Preview: Frame City Killer - ještě větší, ještě zábavnější

Na začátku byl jeden kontinent. Potom se rozdělil a vzniklo několik menších. Na nich vznikaly státy. Ty se potom začaly spojovat... až se všechno vrátilo na začátek a většina států se spojila v jeden celek. Také se vám líbí budoucnost, jak ji vidí vývojáři z Namca?

Martin DemigerPlatforma: Xbox 360
Žánr: Akce
Výrobce hry: Namco
Vydavatel hry: Namco
Datum vydání: Léto 2006

Každá nová konzole ze začátku trpí nedostatkem kvalitních her. U Xboxu 360 to sice není na první pohled tak patrné, ale přece jen se neděje nic jako v případě původního Xboxu, kdy si hráči konzoli kupovali jen kvůli hitovce Halo. Podaří se to změnit ambicióznímu titulu Frame City Killer, jehož kouzlo vývojáři přirovnávají k sérii GTA? Bude se u hráčů podobně jako v případě slavného vzoru projevovat syndrom „chytnu a už nepustím“?

   
Grafika hraje všemi barvami

Frame City Killer nemají na svědomí žádní zelenáči. Naopak – na vývoji se podílejí tvůrci Tekkena či Ridge Racera, takže se nemusíme bát, že by pouze tlachali, slibovali a neplnili... Zkušeností a dobrých nápadů mají vývojáři na rozdávání.

Žánrově hra spadá mezi... a to se právě neví. Tvůrci sami označují svůj počin za akci; většina novinářů po celém světě jej však označuje jako „akční adventuru“, popřípadě „městskou akci“. Slovíčko „akce“ se ale přece jen opakuje ve všech zmíněných možnostech, takže jím nic nepokazíme.

   
O efektní souboje nebude nouze * Ranní ptáče, dál doskáče * Tak ty budeš provokovat, jo??

V praxi potom bude hra vypadat jako klon dvou velikánů: série GTA na straně jedné (svoboda, obrovská rozloha herních lokací, pěší mise...) a Drivera na straně druhé (jízdní mise). Dovolím si tvrdit, že tím Namco udeřilo hřebíček na hlavičku: vybralo z každého titulu pouze to nejlepší a okleštilo jej o nepovedené části. Proto ta kombinace jízdy z Drivera (kde pěší mise stály za starou bačkoru) a všeho ostatního z Grand Theft Auta (kde naopak mise v autě byly tím jediným, co se dalo Rockstaru vyčítat).

V otázkách příběhu se Namco naštěstí u nikoho z dvojice GTA / Driver neinspirovalo, takže nás čeká celkem zajímavý děj, jenž by nás měl vtáhnout do dění na obrazovce. Žádná klišé o zachraňování světa! Vydáme se do roku 2047, kdy byla Země rozdělena na několik frakcí. Žádné státy už samostatně neexistují; všichni se spojili do velkých celků, a tak třeba Asii (na jejíž půdě se ostatně celý příběh odehrává) tvoří dva celky – Východ a Západ. Nás bude zajímat hlavně východní část – konkrétně jeho hlavní město zvané Frame City, kam spolu s hlavním hrdinou hry zavítáme.

   
Souboje v plné síle a kráse

Období kolem poloviny jedenadvacátého století si vývojáři představují... hodně zajímavě. Frame City je, stejně jako většina měst po celém světě, rájem zločinu. Kvete zde obchod s drogami, násilí je na denním pořádku, nemluvě o korupci a černém obchodu. Existují proto jen dvě možnosti, jak se udržet při životě: spolupracovat s mafií či ji alespoň ignorovat a neplést se jí do cesty. Anebo můžete dělat tak trochu obojí, stejně jako hlavní hrdina jménem Crow.

