Preview: Fuel – závody bez hranic i pravidel

Některé hry vznikají rychle. Jiné pomalu. A Fuel vzniká už pět let. Stálo to za to? Jaký bude? A co je to vůbec za hru? Odpovědi najdete v našem preview.
Preview: Fuel – závody bez hranic i pravidel

Platforma: PC, Xbox
Žánr: Závodní
Výrobce: DreamCatcher
Vydavatel: DreamCatcher
Distributor ČR: Neznámý
Homepage:
http://www.dreamcatchergames.com/dci/fuel/
Datum vydání: druhá polovina 2006

Možná řadě z vás jméno této hry nic neříká, přesto že se vyvíjí bezmála pět let. Není divu. Za tu dobu byl Fuel přejmenován, a to celkem třikrát. Poprvé jste o něm slyšeli jako o Everglade Rush, poté následovalo přejmenování na F.U.E.L. a nyní je zde v jádru to samé jméno – Fuel.

  

Ten moc řídit neumí * Jedeme na žně! * Probůh, kdo sem dal tolik vody?

V dobách, kdy se na trhu pomalu usazovaly grafické karty s čipem GeForce 3, měla být tato hra jakousi technologickou a hratelnou presentací nových technologií zejména co se grafiky týče. Ambice na tehdejší dobu - někdy kolem roku 2001 - sahaly vysoko. Odklad však následoval odklad a z nadějně vyhlížejícího titulu se začínal stávat zastaralý přežitek. Otázkou může být, zda-li o něj v dnešních dobách bude mít vůbec někdo zájem?

Arkádovější Rally…

Na projektu Fuel se ale loni na podzim začalo znovu pilně pracovat. Že by malinkatá jiskřička naděje? Inu, jak se to vezme. Technologické jádro, na němž má Fuel běžet, je totiž totožné s tím, které autoři hodlali použít už kdysi.. Dalo se však čekat něco jiného? Již z pohledu na screenshoty je zřejmé, že minimálně tento prvek hry pokulhává za současnými trendy.

  

Zběsilé skoky * Romantická projížďka při západu slunce * Tady někdo neumí řídit

A o co že půjde? Úkolem ve hře bude dojet od ze startu do cíle. Co bude mezi těmito dvěma body je jen a pouze na vás, a to doslova. Hra nebude mít žádná pravidla. Záleží jen na vás a vašem uvážení, jakým způsobem se do cíle dostanete. Ve hře totiž nebude pevně dáno, kudy a jak trať projedete - je dokonce možné, že k cíli  povede více cest; nicméně to vše ukáže až plná verze.

V principu rozhodně nečekejte žádné obyčejné závody s pár popelnicemi na kolech. Na výběr má být poměrně pestrá nabídka jízdních strojů, mezi nimiž dokonce nemají chybět ani vodní skútry. Opomenout však samozřejmě nelze různé džípy a čtyřkolky, přičemž všechny tyto nabízené druhy bude třeba při závodech chytře kombinovat. Jejich konečný počet dosahuje všehovšudy slušného čísla 35, takže máme z čeho vybírat.

  

Tudy se asi nikam nedostanu * Tak fotí to nebo ne? * Nějak se mi rozmazávají barvy…

… s RPG prvky

S trochou nadsázky by se dalo mluvit o variaci závodů Rally Paříž-Dakar, ve kterých také není zcela dáno, čím a jak se dostanete do cíle. Jde jen o to, jestli se vám podaří dojet. Vše tak nezáleží jen na vozidle, ale i na vašich schopnostech. Zpestřením mají být zkušenosti samotného řidiče. Jinými slovy – nemehlo v ultra-rychlém vozidle jen stěží dojede k nejbližší zatáčce.

V praxi má mít každý řidič několik specifických vlastností, které lze postupem času a nabýváním zkušeností zlepšovat. Na jednu stranu je to sice hezké, nicméně na tu druhou se nejedná o nic nového. Taktéž mám trochu strach z toho, jestli se tyto RPG prvky do hry podaří zakomponovat v přijatelné a snesitelné podobě.

Potěšující je, že závodit se nebude jen v jednom prostředí. Přichystáno jich je celkem šest. Můžeme se těšit na vyprahlé pouště, ostrovy, skaliska a dokonce i zasněžené krajiny, což by do hry mělo vnést prvek plánování. Jen blázen by si mohl myslet, že dokáže projet celou rozmanitou trať s jedním vozidlem.

  

Kam se poděla cesta? * Z-z-z-z-zima * Hned bych do té vody skočil

Neujel autorům vlak?

Matematika je samozřejmě hezká – zhruba 80 etap v jedné veliké trati, několik desítek různých vozidel, jež bude možné vylepšovat... Jak je známo, tato hausnumera jsou s oblibou vystavována na krabicích prodávaných titulů. Jak to ale dopadne se zábavností?

Fuel je v jádru pořád starou hrou, která asi stěží dokáže konkurovat současným titulům. A nejde jen o celkové technické pojetí, ale i o nabízené možnosti a rozmanitost jako takovou. Odkládání se zkrátka nevyplácí a minimálně po grafické stránce by bylo třeba ještě hodně zapracovat.

Co by to ale znamenalo? Další odklad. Začarovaný kruh, z něhož není úniku. Je škoda, že jsme se před pěti lety Everglade Rush nedočkali. Vypadal velice nadějně a na úspěch měl výrazně větší šanci, než jak tomu je dnes. Nemá ale cenu plakat nad rozlitým mlékem. Pokud vše půjde tak jak má, Fuelu se dočkáme ještě během tohoto roku.

Na co se těšíme
  • Spousty tratí a vozidel
  • Rozmanité druhy krajin
  • Snad i nízká cena
Čeho se bojíme
  • Celková technologická zastaralost
  • Další odklady
  • Vysoká cena

Jestli se můžeme těšit na kvalitní budgetovku nebo na časem znetvořenou hru prodávanou za plnou cenu, to zjistíme až po vydání. Připravme se ale na nejhorší, možná se nakonec vůbec nedostaví.

Jak se těšíme: 60 %

Nejnovější komentáře