lze „proťukávat“ přes klasická FF menu či přímo pro útok stačí dvakrát poklepat na příšeru, jenž má schytat ránu. Jednoduché, intuitivní, rychlé.

  

Toho si užijete nejvíc, mluvení... * ...a soubojů * Do boje s písní na rtech

Pokud jste měli tu čest s FF IX (nebo i FF CC), určitě si pamatujete na Mognet – poštu Mogglů. Různě po světe žili Mooglové, jenž po vašich hrdinech posílali psaníčka dalším Mogglům. No, a na listonoše si zase zahrajete ve Final Fantasy III. Pošta se má stát zdrojem vedlejších úkolů, ke kterým se jinak nedostanete. Docela hojně se zmiňuje příklad, kdy jedné postavě přinesete psaní, které se ptá jak se má a co děti. Následně vyjde najevo, že se děti nedávno ztratily v jeskyni a vám s v tom okamžiku zpřístupní quest na jejich záchranu. Ve FF III nabídne Mognet více možností než kdy předtím, přičemž jednou z nich má být možnost posílat psaníčka dalším hráčům přes WFC. Pro dohrání hlavní dějové linky se s poštou nemusíte vůbec zdržovat, ale máte se tak ochudit o spoustu další zábavy a speciálního vybavení.

Zkompletujte svoji sbírku!

Mognet sice zní jako dobrý nápad, ale tím hlavním tahákem FF III pro DS je bezesporu zcela nová 3D grafika. Svým stylem a roztomilostí více než podobná Final Fantasy Crystal Chronicles pro Gamecube. Tvůrci grafiku pojmenovávají jako virtuální 3D, protože sice nemá nabízet možnost rotovat obrazem, přinese nabídku si přiblížit kamerou dění na displeji. A že je na co koukat se můžete přesvědčit na okolních obrázcích.

Těšíme se
  • Poslední chybějící díl

  • Nová grafika
  • Vylepšená hratelnost
  • Mognet a další nápady
  • Job system
Bojíme se
  • Zase jednou se uhrajeme k smrti :)

Final Fantasy III nemůže zklamat, to víme jistě už předem. O tom, že se na nás řítí něco velkého už může naznačit fakt, že se podle japonského herního časopisu Famitsu jedná o nejvíc očekávanou hru současnosti a zároveň nejvíce předobjednávanou. Prostě každý se chce zachovat, jak nabádá Square Enix: „Zkompletujte svoji sbírku.“ V Japonsku se dostává hra na pulty už za pár dní, přesněji 24. srpna v Americe a v Evropě se dočkáme v záři.

Těšíme se: 90%

Dostupné pro: 3DS, iPhone
Žánr: RPG
Výrobce: Square Enix | Webové stránky hry

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 podzimních herních hitů, které prostě musíte mít

10 podzimních herních hitů, které pros…

Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?

10.  8.  2017 | | 12 N/A
4K obrázky z Battlefieldu téměř nerozeznáte od reality

4K obrázky z Battlefieldu téměř neroze…

Battlefield 1 stále patří mezi nejlépe vypadající hry současnosti. A z některých 4K pohlednic není těžké vyvodit, proč.

13.  8.  2017 | | 12 N/A
Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Je libo hokej? Nový ročník nejslavnější hokejové ligy světa klepe na dveře a spolu s ním i nový díl NHL od EA Sports. Jaké jsou první dojmy z betaverze?

11.  8.  2017 | | 4 N/A
Uncharted graficky nemá konkurenci, nejnovější díl posouvá laťku PS4

Uncharted graficky nemá konkurenci, ne…

Uncharted vždy byl špičkou dané konzolové generace a The Lost Legacy není výjimkou. Pojďme se vydat na graficky opulentní výpravu za klem Ganéši.

21.  8.  2017 | | 8 N/A
10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet M…

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

14.  8.  2017 | | 3 N/A
Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak východní tvorba udává směr (galerie)

Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak …

Možná jste o hře nikdy neslyšeli. Možná už se ji nemůžete dočkat. Ať je to jak chce, Tarkov nemůžete minout z jednoho důvodu - realismus.

9.  8.  2017 | | 4 N/A
Čtvrtý díl kultovní strategie Age of Empires byl oficiálně odhalen!

Čtvrtý díl kultovní strategie Age of E…

Po dlouhém čekání se zázrak konečně vyplnil. Age of Empires IV bude! Což je vlastně všechno, co o hře víme.

včera | | 5 N/A
Uncharted: The Lost Legacy – když Nate není doma (recenze)

Uncharted: The Lost Legacy – když Nate…

Mysleli jste si, že série Uncharted skončí čtvrtým dílem? Tak to jste na omylu, ještě je tu Chloe a Nadine!

17.  8.  2017 | | 6 N/A