O příběhu se toho jinak bohužel moc neví. Snad jen tolik, že jej bude propojovat nejen osud Crowův, ale také jisté osoby, která si nechává říkat Khan... Oba „hrdiny“ (v případě Khana by spíše seděl pojem antihrdina, neboť jde o šéfa/šéfku – ani to doposud nebylo vyjasněno – místního podsvětí) pravděpodobně spojuje minulost a staří známí. Neznáme však odpověď ani na základní otázky jako třeba: „Budeme pracovat pro Khana, nebo je Crow jeho nepřítel?“, „Zkusíme zabránit šíření jeho psychotické drogy po městě?“ nebo „Budeme stát úplně mimo všechny systémy, bojovat samy za sebe a vytvářet vlastní pravidla?“

Vás ale jistě zajímá to hlavní – hratelnost. V tomto ohledu Namco odvážnými prohlášeními rozhodně nešetřilo: čeká nás údajně nejrozlehlejší město v dějinách her a především natolik různorodé úkoly misí, že něco jako stereotyp v žádném případě nehrozí. Průběh hry jsem ostatně nastínil o pár odstavců výše: hlavní budou pěší mise, krom nichž se čas od času dostanou ke slovu také auta, jako účinné rozptýlení od hlavní náplně hry.

Cílem hry je likvidace Khana. Jak prosté, jak obtížné. Nemůžete totiž počítat s tím, že se vrhnete přímo do zločincova (tedy... ne že by Crow byl neviňátko; ale prostě hájí jiné zájmy) lůna a tam se s ním vypořádáte. Cesta za vítězstvím není ani zdaleka tak přímá; spíš je křivá jak záda tenisty v penzi. A vede přes desítky menších zlodějíčků či jiných lidí, přímo souvisejících s Khanem. Jak si s nimi poradíte je na vás – hlavní je dostat se k nepříteli a zničit jej.

   
Město bude opravdu rozlehlé a svoboda obrovská

To, co by mělo Frame City Killera odlišovat od konkurence, jsou hi-tech hračičky, které bude mít Crow k dispozici. Vaším hlavním pomocníkem se však překvapivě nestane žádná zbraň, ale obyčejné sluneční brýle. S jejich pomocí může Crow poznat identitu kolemjdoucích osob, a tak si uměle prodlužovat hlavní linii příběhu. Můžete totiž narazit třeba na hledaného zločince, kterého byste jinak na první pohled nepoznali... brýle vám ho ale identifikují a upozorní vás na to, že jej na něj vypsaná odměna. A vy si díky tomu přijdete na pořádný balík!

Zajímavou roli sehraje ve hře čas. Všechny NPC postavy, na které můžete ve hře narazit, se totiž chovají jako reální lidé. Mají své zvyky, svá pravidla... a pevně se jich drží. To a) dotváří pocit, že jste ve „skutečném světě“ a že nejde pouze o umělou inteligenci, která se chová podle toho, jak vy pískáte b) pomáhá při řešení misí. Ptáte se jak? Stačí chvíli pozorně sledovat dění kolem vás... Vezměte si takového šéfa kasina: po snídani si zajde do kavárny, potom si zacvičí v posilovně, kde si zajde do sprchy a na pár sekund se ocitne bez ochranky... Ideální místo k oddělání.

Tím jsem zároveň naznačil, jak asi bude hra probíhat – velmi různorodě. Nemůžete počítat s úkoly jako v GTA („sedni do auta, někam dojeď, zabij“). Nemění se sice prvotní cíl (tedy zabít), ale samotné cesty k němu se mění misi od mise – jednou se musíte plížit a vyčkávat podobně jako v případě šéfa kasina, jindy se zase můžete vrhnout do divoké přestřelky za denního světla. A někdy se třeba dočkáte i pořádné automobilové honičky.

Na co se těšíme
  • Různorodá hratelnost
  • Dlouhá hrací doba
  • Rozlehlé město
  • Grafika
  • ... a všechno ostatní!
Čeho se bojíme
  • Odkladu vydání

Ani po vizuální stránce Frame City Killer nevypadá špatně. Ba co více, vypadá nádherně! Hru pohání Unreal 3.0 engine, díky čemuž se můžeme těšit na to, že pojem „next-gen“ nabude skutečných rozměrů. FCK by opravdu měl vypadat o třídu lépe než většina současných titulů a nabídnout neobyčejnou podívanou. A to nemluvíme o tom, že se ve městě budou naráz pohybovat stovky postav, počasí se bude dynamicky měnit podle... vlastně jen tak... a samozřejmostí jsou také všechny ty dnešní efekty jako bumb-mapping.

Bohužel zatím nevíme to hlavní – kdy se Frame City Killer dočkáme. Hra byla již několikrát odložena, a tak se nedá ani současnému datu (stanovenému na konec srpna) stoprocentně věřit.

Jak se těšíme: 90 %

Váš názor Další článek: E3: Čeká nás hratelný Flatout 2

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,